۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 12988

یادداشت روز سلام نو/

و باز هم ماجراهای بامزه کیهان

اخیرا در صفحه ۸ خود گزارش مغرضانه و خلاف واقع مفصلی از عملکرد سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار منتشر شد. اما نکات جالبی در این گزارش وجود داشت که به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

یادداشت روز: از همان آغاز به کار دولت یازدهم سایت‌ها و روزنامه‌های افراطی که از انتخاب ملت دل خوشی نداشتند، سعی کردند تا با هجمه به گروه‌ها و شخصیت‌های شاخص اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، هر چند روز یک قیل و قال به راه بیاندازند.

کینه این رسانه‌ها با اصلاح طلبان به حدی است که با اینکه تمام رسانه ملی را غرق کرده‌اند و هیچ تفکر مخالفی سهمی از صداو سیما ندارد، حتی به همین اندک سایت‌های اصلاح طلب نیز رحم نکرده و هر چند وقت یک بار آنها را مورد نوازش(!) قرار می‌دهند. یک روز برای روزنامه آسمان سناریوسازی می‌کنند، روزی از منابع مالی مخوف سلام نو خبر می‌دهند و گاهی از خیانتی که دولت در توافق ژنو کرده می‌نویسند.

در آخرین داستان‌سرایی روزنامه کیهان، اخیرا در صفحه ۸ خود گزارش مغرضانه و خلاف واقع مفصلی از عملکرد سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار منتشر شد. اما نکات جالبی در این گزارش وجود داشت که به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

وقتی کیهان فرق تشکیلات حزبی و ngo را نمی‌داند

در تیتر این مطلب نوشته شده «ngo دانشجویی فتنه، سازمان دانشجویی یک تشکل قانونی و وابسته به حزب اسلامی کار» حال آنکه بنابه تعاریف مشخص، ngoها رویکردی غیر سیاسی دارند.

هر چند که حزب و ngo هر دو از وزارت کشور مجوز فعالیت دریافت می‌کنند، اما عمده تفاوت آن‌ها در همین فعالیت در حوزه سیاسی است. احزاب با هدف تاثیرگزاری در قدرت ایجاد می‌شوند حال آنکه ngo باید غیر سیاسی باشد و اصولا در تعریف این سازمان‌های مردم نهاد، غیر سیاسی بودن نهفته است.

مشخص نیست روزنامه کیهان که خود را دانای کل می‌داند و از اسرار محرمانه تمام جلسات دنیا خبر دارد، چطور از تفاوت تشکیلات حزبی و NGO بی خبر است! همین اتفاقات است که کیهان را به بامزگی معروف کرده است.

دست‌آویز کاسبان فتنه

از سال ۸۸ تا امروز واژه «فتنه» دست آویز خوبی برای شریعتمداری و همفکرانش شده تا هر کس که خلاف اینان می‌اندیشد را فتنه گر بنامند و او را بکوبند. سازمان دانشجویی اولین گروهی نیست که با چماق فتنه کاسبان فتنه رانده می‌شود. اصولا اصلاح طلبان در ادبیات کیهان و فارس مساوی با فتنه گران تعریف می‌شوند. اگر هر روز سری به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و سایتهای تندرو بزنید از این برچسب زنی‌ها خواهید دید. حیات سیاسی این رسانه‌ها در لغب پراکنی به افراد و گروه‌ها تعریف می‌شود. چراکه به نظر می‌رسد دکان فتنه آنچنان سودی داشته که دلالان آن حاضر به پائین کشیدن کرکره آن نیستند.

این قبیل اقدامات و انگ زدن‌های کیهان به حدی از بی‌مایگی رسیده که هر خواننده‌ آگاهی را به تعجب یا خنده وا می‌دارد. در چند سال اخیر دشمنی ورزیدن کیهانیان کار را به جایی رسانده که هر گاه فردی یا گروهی را مورد هجمه قرار می‌دهد باعث افزایش پایگاه اجتماعی آن می‌شود.

در حدیثی از معصوم نقل شده است که «هر‌گاه خواستید کسی را بشناسید دوست و دشمنش را بشناسید.» با این وضعیت رسانه‌ها و گروه‌های اصلاح طلب مفتخرند که دشمنانی چون کیهان دارند.

عملکرد کیهان؛ خلاف تاکیدات رهبری

در حالی که رهبری نظام موکدا بر جذب حداکثری تاکید دارند، روزنامه کیهان با اتخاذ رویه‌ای کاملا مخالف این توصیه، سعی دارد که با تاکتیک راندن از نظام اهدافش را محقق کند؛ بدین ترتیب که این روزنامه هر شخص یا گروهی را که تایید نکند ابتدا سعی می‌کند آن را از دایره نظام براند و سپس به آن حملات بیشتری کند. در همین زمینه رئیس سازمان دانشجویی در گفتگو با پویش گفت: به نظر می رسد برخلاف ادعای این عده مبنی بر ذوب بودن در ولایت، هدف
واقعی‌شان ذوب کردن ولایت در خودشان باشد. ما این اجازه را نخواهیم داد و
همچنان مقابل کسانی که در نظام جمهوری اسلامی خودشان را خودی و ما را
غیرخودی به شمار آورند می‌ایستیم.

اگر «تندروی» فتنه نیست و «اعتدال گرایی» فتنه است، اصلاح‌طلبان فتنه‌گرند و هر اعتدالگرا و عقلگرای دیگر را هم می‌توان با همین تازیانه زد. کاش مدیرمسئول کیهان بترسد از روزی که پرده‌ها برافتند و حقایق روشن شوند. اگر کسی اندکی شرم از امام و شهدا درونمان باشد، اینگونه انقلاب را برای خود و همفکرانش مصادره نمی‌کند و انقلابیون واقعی را از صحنه دور نمی‌کند. گاهی اوقات این بامزگی‌ و بانمکی‌های کیهان از حد می‌گذرد و کار به شوری می‌رسد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۵

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

ناشناس

|

۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵

1

4

پاسخ

آدم بعد از خوندن مقالات زیبای شما کمی به آرامش می رسه از بابت اینکه رسانه های هم وجود دارند که حرف دل مردم واقعی رو بزنن "سلام نو مچکریم"

۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵

3

بشت داش حسین به کوه بنده!?بیخود خودتونو اذیت نکنید!

بی نام

۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶

0

بالاخره یکی به کیهان بفهماند که فتنه غارت میلیاردها پول مملکت بود که همه دوربر احمدی نزاد و کیهان و....

هستند. بیهوده سعی میکنند خاک تو چشم مردم بریزند

علی

۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰

درود خدا بر راستگویان کیهان و 1000 نفرم نمیخوانه دروغگو یه روز رسوا میشه درود بر روحانی

علیرضا

۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲

درود بر شریعتمداری قهرمان

مرگ بر خاتمی خائن و فتنه گر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید