۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 13802

۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰

6

برخی نمایندگان شکرزیادی می خورند

بهنود

۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰

آقای جنتی باید استیضاع شود برای اینکه وزارتخانه ایشان شده لانه فتنه گران

حامی اعتدال

۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲

این سوال هم مانند بسیاری از سوالها جواب درست و حسابی ندارد.

۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰

در توصیف دولت روحانی و وزیرانش همین جمله بس: دولت بی تدبیر و ناامید. انشالله هرچه زودتر عمر این دولت به سر بیاد

مستا جر اوقاف

۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳

اگر جنتی محمدی سرپرست سازمان اوقاف را عوض نکند حقش استیضاح است این محمدی اوقاف را (...) کشید به دادش برسید

مستاجر جان

۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷

جنتی بنده خدا معاون محمدی را هم نتونست تغییر دهد تا چه رسد به محمدی البته شایعه کرده اند که رهبری از محمدی حمایت می کند الله واعلم

زهرا

۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

به نظر بنده باید به داد اسلام و انقلاب رسید همراهی جنتی و همسو بودن با کسانی که دشمنی خودشونو با نظام و ارزشهای اسلامی به خلق الله ثابت کردن و ملت شکی در دشمنی اونها با اسلام نداره فقط استیضاح و برکناری اونو می طلبه من که دارم از این همه لا ابالی گری توحش فرهنگی دیوانه می شو م و از خدا مجازات برای عاملان اصلی این همه هنجار شکنی ها رو می خوام

۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰

زهرا خانم کسی که احساسات بر اوغلبه می کند دیوانه هست !!!

۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰

نه مثل اینکه واقعا رهبری از محمدی حمایت می کند چون جنتی حتی نتونسته یک تغییر کوچک در اوقاف بدهد

یادداشت روز سلام نو/

چرا جنتی باید استیضاح شود؟

تعاقب این امر با سنگ‌اندازی افراطیون در راه وزیر خارجه اینطور نشان می‌دهد که گویی هر وزیری که نزدیک‌تر به مطالبات مردم عمل کرده و محبوبیتش افزایش یابد مورد هدف جریان افراطی در مجلس قرار خواهد گرفت.

یادداشت روز: روزی که کابینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس تقدیم شد و اسامی وزرای مورد نظر او در رسانه‌ها منتشر شد، گزینه مقابل وزرات ارشاد یکی از مواردی بود که علامت‌های سوال زیادی را در ذهن حامیان اصلاح و اعتدال ایجاد کرد.

علی جنتی پسر آیت‌الله احمد جنتی بود که در بین علاقمندان به سیاست چندان شناخته شده نبود و مواضع و دیدگاه‌هایش معروفی در بین جامعه نداشت. در آن فضای ناآرام هر کسی سعی داشت قضاوتی نسبت به کابینه پیشنهادی انجام دهد و اغلب افراد هم علی جنتی را بیشتر با خصائص سیاسی پدرش می‌سنجیدند.

محبوبیتی که باعث دردسر شد

پس از رای اعتماد مجلس به وزیر ارشاد روحانی، عملکرد علی جنتی باعث شد تا دیدگاه‌های بسیاری در خصوص او عوض شود. نظرات و تصمیماتش در حوزه‌های مختلف فرهنگی مانند سینما، کتاب و حتی اظهارنظرهایش درباره شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش محبوبیت او در جامعه شد و امروز می‌توان جنتی را یکی از محبوب‌ترین اعضای کابینه اعتدال دانست.

اما این وزیر هم از لطائف جریان افراطی بی نصیب نماند. اخیرا نیروهای این جریان در مجلس به تکاپو افتاده تا از طرق مختلف بر وزارت ارشاد فشار وارد آورد و نیروهای افراطی‌تر در حال کوک کردن ساز استیضاح جنتی هستند.

جنتی را استیضاح می‌کنیم

لاله افتخاری نماینده نزدیک به جناح تندرو مجلس در این رابطه گفت: «اگر مشاهده شود که وزیر ارشاد وضعیت خود را اصلاح نکند، آخر آن استیضاح است.» وی افزود: «ازم نبود وزیر ارشاد با سید محمد خاتمی دیدار کند. کمیسیون فرهنگی در مورد این دیدار موضع گیری کرده است.»

حمید رسایی نیز با اشاره به دعوتی که از هفته قبل برای حضور وزیر ارشاد در کمیسیون اصل ٩٠ شده گفت: این دعوت به دلیل شکایت های مختلف و بیان تذکرات متعدد علما و مراجع است. تذکرات مراجع و علمای خبرگان رهبری آنقدر شدید است که می طلبد وزیر ارشاد استیضاح شود اما با توجه به راهکاری که رهبر معظم انقلاب نشان دادند قطعا صدور این بیانیه یا سخنرانی مشکل را حل نمی‌کند بلکه تغییر در جهت گیری لازم است. اگر این تغییر رویه در وزارت ارشاد دیده شود مایه مباهات و دلگرمی همه ماست والا وزیر ارشاد باید منتظر احضار خود به مجلس و جلسه استیضاح باشد.

مخالفت جریان سنتی اصولگرا با جریان افراطی

با این وجود محمدرضا باهنر، نماینده طیق سنتی اصولگرا در مجلس اخیرا گفته است: «اینکه آقای جنتی اشتباه داشته است یا نه؛ امر مسلمی است. ما در برخی از
جهات از ایشان انتقاد داریم اما اینکه ایشان اکنون به مرز استیضاح رسیده
است را قبول نداریم. نمی‌شود در همان ابتدای دولت خواستار استیضاح وزیر شد.
نقطه استیضاح کجاست، دلیل اختلاف نظر من با جبهه پایداری است. » همچنین پیش از این ابوترابی فرد، دیگر نماینده معقول جریان اصولگرا نیز گفته بود:«نیروهای افراطی‌تر در حال کوک کردن ساز استیضاح جنتی هستند.»

هرچند در میان نمایندگان جریان افراطی هم اختلاف نظر در این خصوص وجود دارد اما مشخصا تقابل آنان با علی جنتی در حال افزایش است.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱۴

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۲

اوقافی

|

۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹

1

0

پاسخ

به نظر بنده وزیری که بعد چندماه وزرات وبا اینهمه شکایت از اوقاف هنوز نتوانسته رییس اوقاف را عوض کند حقش استیضاح است

ناشناس

۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹

2

به جای استیضاح وزیر ...بروید خلاف های غیر شرعی اقای محمدی رییس سازمان اوقاف را بگیرید .تا ابرویتان نرفته

موسوی

۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰

عجب سایت بی طرفی!!

خیلی اتفاقی دیدم. ولی همین یک کلام برای اهل تعقل بس که این سایت، با چنین نظرات بی طرفانه ای (!!!!!!!) ایشون رو بی طرف میخونه و محبوب میدونه. و هر کس غیر نظر خودش رو افراطی نام میبره.

واقعا دست گلتون درد نکنه :))

۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰

4

همه باید بدانند جنتی عزیز این ملت است. ملت از افراطی ها گذشت نمی کند.

۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰

5

اصلاحطلبا حالتشون اینطوریه.کلا توهم محبوبیت دارن.هرچی ادم مشکل دار و منفور و مسئله داره رو محبوب میدونن

محمد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید