1

پاسخ

درتمام شرایط از دولت تدبیر و امید حمایت میکنیم . روحانی جواب این حاشیه سازی ها را ندهید، بگذارید در گمراهی خود فروروند.

حرف روز سلام نو/

بازگشت سرمایه‌های جهانی به ایران

شاید از کوچکترین این آسیب‌ها بتوان به عقب ماندن ایران از کشور کوچک قطر در استخراج از میادین مشترک و همچنین یکه‌تازی و بهره‌گیری غیر منصفانه سرمایه‌گذاران چینی در این حوزه اشاره کرد.

هرچند که دولت‌های سازندگی و اصلاحات با اتخاذ رویکردی منطقی و تعاملی با دنیا، پس از 8 سال جنگ تحمیلی ارتباطات کشور را با دنیا گسترش دادند و جایگاهی مناسب و قابل قبول در عرصه جهانی را برای کشورمان ایجاد کردند، اما دولت اصولگرای احمدی‌نژاد از همان ابتدا سیاست‌های خارجی متفاوتی را اتخاذ کرد.

دولت اصولگرایان اساس اجرای سیاست‌های خارجی کشور را بر پایه تقابل با دنیا و خصوصا کشورهای صنعتی آن گذاشت. از همین رهگذر بود که افزوده شدن برخی از سیاست‌های نادرست دیگر نیز باعث شد تا ایران در تحریم‌های همه جانبه جهانی قرار بگیرد و جز چند کشور کمونیستی در دنیا، ارتباط دیپلماتیک جدی دیگری برایمان باقی نماند.

این انزوای عملی که کشور به خاطر سوء مدیریت‌های دیپلماتیک دولت به آن دچار شد، عوارض بسیاری داشت. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به خروج سرمایه‌گذاران بین‌المللی و غول‌های جهانی در این حوزه از منابع نفتی و گازی کشورمان اشاره کرد.

این اتفاق باعث شد تا چرخ بسیاری از پروژه‌های انرژی کشورمان از حرکت باز بماند و علاوه بر عدم بهره‌گیری کشور از این منابع، ضررهای بسیاری هم از این زاویه متوجه اقتصاد کشور و معیشت مردم ایران شود. شاید از کوچکترین این آسیب‌ها بتوان به عقب ماندن ایران از کشور کوچک قطر در استخراج از میادین مشترک و همچنین یکه‌تازی و بهره‌گیری غیر منصفانه سرمایه‌گذاران چینی در این حوزه اشاره کرد.

با این وجود گویا کم کم چرخ صنعت انرژی کشورمان مجددا در حال راه افتادن است. عملکرد حرفه‌ای دستگاه دیپلماسی و وزارت نفت دولت روحانی در این چند ماه باعث شده تا باز هم نمایندگان سرمایه‌گذاران بزرگ نفتی و گازی عازم ایران شوند و وارد مذاکرات رقابتی با نمایندگان دولت ایران شوند که هرچند آثار این تحولات اقتصادی در بلند مدت نمود پیدا خواهد کرد اما در هر حال این اتفاق را می‌توان به فال نیک گرفت.

امروز خبرگزاری جمهوری اسلامی از افزایش مشتریان سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران خبر داد. به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: این سرمایه گذاران قرار است با سفر به منطقه پارس جنوبی به بررسی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه بپردازند.

مسعود نصوری همچنین از رونمایی از مدل های جدید سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارس همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت خبر داد و افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس به منظور تشویق سرمایه گذاران و تسهیل حضور آنان در این منطقه، بسته های جدید سرمایه گذاری تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: برای افزایش توان سرمایه گذاران، پروژه های بزرگ به چند قسمت تقسیم شده اند و سرمایه گذاران می توانند با حجم سرمایه گذاری کمتر در پروژه های کوچک تر مشارکت کنند.

به گزارش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی، نصوری با تاکید بر اینکه بسته های جدید سرمایه گذاری تنها شامل پروژه های صنعتی نیست، خاطرنشان کرد: فرصت های سرمایه گذاری جدید در حوزه های گردشگری، احداث هتل، کشاورزی، گلخانه، حوزه انرژی، انرژی های نو و بهینه سازی مصرف هستند.

وی با اشاره به حضور هیات 60 نفره سرمایه گذاران ترکیه ای در منطقه ویژه پارس، گفت: بازدید این هیات نیز از سلسله سیاست های اتخاذ شده برای تسهیل سرمایه گذاری در منطقه ویژه انرژی پارس است.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

غیرت این نیست که شما می پندارید

|

۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹

0

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید