اندیشه‌ای داریم به وسعت ایران
شنبه
شنبه 30 شهریور 1398
18 شهریور 1398 18 شهریور 1398
12:21 12:21

2 راهکار مفید برای بهبود شرایطتان بعد از انجام جراحی بینی

دلایل زیادی برای انجام جراحی بینی وجود دارد که می تواند زیبایی یا مشکلات پزشکی باشد. بعضی اوقات روند بهبودی بیشتر از حد انتظار به طول می انجامد و با خطرات خاص خود همراه است. در بعضی موارد، یک سال طول می کشد تا بینی جدید شما به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد. برای اطمینان از بهبودی سریع و مؤثر چه اقداماتی می توانید انجام دهید؟

  1. ورزش نکنید

این یکی از موارد استثنایی است که ورزش کردن نتیجه مثبتی ندارد. بنابراین لازم است قبل از شروع ورزش و تمرین، منتظر زمان مناسب باشید. این امر به ویژه در مورد فعالیت های قلبی عروقی که تنفس بیشتری  دارند صدق می کند. ممکن است فکر کنید که از آنجا که این ورزش ها ساکن و بی حرکت هستند، می توانید آنها را انجام دهید، اما همچنان خطر ایجاد فشار و پاره شدن بخیه ها وجود دارد. در روزهای اول بعد از جراحی، فعالیت هایی که باعث نفس نفس زدن و افزایش ضربان قلب می شود مضر است و روند بهبودی را به تأخیر می اندازد.

اگرچه بسته به فرد و شدت جراحی شرایط متفاوت خواهد بود، ممکن است سه تا چهار هفته طول بکشد تا پزشکتان اجازه دهد تا دوباره به فعالیت های روزمره خود بپردازید.

اگرچه جراحی بینی نسبت به سایر جراحی ها بسیار ساده تر است اما نباید انتظار داشته باشید که فعالیت های ورزشی خود را دقیقا به همان شدتی که قبل از جراحی انجام میداد، مجددا انجام دهید. بهتر است که چند هفته به بدن خود استراحت دهید و ورزش های سخت و سنگین را تا 6 ماه بعد از جراحی انجام ندهید.

اگرچه استخوانهای بینی شما باید در طی شش هفته به خوبی بهبود یابند اما نباید فعالیت های سنگین انجام دهید زیرا احتمال اینکه مجددا به جراحی نیاز پیدا کنید را افزایش می دهد.

  1. روی بینی خود یخ قرار دهید

در ساعات و روزهای اول بعد از انجام جراحی، بینی شما بطور معمول ملتهب خواهد شد. می توانید از کمپرس یخ برای کاهش درد و التهاب استفاده کنید و آن را روی گونه و اطراف بینی خود بگذارید نه مستقیما روی بینی و محل جراحی. بهترین زمان برای کمپرس یخ تقریبا 72 ساعت بعد از عمل است.

همچنین باید از مصرف غذاهای داغ و پر ادویه خودداری کنید. هدف از منع مصرف غذاهای داغ کاهش التهاب است زیرا گرما التهاب را تشدید می کند.

ممکن است مدتی در خوابیدن به مشکل بر بخورید بخصوص اگر عادت خاصی در هنگام خوابیدن داشته باشید مثلا در خواب غلت بزنید. خوابیدن به پهلو نیز می تواند برایتان دردناک باشد. توصیه ما این است که حداقل به مدت یک هفته به پشت بخوابید و بعد از آن زمان با توجه به روند بهبودی شما، پزشکتان  توصیه های لازم را به شما خواهد کرد.

فقط به خود یادآوری کنید که با پیروی از دستورات پزشک، می توانید زودتر به زندگی عادی خود برگردید.

دیدگاه خود را بنویسید

icon news