یادداشت روز سلام نو/

اصولگرایان همه را به کیش خود پندارند

حال مشخص نیست که چرا برخی از اصولگرایان مانند آقای نبوی با این جسارت تلاش می‌کنند که با فرافکنی آنچه خود کرده‌اند را به آینده اصلاح‌طلبان نسبت دهند.

یادداشت روز: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فعال سیاسی یا یک گروه و حزب سیاسی «مسئولیت‌پذیری» است. شاید مهم‌ترین دلیل رشد و توسعه احزاب در کشورهای پیشرفته نیز همین لزوم مسئولیت پذیری سیاسی در نظر مردم این کشور‌ها باشد.

اما متاسفانه آنچه در کشور ما رایج شده این است که فعالین سیاسی به اندازی کافی مسئولیت اعمال و رفتار خود را گردن نمی‌گیرند. مهم‌ترین مثال و مصداق این امر هم رفتاری بود که اصولگرایان در قبال دولت احمدی‌نژاد پیشه کردند.

هر چه داریم برای احمدی‌نژاد

آن‌ها در سال‌ها ۸۴ و ۸۸ تقریبا هرآنچه داشتند به میدان آوردند تا احمدی‌نژاد را به پاستور برسانند و در آن نگه دارند. در این زمینه شاید دیگر کاری نماند که آن‌ها انجام ندهند. از تخریب، اتهام‌زنی و شایعه‌پراکنی علیه اصلاح طلبان گرفته تا انتساب ویژگی‌های الهی و مذهبی به احمدی‌نژاد همه را به کار بستند تا او را بر سر کار آورند. در ادامه هم عملا مجلس را در مقابل دولت کم کار کردند تا دولت هرآنچه که می‌خواهد را تصویب کند و کسی هم بر عملکردش نظارت نکند. اما پس از آنکه نتایج تصمیمات نسنجیده و سوءمدیریت‌های دولت اصولگرا بر مردم مشخص شد، این جناح سیاسی با جسارت تمام شانه از زیر تمام مسئولیت‌هایش خالی کرد.

احمدی‌نژاد از اول هم انحرافی بود!

اصولگرایان در قبال دولت احمدی‌نژاد به گونه‌ای عمل کردند که گویی از ابتدا احمدی‌نژاد از آن‌ها نبوده است. این در حالیست که حتی بسیاری از گروه‌های رسمی اصولگرا هم در خبرگزاری‌های رسمی از وی حمایت کرده بودند. این امر در تاریخ معاصر ایران یک بی‌مسئولیتی مثال‌زدنی بود که با تلاش فعالین اصولگرا در صحنه سیاست ایران رخ داد.

شاید با‌شناختی که از جریان اصولگرا وجود دارد، کسی انتظار نداشته باشد که آن‌ها در ادامه به خاطر آنچه در آن ۸ سال بر کشور رفت، از مردم عذرخواهی کنند اما گویا آن‌ها به این وضعیت هم راضی نیستند و فرا‌تر از این‌ها مدنظرشان است.

اصلاح‌طلبان به گردن نمی‌گیرند!

اخیرا مرتضی نبوی، از فعالین سیاسی و رسانه‌ای شناخته‌شده جریان اصولگرا در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته است: «اصلاح‌طلبان یک بازی دوگانه‌ای را انجام می‌دهند لذا اصولگرایان از این نظر باید حواس خود را جمع کنند چراکه اصلاح‌طلبان هم می‌خواهند به صورت کامل از مزایای این دولت استفاده کنند و وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم اکثر مدیرانی که جایگزین شده‌اند در سطوح بالا و مراکز تصمیم‌گیری حساس از جناح اصلاح‌طلب بوده‌اند اما در بیان می‌گویند روحانی اصلاح‌طلب نیست و از طرف دیگر می‌خواهند معایب این دولت را به گردن نگیرند.»

این در حالیست که اصلاح‌طلبان در حدی که از دولت حمایت کرده‌اند، مسئولیتش را هم بر عهده می‌گیرند. بدیهی است در شرایطی که بسیاری از بخش‌های دولت مانند معاونت‌های وزرا و حتی فرمانداران بسیاری از شهر‌ها در اختیار اصولگرایان و حتی طیف‌های افراطی آن است، اصلاح‌طلبان نمی‌تواند و نباید که مسئولیت کل عملکرد دولت را به گردن بگیرند اما در حد معقول هیچ‌گاه از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکرده‌اند.

حتی بسیاری از نقدهای دلسوزانه‌ای که از سوی اصلاح‌طلبان به دولت اعتدال می‌شود هم از همین روست. اصلاح‌طلبان با توجه به آنکه بخشی از مسئولیت عملکرد دولت روحانی به واسطه حمایت انتخاباتیشان بر عهده آنهاست، این امر را در نظر گرفته و سعی می‌کنند که به دولت در انجام وظایفش یاری دهند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۵

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

صالح

|

۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳

1

2

پاسخ

انتخابات همیشه تقابل بین بد و بدتره... لااقل تا اونجایی که من یادمه اینجور بوده... خوب برای من معنای دیگری دارد...

مقدم

۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳

7

احمدی نژآد اگر از اول انحرافی بود سرشو مثل اصلاحاتیها تو اخور میکرد نملمد دست دزدان و خائینین رو رو کنه

پاسخ ها

جزایری

۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳

مقدم، محموت جونت دست دزدان و خائنین رو رو کرد!!؟ میگم هر چی که زدی مث اینکه جنسش توپه توپ بوده! جان خودت مشتری هستم ها! پولش مهم نیست، فقط آمار بده از کجا گرفتیش؟

خائن

۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳

0

میشه لطفا یکی از اون دزدان و خائنینی که احمدی نژاد عزیزت دستشو رو کرد را نام ببری؟ حتما معاونش آقای م ر یکیش هست آره؟؟

۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳

این نبوی بیچاره هرچی بگه، بذار بگه! اقتضای سن و بیماریشه دیگه! لا علی المریض حرج!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید