اندیشه‌ای داریم به وسعت ایران

چهارشنبه
چهارشنبه 05 تیر 1398
23 اردیبهشت 1398 23 اردیبهشت 1398
17:46 17:46

یوگای داغ

یوگا ورزشی جسمی و روانی است که بسیاری از افراد بیشتر برای دستیابی به آرامش آن را انجام می دهند.

گفتنی است یوگا برای اولین بار در شبه قارهٔ هند و توسط هندوها به وجود آمده‌است.

به طور کلی باید در نظر داشت که یوگا فواید زیادی برای جسم و روح دارد اما این در حالی است که یوگای داغ از اهمیت و فواید بیشتری برخوردار می باشد.

بدیهی است یوگای داغ شکل شدیدی از یوگا می باشد  که در یک استودیو با دمای 40 درجه سانتیگراد و رطوبت 40 درصد انجام می شود.

جالب است بدانیم که اسم رسمی یوگای داغ یوگای بیکرم Bikram yoga است.
باید در نظر داشت که بیکرم یوگا یک برنامه 90 دقیقه ای است که مجموعه یک سری 26 تایی پوزیشن (وضعیت) های مختلف است  به گونه ای که این وضعیت ها نیازمند انقباض های طولانی، نیرومند و کنترل شده همه عضلات اصلی هستند.

آنچه مسلم است ماهیت لزوم این ژست ها و گرمای موجود در استودیو برای بالا بردن ضربان قلب و خسته شدن عضلات است.
لازم به ذکر است که یوگای داغ به دلیل شدت آن و همچنین پتانسیل آن برای بروز بیماری های ناشی از گرما، یوگای داغ برای همه افراد توصیه نمی شود.

افرادی که نباید یوگای داغ انجام دهند

  • زنان باردار

  • افراد مبتلا به بیماری های قلبی

  • افرادی که مشکل کم آبی در بدن خود دارند

پر واضح است که در صورت عدم ابتلا به بیماری جسمی اگر قصد شرکت در کلاس های یوگای داغ دارید باید به مقدار زیادی آب بنوشید تا در طول ورزش با کمبود آب مواجه نشوید وهمچنین در صورت بروز احساس سرگیجه، سبکی سر و  یا هر گونه احساس ضعف دیگری باید بلافاصله تمرین های یوگای داغ را متوقف کنید.

در پایان باید خاطر نشان کرد که افراد قبل از انجام یوگای داغ باید با پزشک مشورت شود چرا که این نوع یوگا برای تمام افراد مناسب نیست.

اخبار مرتبط

icon news

ورزش های مناسب کاهش کلسترول خون

متاسفانه امروزه بنا به دلایل مختلفی مانند تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، استفاده بیش از ا...

ورزش های مناسب کاهش کلسترول خون

متاسفانه امروزه بنا به دلایل مختلفی مانند تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، استفاده بیش از ا...

دیدگاه خود را بنویسید

icon news