اندیشه‌ای داریم به وسعت ایران
شنبه
شنبه 21 تیر 1399
17 خرداد 1399 17 خرداد 1399
18:02 18:02

چگونه می توان در صنایع کوچک پیشرفت کرد؟

برخی از مشاغل جذابیت جهانی دارند. اینها شامل صنایعی مانند مراقبت های بهداشتی، غذا، مبلمان منزل و زیبایی می باشند، اما دیگر محصولات ممکن است فقط به یک بازار منتخب نیاز داشته باشند. این امر می تواند شامل صنایعی نظیر حیوانات خانگی، لباس اسکی، یا مواردی از این قبیل باشد. این صنایع خاص تر به عنوان صنایع گوشه یا صنایع خاص کوچک شناخته می شوند.

صنایع گوشه یا صنایع خاص کوچک (Niche) می توانند به اندازه تجارت های عمومی سود آور باشند، اما اغلب آن ها نیاز به استراتژی های متفاوت دارند. اگر به فکر ورود به چنین صنعتی هستید، در اینجا به چند نکته موفقیت آمیز مفید در این زمینه اشاره شده است.

در زمینه کار خود متخصص باشید

هنگام شرکت در یک صنعت گوشه یا صنعت خاص کوچک (Niche) مهم این است که در زمینه صنعت یا تجارت خود دانش عمیق داشته باشید. مشتریان انتظار دارند شما به اندازه آن ها یا بیشتر نیز اشتیاق و دانش داشته باشید. تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه خود به شما کمک می کند تا اعتماد مشتریان را جلب کنید. گذراندن دوره های مربوطه می تواند به شما در پیشرفت دانش و صنعت مد نظرتان کمک کند.

مخاطبان خود را بشناسید

مهم است که درک کاملی از مخاطبان خود داشته باشید. برای جذب آن ها مجبورید کارهای بیشتری برای بازاریابی انجام دهید و ممکن است مجبور شوید از استراتژی های خاص تری استفاده کنید. وقت خود را صرف تحقیق در بازار کنید تا ایده ای بدست آورید که مخاطبان و انتظارات شان را بهتر شناسایی کنید.

رقبای خود را بشناسید

مزیت صنعت گوشه یا صنعت خاص کوچک (Niche) این است که شما به احتمال زیاد رقبای کمتری خواهید داشت. این به شما امکان می دهد تا راحت تر خود را در رقابت نگه دارید و بدانید که رقبای شما چه کاری انجام می دهند. شناخت رقبا می تواند برای توسعه USP  یا اطلاعات شخصی شما مهم باشد. همچنین می توانید با فن آوری ها، استراتژی های بازاریابی یا محصولاتی که رقبای شما از آن ها استفاده می کنند، آشنا شوید. فقط مطمئن شوید که به طور کامل از آن ها تقلید نمی کنید.

به بازاریابی در سطح ملی یا حتی جهانی فکر کنید

ممکن است در محلی مشتری کافی وجود نداشته، تا شما  تجارت پایدار داشته باشد. این می تواند به معنای بازاریابی در سطح ملی یا حتی جهانی باشد. به عنوان مثال، اگر به فکر راه اندازی فروشگاه طنز هستید، ممکن است بخواهید یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید که به شما امکان توزیع گسترده تر کمک را بدهد. همچنین شرکت در برنامه هایی مانند نمایشگاه های تجاری و همایش های داخلی می تواند برای صنعت کوچک و ویژه شما ارزشمند باشد.

محصولات یا خدمات خود را شخصی سازی کنید

معاملات خاص می توانند مشتریانی با سلیقه های خاص تر جذب کنند. برای برآورده کردن خواسته های خاص مشتریان خاص آماده باشید. این می تواند شامل کمک به مشتریان برای تهیه محصولات بسیار خاص باشد. همچنین می تواند ارزش آن را داشته باشد که مشتریان خود را در سطح شخصی تری بشناسید. این به شما امکان می دهد توصیه های بهتری داشته باشید.

مشاوره شغلی مناسب را دریافت کنید

وقتی به دنبال مشاوره در مورد نحوه اداره شغل خود هستید، شاید برای یافتن مشاوره مناسب، کمی سخت تر جستجو کنید. مشاوران بازار ویژه و صنایع کوچک خاص، دانش بهتری نسبت به قوانین و مقررات فردی دارند، تا یک مشاور تجارت عمومی. با جستجو آنلاین می توانید این خدمات را پیدا کنید.

اخبار مرتبط

icon news

ایده های تجاری کوچک برای سال 2020

یک لیست طولانی از ایده های کسب و کار کوچک برای سال 2020 وجود دارد. اگر می خواهید کارآ...

اسرار کسب و کار موفق تک نفره

وارد دنیای تجارت شدن می تواند کمی دلهره آور باشد، به خصوص اگر این کار را به تنهایی ان...

راه هایی برای افزایش کیفیت دورکاری

بنظر می رسد ظهور کار از راه دور یا دورکاری یک روند بالقوه مضر در محیط کار مدرن است. ک...

کارآفرین کیست؟

کار آفرین و کارآفرینی واژه ای که این روزها بسیار شنیده می شود. بسیاری از افراد در شغل...

دیدگاه خود را بنویسید

icon news