اندیشه‌ای داریم به وسعت ایران
چهارشنبه
چهارشنبه 07 خرداد 1399
28 اردیبهشت 1399 28 اردیبهشت 1399
18:30 18:30

انواع مختلف آب آشامیدنی که باید بشناسید، تا بهترین آن را انتخاب کنید

بارها این جمله را شنیده اید که  باید بیشتر آب بنوشید. اگر چه مقدار آب برای نوشیدن به عوامل مختلفی از قبیل شرایط سلامتی، سن، جنسیت، آب و هوا و غیره بستگی دارد، اما این یک قاعده کلی برای حفظ آبرسانی بدن است. از داشتن سطح انرژی بالاتر تا عملکرد بهتر مغز، همگی مزایای نوشیدن زیاد آب است.

انواع مختلفی از آب وجود دارد، اما همه آن ها با هم برابر نیستند. برخی دارای مواد طبیعی و مغذی تری هستند. در اینجا به تجزیه و تحلیل انواع آب ها می پردازیم تا  بدانیم کدام  یک برای سلامتی شما بهتراست.

1. آب لوله کشی

به عنوان گسترده ترین شکل تهیه آب در اکثر مناطق یافت می شود. از آبی که توالت را پر می کند تا آبی  که وسایل آشپزخانه را تمیز می کند، همگی آب لوله کشی هستند.

مزایا

نوشیدن آن کاملاً بی خطر است. علاوه بر این ارزان تر از خرید آب بطری است.

مضرات

تحقیقات نشان داده است که بسیاری از منابع آب شیر در سراسر جهان حاوی ذرات پلاستیک هستند. در برخی موارد سموم دفع آفات و آلومینیوم نیز ممکن است در منبع آب شیر وجود داشته باشند. اما یک راه حل ساده برای همه اینها می تواند یک سیستم تصفیه آب خانگی باشد. که مقرون به صرفه و در دسترس است.

2. آب معدنی

از چشمه معدنی گرفته شده و پر از مواد مغذی و مواد معدنی است، از جمله گوگرد، کلسیم و منیزیم.

مزایا

آب معدنی حاوی چندین ماده معدنی است که بدن انسان به تنهایی قادر به تولید آن ها نیست. همچنین ممکن است به هضم غذا کمک کند. این امر به همراه طعم آن باعث می شود که برای بعضی از افراد از آب شیرین مطلوب تر شود.

مضرات

هزینه آب معدنی بزرگترین نقطه ضعف آن است، به ویژه هنگامی که با آب شیر مقایسه شود. در حالی که آب معدنی غنی از مواد مغذی است، بسیاری از همان مواد معدنی یکسان نیز از یک رژیم متعادل به دست می آیند.

3. آب چشمه یا یخچال های طبیعی

مزایا

آب چشمه یا یخچال های طبیعی باید عاری از سموم و آلاینده ها باشند. همچنین باید حاوی بسیاری از مواد معدنی مفید موجود در آب معدنی باشند.

مضرات

گاهی اوقات، آب چشمه به شکل های خام و بدون فیلتر بطری می شود. این موارد به ندرت مورد آزمایش قرار می گیرند، به این معنی که می توانند حاوی موادی باشند که می توانند خطرات بالقوه برای  سلامتی داشته باشند.

4. آب گازدار

آب گازدار همچنین ممکن است به عنوان گاز کربن یا سودا شناخته شده باشد.

مزایا

اگر می خواهید چیز دیگری را میل کنید، اما نمی خواهید به نوشابه های پر از شیرین کننده مصنوعی و مواد افزودنی متوسل شوید، آب گازدار نیاز شما را برآورده می کند. برخی از مارک های آب گازدار معدنی هستند، این بدان معناست که شما از مزایای مواد معدنی سالم، سود بیشتری ببرید.

مضرات

انواع خاصی از آب های گازدار حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند، بنابراین قبل از خرید دقت کنید که لیست مواد لازم را بخوانید. آب گازدار در مقایسه با آب شیر و بطری مقرون به صرفه نیست.

دیدگاه خود را بنویسید

icon news