اندیشه‌ای داریم به وسعت ایران
چهارشنبه
چهارشنبه 07 خرداد 1399
30 اردیبهشت 1399 30 اردیبهشت 1399
16:10 16:10

3 مرحله برای ایجاد روابط کاری سالم تر

علاقه مند بودن به شغل مستقیماً به دوست داشتن همکار یا هم تیمی ارتباطی ندارد. ممکن است فکر کنید تا زمانی که برای ساعت های کاری خود دستمزد دریافت می کنید  و ارتقاء یا افزایش رتبه وجود دارد، این موضوع مهم نیست. با این حال، محل کار، خانه دوم افراد است و بسیاری از جنبه های زندگی، از جمله رضایت شغلی و رفاه شخصی را تحت تأثیر قرار می دهد.

بدون شک پیدا کردن یک دوست در میان همکاران می تواند شیفت های کاری را بسیار لذت بخش تر و حتی جالب تر کند. همکار شدن با افراد صمیمی و مسئولیت پذیر، می تواند بر دیدگاه ما از زندگی و حرفه نیز تأثیر بگذارد، اما وقتی نمی توانید با کسی که در دفتر کار شماست، ارتباط برقرار کنید چه می کنید؟ در اینجا نکاتی ذکر شده که به شما برای بهبود محیط کاری کمک می کنند:

1. به عنوان یک تیم کار کنید

رقابت، تغییر مکان، ساعت های طولانی و تبلیغات ممکن است باعث شود، ما فراموش کنیم که همه چیز به عنوان یک تیم در حال انجام است. شاید ایده عالی داشته باشید، اما بدون اینکه طراح، برنامه نویس و یا یک مشاور IT در تیم خود داشته باشید، هرگز نمی توانید آن ایده را به طور کامل تحقق بخشید. از طرف دیگر، اگر تمایل به انزوا دارید، هم تیمی های شما هرگزمتوجه استعدادهای شما نخواهند شد.

اگر تمرکز شما رسیدن به یک هدف شغلی در طول زندگی است، باید بدانید که عدم هماهنگی در تیم، یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت یک پروژه است. درنهایت، کار هماهنگ با افراد اطراف، واقعاً در مسیر پیشرفت شغلی شما تفاوت ایجاد می کند.

هر روز متخصصان بیشتری از راه دور یا آنلاین مشاغل را مدیریت می کنند. در این حالت، ماندن و کار کردن به عنوان تیم می تواند چالش برانگیزتر باشد. خدمات ابری، استراتژی های همکاری آنلاین و راه حل های شبکه و مواردی از این قبیل می توانند به شما در حرکت تیم بین المللی تان کمک کنند.

2. ایجاد تعادل در روابط شخصی یا حرفه ای؟

تفاوت بین یک رابطه حرفه ای و شخصی می تواند بسیار اندک باشد، به خصوص اگر سال ها در همان شرکت بوده اید. ممکن است در کار با همان فردی که دیشب با او در مهمانی دوستانه بوده اید، بسیار رسمی باشد. پیدا کردن تعادل مناسب کار سختی است. اگر شما یک مدیر هستید، یک شخص خاص را بر دیگران ترجیح می دهید و این احساسات افراد دیگر را تحریک می کند و ممکن است سایر هم تیمی های به خوبی با او همکاری نکنند.بنابراین در در روابط شخصی یا حرفه ای خود تعادل ایجاد کنید.

3. روی نتایج دستاوردها، تمرکز کنید نه اشتباهات

وقتی چیزی اشتباه پیش می رود، پیدا کردن مقصر آسان است. از طرف دیگر، اگر بعد از گذشت سه ماه تلاش سخت، راه حلی را فهمیدید، ممکن است از این فرصت به نفع خودتان استفاده کنید. با این حال، هیچ یک از این دو نگرش برای رفاه تیم یا شما مفید نیستند. درعوض، سعی کنید روی جشن گرفتن دستاوردها با هم تمرکز کنید.

اخبار مرتبط

icon news

آیا شما هنگام کار خوشحال هستید؟

در کل، خوشبختی در محل کار به معنای شاد بودن و اشتیاق در تمام مدت نیست. طبق تحقیقات، ش...

نکاتی درباره سلامتی در محیط کار

آیا در ابتدای روز شاداب وو پر انرژی هستید،  اما تلاش می کنید تا از کسلی و خستگی بعداز...

دیدگاه خود را بنویسید

icon news