اندیشه‌ای داریم به وسعت ایران
چهارشنبه
چهارشنبه 24 مهر 1398
16 مهر 1398 16 مهر 1398
13:33 13:33

خواص سیب

سیب یکی از محبوب ترین میوه ها است ،فوق العاده سالم با فواید بسیار است.

در اینجا چند مزیت چشمگیر سلامتی سیب آورده شده است.

1. سیب مغذی است

یک سیب متوسط ​​- با قطر حدود 3 اینچ (7.6 سانتی متر) - برابر با 1.5 فنجان میوه است. روزانه دو فنجان میوه در رژیم غذایی 2000 کالری توصیه می شود.

یک سیب متوسط ​​- 6.4 اونس یا 182 گرم - مواد مغذی زیر را ارائه می دهد:

کالری: 95

کربوهیدرات: 25 گرم

فیبر: 4 گرم

ویتامین C: 14٪ از میزان مصرف روزانه

پتاسیم: 6٪ از RDI

ویتامین K: 5٪ از RDI

علاوه بر این ، همین وعده 2-4٪ از RDI را برای منگنز ، مس و ویتامین های A ، E ، B1 ، B2 و B6 فراهم می کند.

سیب همچنین منبع غنی از پلی فنول ها است. در حالی که برچسب های تغذیه ای این ترکیبات گیاهی را ذکر نمی کنند ، آنها احتمالاً دارای بسیاری از مزایای سلامتی هستند.

در نتیجه:

سیب منبع خوبی از فیبر و ویتامین C است. آنها همچنین حاوی پلی فنول هستند که ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

2. سیب به کاهش وزن کمک می کند

سیب سرشار از فیبر و آب است.

در یک مطالعه ، افرادی که قبل از غذا برش های سیب می خورند ، احساس پرتری نسبت به افرادی که سیب سبز ، آب سیب یا محصولات سیب مصرف کرده اند احساس می کنند.

در همان مطالعه ، کسانی که غذای خود را با برشهای سیب شروع کردند ، به طور متوسط ​​200 کالری کمتری از کسانی که سیب نمی خورند مصرف کرده اند.

در یک مطالعه 10 هفته ای  بر روی 50 زن که اضافه وزن داشتند ، شرکت کنندگانی که سیب خوردند به طور متوسط ​​2 پوند (1 کیلوگرم) از دست دادند و در کل کالری کمتری مصرف کردند ، در مقایسه با کسانی که جو دوسر با کالری و فیبر مشابهی می خوردند

علاوه بر این ، برخی از ترکیبات طبیعی موجود در آنها باعث کاهش وزن می شود .

در نتیجه:

سیب ممکن است از راه های مختلفی به کاهش وزن کمک کند. آنها همچنین به دلیل پر فیبر بودن زیاد حجم می گیرند.

3- سیب اثرات پریبیوتیک دارد

باکتریهای خوب  روده را زیاد می کند.سیب حاوی پکتین است ، نوعی فیبر است که به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند . این بدان معنی است که باکتریهای خوب موجود در روده شما را تغذیه می کند.

روده کوچک شما در هنگام هضم فیبر جذب نمی کند. در عوض ، به روده بزرگ شما می رود ، جایی که می تواند رشد باکتری های خوب را تقویت کند .

تحقیقات جدید نشان می دهد که این ممکن است دلیل برخی از اثرات محافظتی سیب در برابر چاقی ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی باشد.

در نتیجه:

نوع فیبر موجود در سیب باکتری های خوبی را تغذیه می کند و ممکن است دلیل محافظت در برابر چاقی ، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 باشد.

4. سیب به پیشگیری از سرطان کمک می کند

مطالعات آزمایشگاه ارتباط بین ترکیبات گیاهی موجود در سیب و خطر ابتلا به سرطان کمتر را نشان داده است

علاوه بر این ، یک مطالعه در زنان گزارش داد که خوردن سیب با میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در ارتباط است .

دانشمندان معتقدند که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آنها ممکن است مسئول اثرات احتمالی پیشگیری از سرطان آنها باشد .

در نتیجه:

سیب ها چندین ترکیب طبیعی دارند که ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کنند. مطالعات مشاهده ای ، آنها را با خطر کمتری از سرطان و مرگ ناشی از سرطان مرتبط کرده است.

5. سیب با آسم مبارزه می کند

سیب های سرشار از آنتی اکسیدان، ممکن است به محافظت از ریه های شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کند.

یک مطالعه بزرگ در بیش از 68000 زن دریافت که افرادی که بیشترین سیب را خورده اند ، کمترین خطر ابتلا به آسم را دارند. خوردن حدود 15٪ از یک سیب بزرگ در روز به 10٪ خطر کمتر از این بیماری مرتبط بود.

پوست سیب حاوی کوئرستین فلاونوئید است که می تواند به تنظیم سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک کند . این دو روش است که ممکن است بر آسم و واکنشهای آلرژیک تأثیر بگذارد

در نتیجه:

سیب حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ممکن است به تنظیم پاسخ های ایمنی و محافظت در برابر آسم کمک کند.

6. سیب برای سلامت استخوان مفید است

خوردن میوه با تراکم بالاتر استخوان مرتبط است ، که نشانگر سلامتی استخوان ها است .

محققان معتقدند که ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در میوه ممکن است به تقویت تراکم و قدرت استخوان کمک کند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که سیب ، به طور خاص ، ممکن است بر سلامت استخوان تأثیر بگذارد .

در یک مطالعه ، زنان یک وعده غذایی میل کردند که شامل سیب های تازه ، سیب های پوست کنده ، سیب و یا بدون محصولات سیب بود. کسانی که سیب می خورند نسبت به گروه کنترل، کلسیم کمتری از بدن خود از دست دادند.

در نتیجه:

ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در سیب ممکن است سلامت استخوان را ارتقا بخشد. علاوه بر این ، خوردن میوه با افزایش سن می تواند به حفظ توده استخوانی کمک کند.

7. سیب در برابر صدمات معده در برابر داروهای ضد عفونی کننده محافظت می کند

داروهای مسکن که به عنوان داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) شناخته می شوند می توانند به معده شما آسیب وارد کنند.

یک مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داد که عصاره سیب یخ زده در محافظت از سلول های معده از آسیب ناشی از NSAIDs کمک می کند.

به نظر می رسد دو ترکیب گیاهی در سیب - کلروژنیک اسید و کاتچین - بسیار مفید هستند.

با این وجود ، تحقیقات در انسان برای تأیید این نتایج لازم است.

در نتیجه:

سیب ها حاوی ترکیباتی هستند که به دلیل داروهای مسکن NSAID ممکن است در مقابل صدمه در معده شما محافظت کند.

کلام آخر

سیب برای شما فوق العاده خوب است و خوردن آن با ریسک پایین بسیاری از بیماریهای اصلی از جمله دیابت و سرطان در ارتباط است.

علاوه بر این ، محتوای فیبر محلول آن ممکن است باعث کاهش وزن و سلامت روده شود.

یک سیب متوسط ​​برابر است با 1.5 فنجان میوه - که 3/4 از توصیه های روزانه 2 فنجان برای میوه است.

برای بیشترین فواید ، کل میوه - پوست و گوشت - را میل کنید .

اخبار مرتبط

icon news

سیب بخورید تا مغز و قلب و قند خون شما سلامت بماند

یک سیب متوسط ​​برابر است با 1.5 فنجان میوه - که 4/3 از توصیه های روزانه 2 فنجان برای ...

کاهش وزن با مصرف سیب

 سیب یکی از میوه های مناسب برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند به گونه ای که بسیاری...

دیدگاه خود را بنویسید

icon news