۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 14552

حرف روز سلام نو/

لج‌بازی با دولت به چه قیمتی؟

گاهی هم با مشاهده رفتار جناح مغلوب 24 خرداد، یاد همان مثال معروف دیگ و جوشیدن آن می‌افتیم. این مخالفت‌ها هر روز هم از یک زاویه بروز می‌کنند. گاهی ترکشش به وزارت خارجه و مسائل مرتبط با توافق ژنو برمی‌خورد، گاهی...

حرف روز: وقتی اخبار مخالفت‌های برخی از فعالین، رسانه‌ها یا نمایندگان جریانات افراطی جناح اصولگرا با تصمیمات عادی دولتی را می‌خوانیم، گاهی این سوال برایمان پیش می‌آید که آخر لج‌بازی با دولت تا چه قیمتی برای برخی از به اصطلاح افراطیون ارزش دارد.

گاهی هم با مشاهده رفتار جناح مغلوب 24 خرداد، یاد همان مثال معروف دیگ و جوشیدن آن می‌افتیم. این مخالفت‌ها هر روز هم از یک زاویه بروز می‌کنند. گاهی ترکشش به وزارت خارجه و مسائل مرتبط با توافق ژنو برمی‌خورد، گاهی به وزارت علوم و انتصاب یک رئیس دانشگاه و گاهی هم آنقدر با بهانه‌های پیش پا افتاده طرح می‌شوند که انسان را به تعجب وا می‌دارند.

اوایل کار احضارهای پی‌در‌پی وزرای دولت به مجلس به جایی رسید که رکورد دو نیم احضار در روز توسط نمایندگان اصولگرای مجلس ثبت شد. وضعیت به گونه‌ای شده بود که برخی از نمایندگان به کنایه به وزرا پیشنهاد می‌دادند که دفتر خود را به بهارستان منتقل کنند تا کمتر اذیت شوند. اما این روزها دیگر این اتفاقات عادی شده‌اند و وزرا هم عادت کرده‌اند که به هر بهانه‌ای به مجلس خواسته شده و بازخواست شوند.

البته کار به اینجا محدود نمی‌شود و رسانه‌های جریان خاص هم با هر نحوی سعی دارد تا در هر پروژه‌ای چوب لای چرخ دولت بگذارد. اما هنوز مشخص نشده که این رسانه‌ها و کلیت جریان اصولگرایی تا چه حدی حاضرند با دولت لج‌بازی کنند و اگر کشور چه مقدار هزینه بدهد، حاضرند تا به این روند خاتمه دهند.

شاید بهتر باشد کسی یاد این افراطیون بیاندازد که اگر نه اقتصادی از کشور بماند و نه سیاست و فرهنگی سالم باقی بماند، دیگر چیزی نخواهد ماند که آنها بخواهند برای سیطره بر آن تلاش کنند. پس لااقل کمی ملاحظه و حوصله پیشه کنند که حداقل دولت بتواند اندکی از خرابی‌های باقی‌مانده از دولت متبوعشان را بازسازی کند و سپس این روند خود را آغاز کنند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۷

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۱

فرید

|

۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱

2

8

پاسخ

چند تا کامنت من سانسور شد. دیگه سایت تون نمیام

ناشناس

۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱

0

10

علت اصلی مشکل کشور ما نداشتن احزاب واقعی و مستقل است

تنها راه مدیریت صحیح کلان جامعه احزاب مستقل وغیر وابسته است.

مشکل از اصول گرایان نیست بلکه مشکل از اصلاح طلبان است زیرا آنها در ضمیر ناخوداگاهشان از مدیریت کشور بر اساس احزاب مستقل گریزانند برای نمونه محتوای سخنان دیروز اقای سید محمد خاتمی این چنین است .

۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱

7

از جنگ میان گربه و موش بر باد رود دکان بقال ...... بیچاره مردم که باید تاوان این نادانیها را بدهند .

نخود همه آش

۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱

در سایت الف مطلبی منتشر شده بود و معترضین به سخنرانی آقای سعید جلیلی در این مطلب نوضدانقلاب فحاش خوانده شده بودند. راستش آن چه ما برای بار نخست از جوانان جریان مقابل اصولگرایان دیدیم (اگر این اتفاقات مثل صدها اتفاق دیگر از سلسله نمایش های منافقانه خود این آقایان نباشد) آن بود که اصولگرایان در دامی افتادند که خود مخترع و مبتکر آن بودند و جدیدترین روایت (version) آن اتفاقاتی بود که در فرودگاه مهرآباد به وسیله عده ای جوانک کم مایه هیستریک روی داد. اما در مورد نامگذاری نویسنده مطلب سایت الف (نوضدانقلاب فحاش) باید پرسش هایی را مطرح کرد:

1- نگاهی به سخنرانی های نمایندگان مخالف دولت نشان می دهد ضدانقلابی و فحاش کیست. آیا کسی که به اسم سخنرانی «انقلابی!!!»، پنهانی ترین اسرار کشور را در اختیار بیگانگان قرار می دهد ضدانقلاب نیست؟

2- آیا کسانی که لنگه کفش به سوی رئیس جمهور پرتاب می کند و در برابر بیگانگان این طور وانمود می کند که «فرزندان مقام معظم رهبری» در کشور طرفداری ندارند، ضد انقلابی نیستند؟

3- آیا کسانی که هم نفس با اسرائیل و نتانیاهو آرزوی شکست مذاکرات هسته ای را می کنند ضدانقلابی نیستند؟

4- ایا کسانی که در برابر اختلاس های فوق نجومی در دوران دولت قبلی به خفقان مرگ دچار شده بودند ضدانقلابی نیستند؟

...

۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱

1

این اقا مال کجاست ؟؟؟داخل ماشین کیه ؟.

بابا سرکاریه؟؟؟؟؟؟

۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱

3

درود بر روحانی و ظریف ما اکثر مردم قبولشان داریم.

بهزاد

۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱

وقتی اصلاح طلبان وفتنه گران و حامیان آنها از همان روز شکست خوردن در سالهای 84و88 بنا را بر تخریب و فتنه گری گذاشتند نباید انتظار داشته باشند دیگران برایشان فرش قرمز پهن کنند ویا در خصوص اشتباهات آنها سکوت نمایند شما هم اگر عینک جناحی خود را عوض کنید بهتر میتوانید قضاوت نماید

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید