اندیشه‌ای داریم به وسعت ایران
شنبه
شنبه 16 فروردین 1399
20 اسفند 1398 20 اسفند 1398
21:04 21:04

روزانه چند خرما بخوریم؟

خرما، دارای کالری زیادی است. حاوی یک دوز جامد فیبر، مواد مغذی حیاتی و آنتی اکسیدان ها است. خرما همراه با یک شیوه زندگی سالم می تواند به جلوگیری از بیماری های متعدد کمک کند. آنتی اکسیدان های آن، بدن را در برابر رادیکال های آزاد که می توانند برای سلول های بدن مخرب باشند، محافظت می کنند.

در مقایسه با انجیر یا آلو، خرما بالاترین مقدار آنتی اکسیدان را دارد. مطالعات نشان داده اند که مصرف سه خرما در روز اثرات سلامتی مثبت زیادی دارد. درزیر به 4 مورد ازآن ها اشاره شده است:

1. بهبود سلامت گوارش

دستگاه گوارش، برا ی عملکرد بهتر، به فیبر احتیاج دارد و خرما این شرایط را فراهم می کند. مصرف مناسب و منظم خرما به حفظ سیستم هضم سالم، حرکات منظم روده، انسجام مدفوع و جلوگیری از یبوست و بواسیر کمک می کند. آن ها ممکن است میوه هایی کوچک باشند اما فواید زیادی دارند.

2. کاهش خطر سرطان روده بزرگ

خرما باعث بهبود سلامت روده می شود. زیرا رشد باکتری های خوب را تقویت می کند و پیشرفت سلول های سرطانی در روده بزرگ را مهار می نماید. غذاهای مفید مانند خرما روده بزرگ را از باکتری های مضر دور نگه می دارند.

3. بهبود عملکرد ذهنی

سلامتی مغز را با مصرف خرما ارتقا دهید. ویتامین B6 خرما به تولید سروتونین و نوراپی نفرین و در نهایت به بهبود عملکرد مغز کمک می کند. سروتونین نقش بسیار مهمی در تعادل و خلق و خوی بازی می کند و نوراپی نفرین بدن را در مقابله با استرس یاری می دهد. در کنار همه اینها، خرما توانایی مغز را در یادگیری و جذب اطلاعات بهبود می بخشد.

4. انرژی بیشتر

قندهایی مانند ساکارز، فروکتوز وگلوکز منبع طبیعی انرژی هستند و می توان همه آن ها را در خرما یافت. این میوه همچنین حاوی منیزیم، پتاسیم و فیبر است که همگی به حفظ سطح انرژی کمک می کنند

اخبار مرتبط

icon news

طرز تهیه کیک گردو و خرما میان وعده ای مقوی

گردو و خرما دارای خواص بسیار زیادی می باشند و می توان این کیک ساده و راحت را برای تقو...

5 مورد از مزایای سلامتی خرما

خرما میوه های درخت نخل است و سرشار از مواد معدنی، فیبر سالم و ویتامین است. خرما یکی ا...

دیدگاه خود را بنویسید

icon news