قصد ندارید تیتر بزنید مجلس دیروز، مجلس امروز؟؟؟؟؟؟؟

آخه تو دولت قبل هی وزیر استیضاح میکرد و تو این دولت هم به وزیر اخطار میده. دوستان از سیاست اطلاع ندارند حرف نزنند یا تحقیق کنند

۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳

خیلی دوست دارم نظر مخالفان رو بشنوم

جزایری

۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱

به به جناب داروغه، خوش اومدی، و اما اصولگرایی (شما بخون مدعیان دروغین اصولگرایی) : اختلاس و دزدی های کلان، حتما" رفرنس و نشانی و مدرک هم میخوای!!؟،، نهادینه کردن دروغ در جامعه (هاله نورم رو ببین) ،، سوءاستفاده از دین و مذهب (این مدعیان دروغین، اینجا با ماکیاول یه وجه اشتراک خوشگل دارن اونم اینه: هدف، وسیله را توجیه میکند!)، التماس و خواهش و تمنا برای مذاکره با غرب و آمریکا (نامه های بدون جواب داش محموت که یادت نرفته!!) ،، در مدت 8 سال به اندازه 80 سال به قهقرا بردن اقتصادی که حداقل یه نفسی داشت. (بقالی سرکوچه تون گوجه رو چند میده؟)،، دست بردن در آمار و اطلاعات واقعی و ارائه آمارها و اطلاعات دروغین به ملت (شما یه دوست یا آشنای بیکار نداری!؟ فکر نمیکنم، چون داش محموت، بجای عدد 48 عدد 2 را در تعریف شاغل گذاشت :شاغل کسی است که در هفته!!!! 2 ساعت کار کند) ... العاقل یکفیه الاشاره/ والجاهل لا یکفیه المناره.

۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲

در این مجلسو باید {...}

روحانی هنوز به این مجلس امیدوار است

در مقابل برخی هم معتقدند که این فشار‌ها بیش از آنکه برآمده از وظیفه نمایندگی باشد به خاطر تسویه حساب‌های سیاسی و برای تامین منافع جناحی اصولگرایان است.

سرویس سیاسی:احضار‌ها، کارت‌های زرد و تهدیدهای پی در پی وزرای دولت به استیضاح از جمله عواملی هستند که تکرر آن‌ها در ماه‌های اخیر بحث‌هایی را حول خود به وجود آورده‌اند.

برخی معتقدند که این سخت‌گیری‌های نمایندگان در ذات مجلس است و مجلس باید نظارت دقیقی بر روی عملکرد دولت داشته باشد. در مقابل برخی هم معتقدند که این فشار‌ها بیش از آنکه برآمده از وظیفه نمایندگی باشد به خاطر تسویه حساب‌های سیاسی و برای تامین منافع جناحی اصولگرایان است. این عده از کار‌شناسان برای اثبات این ادعای خود به برخی از اظهارات نماینده‌ها در راهروهای مجلس اشاره می‌کنند که کمی صریح‌تر مطالباتی را از دولت مطرح کرده‌اند. همچنین منتقدان مجلس این سوال را از نمایندگان اصولگرا دارند که چرا این ابزارهای نظارتی و قانونی مجلس درزمان دولت پیشین استفاده نمی‌شد و در زمانی که دولت احمدی‌نژاد با سوءمدیریت‌های خود هزینه‌های بسیاری را به کشور و مردم وارد می‌کرد چرا نمایندگان اینچنین دولت را تحت فشار قرار نمی‌دادند.

قنبری: وکیل‌الدوله‌های سابق، بقای منصوبین احمدی‌نژاد را می‌خواهند

داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس هم در همین رابطه گفته است: بنده در اصل موافق استفاده از ابزارهای نظارتی همچون تذکر، طرح سوال و استیضاح در راستای دفاع از منافع ملت هستم اما آنچه که مشخص است کارت زرد نمایندگان مجلس به وزرای دولت یازدهم در راستای دفاع از منافع ملت نیست بلکه بر خلاف آن است.

وی با تاکید بر اینکه دولت به این دلیل از سوی نمانیدگان مجلس مورد مواخذه قرار می‌گیرد چون در حال پیگیری خواست‌های مردم است به فرارو گفت: در انتخابات ۲۴ خرداد مردم خواسته‌هایی داشتند که در راستا آن خواسته‌ها تغییر و تحولاتی انجام گرفت. در حالی که وکیل الدوله‌های سابق می‌خواهند دولت جدید سرکار بیاید اما منصوب دولت احمدی‌نژاد هم در سمت‌های خود باقی بماند.

درایتی: هنوز نتوانسته‌اند شکست ۲۴ خرداد را بپذیرند

مصطفی درایتی هم از جمله منتقدان عملکرد مجلس است. وی اخیرا طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشته است: رسیدن سوال از وزیران حتی از رئیس جمهور حق طبیعی و مسلم نمایندگان مجلس است و نمایندگان می‌توانند از حقی که دارند ‌‌نهایت استفاده را کنند ولی باید منطقی و اصولی باشد تا شانیت مجلس و خودشان را زیر سوال نبرد. دولت تدبیر و امید مجموعه­ای را تحویل گرفت که اکثریت نمایندگان مجلس نهم باعث پیروزی آن و شریک کار‌ها و سیاست‌هایش بودند ولی در حال حاضر تک­تک وزرای دولت یازدهم را مسئول مشکلات جامعه می‌دانند که این دور از اخلاق سیاسی است و جای شک و شبهه دارد.

وی در ادامه نوشت: با توجه به مشکلات زیادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و تاثیر زیادی در زندگی و معیشتشان گذاشته است از نمایندگان انتظار می‌رود روبروی دولت نباشند بلکه کنار دولت بایستند و بتوانند مشکلات به وجود آمده را از بین ببرند چراکه اگر مجلس فعلی در برابر اقدامات دولت قبل سکوت نمی‌کرد شاید بسیاری از مشکلات حال حاضر وجود نداشت. در حال حاضر برخی نمایندگان به دنبال منافعی هستند که اصلا مثبت نیست و ممکن است تبعات بسیار سنگینی در جامعه به ارمغان آورد. خیلی‌ها هستند که هنوز نتوانسته‌اند شکست خود را در انتخابات ۲۴خرداد بپذیرند اما باید این را قبول کنند که سیاست یعنی برد و باخت.

لاشکی: نمایندگان منافع جناحی را اولویت ندهند

یک نماینده اصولگرای مجلس هم در همین راستا می‌گوید: یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی ابراز عقیده کرد: نمایندگان مجلس باید با الگو‌گیری از مدرس ضمن حفظ استقلال و عدم وابستگی به حوزه‌های سیاسی و جناحی، منافع ملت و کشور و نه منافع شخصی، گروهی و جناحی اولویت کاری آن‌ها باشد.

قاسم احمدی لاشکی به ایسنا گفت: نباید منافع شخصی‌، گروهی و جناحی اولویت کار نمایندگان قرار بگیرد و به لحاظ اسلامی و اعتقادی نیز موضوعاتی را باید دنبال کنند که به نفع ملت باشند و مرحوم مدرس از جمله این‌ها بود و سعی می‌کرد آنچه به نفع کشور و مملکت است پیگیری کند.

حق‌شناس: به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت هستند

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هم با انتقاد از جریان تندروی مجلس اظهار کرد: تندروهای مجلس به جای پیگیری منافع ملی به دنبال تأمین منافع باندی و گروهی خود هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه جریان‌ تندروی مجلس همسانی و ارتباط با دولت قبلی داشتند، خاطر نشان کرد: رویکرد این جریان موجب شده که سوالات زیادی از نمایندگان پرسیده و نطق‌های خلاف عرف بیان و سه کارت زرد به دولت داده شود در حالی که وزرا کمتر از چهار ماه است که مسئولیت خود را به عهده گرفته‌اند.

حق‌شناس در ادامه به ایسنا: این جریان در مجلس به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت و افزایش نارضایتی‌ها و توقعات بدون توجه به زیرساخت‌های نامناسبی هستند که به دولت به ارث رسیده است.

قرار نیست قانع شوند

اما در حال به نظر می‌رسد که مجلس اصولگرا رغبتی به آشتی و وحدت ملی نداشته و سر سازگاری با دولت اعتدال نمی‌گذارد و در این راه حاضر است که تا حد زیادی پشتوانه اجتماعی خود را هم از دست بدهد اما سر سازگاری با دولت نگذارد. با این وجود اما حسن روحانی هیچ‌گاه وارد تقابل نشده و همواره از سر تعامل با مجلس رفتار کرده است. این تعامل و نگاه مثبت وی به مجلس از‌‌‌ همان زمان رد وزرای او توسط مجلس و معرفی گزینه‌های دیگر توسط او به مجلس مشخص شده بود. اخیرا هم حسن روحانی شخصا در نشستی با نمایندگان مجلس شرکت کرده و سعی کرده تا در خصوص مواردی آنان را اقناع کند. هرچند که همچنان برخی معقتدند که در این مجلس گروه‌هایی هستند که هر چه هم از دولت طرح سوال کنند و اعضای کابینه را به مجلس بکشانند، اساسا قرار نیست قانع شوند!

حال باید دید که این رویکرد تقابلی جریان افراطی در مجلس که توانسته برخی از نمایندگان دیگر را هم با خود همراه کند در مقابل رویکرد تعاملی و مثبت حسن روحانی چه خواهد کرد و سرانجام کار به کجا خواهد رسید.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲۰

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۳

سبحان

|

۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰

3

21

پاسخ

روحانی باید با سیاستورزی آسیب های این مجلس رو کم کنه تا بتونه از این دوره بگذره. دوره بعد هم قطعا ترکیبش فرق میکنه

پاسخ ها

ناشناس

۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰

کی گفته مجلس بعدی ترکیبش فرق میکنه. نمیشه به این قطعیت پیشبینی کرد

۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰

ترکیب مجلس آینده ارتباط مستقیم با عملکرد امروز آقای روحانی دارد!

محمدرضا ستایش

۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰

2

8

کار جبهه پایداری احساسی نیست و منطقی کار میکنه. اول برای رضایت حامیانش هی گیر میده به دولت که هم اونا تهییج بشن و هم اینکه خط و مشی رو برای حامیانش مشخص کنه و دوم اینکه سهم گیری کنه از دولت

۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰

عجب منطقی!!!!!

۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰

این اقایان که در مجلس هستند باید اسباب واساس های

شان را جمع کنند

چون در انتخابات پیش رو شکست سنگینی خواهند خورد

۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱

از کی؟؟؟؟؟؟؟

خاتمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hasan

۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰

1

4

مردم فعلا با این احضارهای پیاپی چهره واقعی نمایندگان شان را می شناسند. مردم چه قدر با این عملکرد عجیب و غریب نمایندگانشان بیگانه اند

۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱

بسم او

اتفاقاً کاملاً آشنایی دارند هنگامیکه در دولت قبل حتی از رئیس جمهور هم سوال شد.

مجلس وظیفش نظارت بر دولته باید منتقد جدی دولت باشه اگه مجلس این کارو نکنه ماایکه پشیمون شدیم از رای دادنمون به رئیس جمهور باید چه کنیم؟؟؟؟

۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰

روحانی جان !

امیدت به خدا باشه !

ضمنا سلام نو !

گاهی سایتت در دسترسمون نیست!

بی وفایی نکن !

ابوالفضل داروغه

۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰

12

0

اصلاح طلبی یعنی دروغ و تزویر و ریا.اصلاح طلبی یعنی تقدیم ایران به دشمن فقط برای 8 میلیارد تومان.اصلاح طلبی یعنی تعطیلی آب سنگین اراک و عنی سازی 20 درصد.اصلاح طلبی یعنی حمایت از اهانت روزنامه هایی همچون بهار و آفتاب و مردم سالاری به اعتقادات مردم.اصلاح طلبی یعنی اختصاص یک میلیارد تومان از بودجه نشریان به دو نشریه خاص اصلاح طلب.اصلاح طلبی یعنی تقویت و کمک به بابک زنجانی در زمان هاشمی از طریق بانک مرکزی.اصلاح طلبی یعنی 8 ماه با فتنه گری آزامش مردم را بر هم زدن.اصلاح زلبی یعنی حمایت از طالبان و القاعده در زمان حمله به افغانستان و عراق

بازم بگم از این ننگ های اصلاح طلبی و اصلاح طلبان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱

خب اگه همین اصلاح طلبها نبودند الان کل صادرات نفت ایران تحریم و صفر شده بود و کارمندان دولت 3 ماه بود حقوق نگرفته بودند و خود شما الان داشتی از فرصت سوزیها شکایت می کردی و افسوس میخوردی.

حمید

۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱

تورم 35 درصده مواظب باش خودتو ارزون نفروشی

۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱

ببخشید با حفظ حق شما

اجازه هست این تعاریفتون رو به واژه نامه اضافه کنم !

راستی اسم واژه نامه رو نگفتم :

تخریب نامه یا الرساله فی شرح الفتنه

۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷

احسنت افرین بر تو ای داروغه

دمت گرم

کلی خندیدم

مسلم

۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱

واقعا"داروغه جان با این نگاه منفیت به اصلاح طلبی متاسفم برات خدا هدایتت کنه!!!

۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید