حرف روز سلام نو/

قبلا تهدیدهای نظامی را نمی‌دیدند

ای کاش این ذره‌بینی که برخی از بهارستانی‌ها برای پیدا کردن بهانه‌ای جهت حمله به دولت انداخته‌اند را در سالهای قبل هم به کار می‌انداختند. یا حداقل مشکلات بسیاری که وجود داشت را می‌دیدند و اینگونه بامشان دو هوا نداشت.

حرف روز: رفتار این روزهای افراطیون سیاست ایران را می‌توان مصداق بارز یک بام و دو هوا دانست. هر آنچه از خوبی‌های معدودی که در دولت احمدی‌نژاد وجود داشت را در آن موقع چند برابر می‌دیدند و امروز اگر در دولت روحانی باشد اصلا نمی‌بینند. علاوه بر این هر مشکلی که در دولت احمدی‌نژاد بود را اصلا نمی‌دیدند و بعضا در مقام توجیه آن برمی‌آمدند و حالا‌‌ همان مشکلات را چند برابر می‌بینند.

یکی از مهم‌ترین وجوه محل انتقاد در دولت اصولگرای احمدی‌نژاد، نحوه مدیریت سیاست خارجی بود. سیاست خارجی کشور در سال ۸۴ در شرایطی به این دولت تحویل داده شد که روابط ایران با کشورهای صنعتی جهان عمدتا در سطحی مناسب ارزیابی می‌شد که حتی برخی از کشورهای منطقه را هم از این بابت به دلهره انداخته بود. اما عملکرد این دولت به گونه‌ای بود که در پایان، کشورمان جز با چند کشور نه چندان مهم آمریکای جنوبی و آفریقایی و چند کشور عقب مانده کمونیستی، با دیگر کشورهای جهان روابط مناسبی نداشت.

جدای از این‌ها روزی نبود که کشوری در دنیا، ایران را به حمله و تهاجم نظامی تهدید نکند. کار دیگر از آمریکا هم گذشته بود و چند کشور دیگر اروپایی و آمریکایی هم هرازگاهی در سخنانشان از ادبیات تهدید و حمله نظامی در خصوص کشورمان استفاده می‌کردند. فارغ از آنکه این مساله چه تاثیرات مخربی در اقتصاد و بصورت غیر مستقیم در معیشت مردم ایران داشت، عزت ایران و ایرانی بود که بواسطه این سوء مدیریت دیپلماتیک به سطح نازلی رسیده بود.

اما در‌‌ همان موقع افراطیون حامی احمدی‌نژاد گویی چنین مسائلی را اصلا نمی‌دیدند. اما حالا که با روی کار آمدن دولت اعتدال شرایط رو به بهبود گذاشته گویا تهدیدهای نظامی چندین برابر دیده می‌شوند!

اخیرا مهرداد بذرپاش، از فعالان سابق بسیج دانشجویی و عضو جبهه پایداری که به واسطه دولت احمدی‌نژاد به یکباره پله‌های ترقی (!) مدیریتی را طی کرده بود و در آخر هم به مجلس وارد شد، ادعا کرده که از زمان توافق ژنو۳ تاکنون، ایران ۱۸ بار مورد حمله نظامی قرار گرفته است. این عضو جوان جبهه پایداری طی نطقی در مجلس گفته است: در ابتدای توافق بسیاری از انتقاد‌ها مربوط به مفروضات مذاکره‌کنندگان نسبت به آمریکا و نیز محتوای قرارداد بود و حالا کم‌کم بسیاری از انتقاد‌ها در آن زمان دارد رنگ واقعیت به خود می‌گیرد، پس از توافقنامه ژنو، ۳ بار رسما تحریم شدیم، ۱۸ بار تهدید نظامی شدیم، پارلمان اروپا انتخابات ۲۴ خرداد را زیر سوال برد و آن را غیرمشروع خواند و دعوت به ترویج همجنس‌بازی کرد، به هیچ شرکت غربی اجازه ورود به ایران داده نشد و...

در حالی که جمله «افراطیون پیام ۲۴ خرداد را درک نکرده‌اند» دیگر از فرط تکرار از رنگ و رو افتاده است، حالا بذرپاش در اظهار نظری جالب گفته است: دولت باید این را بداند و قبول داشته باشد و پیام انتخاب مردم در انتخابات مجلس را درک کند!

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱۴

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

شاهد

|

۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳

1

17

پاسخ

این تیکه اش که گفته دولت پیام انتخابات مجلس رو درک کنه خیلی باحال بود:)))

حسین

۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳

13

خوب است وزارت اطلاعات یک بر رسی دقیقی از عملکرد بعضی از این دلسوزان امروز وبی خیالان دیروز بعمل اورد نکند .نکندقضیه از بیرون اب میخورد!!!

رحیم

۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳

14

3

سلام نو :قبلا مردانه ایستاده بودیم وتهدید میشدیم نگرانی نداشت ولی حالا که هر روز عقب نشینی میکنیم وبا کدخدا کنار امدیم تهدید می شویم نگرانیم.......

نخود همه آش

۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳

«دولت باید این را بداند و قبول داشته باشد و پیام انتخاب مردم در انتخابات مجلس را درک کند!» کاش آقای بذرپاش بفرمایند با چند درصد آرای واجدین شرایط رأی دادن به مجلس برده شدند. در این صورت می‌توان پیام انتخابات مجلس فعلی را به درستی فهمید.

ناشناس

۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳

12

نمیدانم چرا حرفی یا تصویری از این بذرپاش میشنوم یا میبینم احساس نفرت میکنم؟!نه سیاست میداند ونه سیاست میفهمد،فقط آلت دست کوتوله های سیاسی پشت صحنه است،بوده وخواهد بود {...}

پاسخ ها

حسینی

۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴

یکی بمن بگه این آقاپسر 32 ساله هزینه میلیاردی تبلیغات نمایندگی مجلس و هزینه دههامیلیاردی تاسیس روزنامه را ازکجا آورده است؟! . حالا میفهمم که چرا دانشجویان بسیج دانشگاه خودشان را به هر دری میزنند تا مطرح بشوند و نزد از ما بهتران شناخته شوند!!

بی پروا

۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳

10

بابا از این {...} افراطی غیرازاین چه انتظاری دارید.ضمنا در انتخابات بعدی مجلس پیام مردم را بشما نشان خواهیم داد.

۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴

بدرک !! من که از رو نمی روم . الگوی من اوس محمود است .

۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳

4

این بابا مشکوکه.

محمد نوری

۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳

6

جنابعالی یک جوان بودی که بدون طی مراحل قانونی و عادی از دانشگاه یکسره از مدیر عامل سایپا شد.

ازطرفی نمایده مجلس شدی .

بفرما کجا سربازی گذراندی؟

خوب معلومه دفاع تمام قد از احمدی نژاد حتی عملکرد غلط او

محمد

۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴

0

این اقا غوره نشده مویز شده وبیجاره سیاست که انسانهایی این چنینی وارددش میشوند انسانهای که با یک تندی از ریس جمهور فبل تا چند روز از خانه خارج نمیشد احمدی روز به این تفت گفت برو خونه به خانواده کمک کن اشکال کار تفابل ادمهاست هاشمی رسایی جسنی کوچکف روحانی شریعتمداری بذر پاش و.. اف بر تو دنیا که با بزرگان چه میکنی ..

پردیس

۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴

پیام مجلس را در آینده نزدیک درک خواهید فرمود آنهم چه جور ,بذر پاش ایندفعه الله بختکی رفتی مجلش اما مجلس بعدی نفر هزارم هم نخواهی بود, مطمئن

بهزاد

۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴

2

تهدید در زمان درگیری عادی است ودو طرف برای همدیگر شاخ وشانه میکشند ولی در حالت وادادگی و خوش رقصی وبه صورت یکطرفه نشانه ذلت پذیری است کی میخواهید اینها را بفهمید؟

اوقافی

۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴

این آقا فقط در یک مورد ملک موقوفه را جهت دفتر روزنامش اجاره کرده و باهمه مساعدتها و رانتهایی که در نحوه واگذاری گرفته بالغ بر دویست وهفتاد میلیون تومان بدهکارو آقایان اوقافی هم عین خیالشون نیست قابل توجه وزیر با عرضه ارشاد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید