۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 17098

حرف روز سلام نو/

چرا مردم مجلس را نبینند؟

با توجه به اهمیت نظارت دقیق و باکیفیت مردم بر عملکرد نمایندگان مجلس، شاید بد نباشد که در کنار تعداد بالای شبکه‌های تلویزیونی، یک شبکه نیز به پخش زنده صحن مجلس اختصاص داشته باشد.

حرف روز: این یک اصل بدیهی است که که نظارت و کیفیت کار رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. وقتی مسئولیتی بر عهده فردی گذاشته می‌شود، اگر نظارت کافی بر روی عملکرد وی صورت نگیرد، طبیعتا کیفیت کار او به مرور کاهش پیدا می‌کند.

لزوم نظارت مردم بر عملکرد نمایندگان

در سال‌های گذشته بعضا این بحث در محافل مختلف اجتماعی مطرح بوده که برخی از نمایندگان مجلس با اظهار وعده‌های مختلف اقدام به کسب رای مردم حوزه‌های انتخابیه خود می‌کنند اما پس از ورود به مجلس همت کافی را برای تحقق آن وعده‌ها صورت نمی‌دهند. شاید این امر ناشی از عدم امکان نظارت دقیق مردم بر رفتار آنها در مجلس باشد.

هرچند که صدای جاری در صحن مجلس و تمام مذاکرات آن بصورت زنده از یک شبکه رادیویی پخش می‌شود اما این سوال مطرح است که آیا پخش رادیویی مذاکرات مجلس زمینه کافی و مناسب را برای نظارت مردم بر عملکرد نمایندگانشان ایجاد می‌کند یا خیر؟

شبکه تلویزیونی مجلس راه‌اندازی شود

بر اساس اصل 69 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مذاکرات مجلس شورای ملی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود. اما باید در نظر داشته باشیم که در زمان تنظیم این اصل، هنوز رادیو رسانه اصلی مورد استفاده مردم بود و تلویزیون به این گستردگی به خانه‌های مردم وارد نشده بود.

با توجه به اهمیت نظارت دقیق و باکیفیت مردم بر عملکرد نمایندگان مجلس، شاید بد نباشد که در کنار تعداد بالای شبکه‌های تلویزیونی، یک شبکه نیز به پخش زنده صحن مجلس اختصاص داشته باشد. در این شرایط کیفیت و دقت نظارت مردم بر مجلس می‌تواند افزایش چشمگیری پیدا کند و آثار مثبت آن هم در رفتار نمایندگان و هم در افزایش میزان آگاهی مردم نسبت به مسائل جاری در خانه ملت به تدریج هویدا خواهد شد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

حقگو

|

۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴

0

پاسخ

موافقم احسنت.

حسن

۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷

بسیار به جا و پسندیده است اگه قبلا هم پیش بینی نشده الان این کار رو انجام بدن ضروری است که مردم کار نمایندگان خودشان را ببینند و هم در جریان امور باشند.فکر نمی کنم جز نمایندگانی که خوابیده اند کسی مخالف باشد.الله اعلم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید