اندیشه‌ای داریم به وسعت ایران
یک‌شنبه
یک‌شنبه 04 اسفند 1398
02 بهمن 1398 02 بهمن 1398
16:13 16:13

بررسی رابطه ی مخاطب و سینمای مستند در جشنواره فیلم فجر

بنابر گفته ی مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ، رابطه ی میان مخاطب و سینمای مستند نقطه ی عطف جشنواره فیلم فجر می باشد .

به گزارش سلام نو و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، محمد حمیدی مقدم  مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی معتقد است: حضور فیلم های مستند در جشنواره ملی فیلم فجر اتفاق خوبی است .در واقع آن چه که موجب شکل گیری یک جشنواره پویا می‌شود ،جهان سینما است و در دنیای امروز تفکیک فیلم مستند و داستانی به سختی رخ می‌دهد.

حمیدی مقدم در ادامه افزود: در سال‌های اخیر، در بسیاری از جشنواره‌های معتبر دنیا، فیلم‌های مستند انتخاب نهایی آن رویداد بوده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد:فیلم های مستند در این سال ها بسیار رشد کرده  و به همین دلیل بسیار به جاست که سینمای مستند ارتباطش را با مخاطب عمومی بیشتر کند و این، نقطه درخشانی برای جشنواره فیلم فجر است.

حمیدی مقدم شکل جدید نمایش فیلم‌های مستند و افزایش سانس‌های این فیلم‌ها، در سینماهای مردمی  را اتفاق ویژه‌ای خواند و تصریح کرد:سینماگران مستند باید از این دریچه‌ برای گسترش این سینمای پویا استفاده کنند.

اخبار مرتبط

icon news

نقد فیلم «خون شد» / فیلمی ضعیف در کارنامه مسعود کیمیایی

«خون شد» سی امین اثر مسعود کیمیایی کارگردان سرشناس فیلم‌های جریان ساز سینمای ایران بع...

نقد فیلم «لباس شخصی» / فیلمی پیچیده همانند حزب توده

لباس شخصی فیلمی سیاسی و تاریخی است که به اتفاقات دهه شصت و فعالیت حزب توده در ایران م...

نقد فیلم «سینما شهر قصه» / ادای دینی به سینما

«سینما شهر قصه» پنجمین اثر کیوان علیمحمدی محسوب می شود و این کارگردان بعد از چهار همک...

سینمای ایران  به سمت و سوی تجاری سازی رفته است /  در فضای جدید سینما، قشر متوسط جامعه از یادمان رفته است

علی زرنگار، نویسنده سینما و تلویزیون که در آثاری همچون فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون ...

دیدگاه خود را بنویسید

icon news