منصور

|

۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸

48

12

پاسخ

سلام نو جان!

آب رو بریز جایی که میسوزه ، اینقدر دماز حضور زنان در ورزشگاهها و غیره نزن. ما که میدونیم دنبال چی هستین

پاسخ ها

پریسا

۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸

ما به دنبال نشاط اسلامی برای زنان ایران هستیم که رهبری و امام بر آن تاکید داشتند. اما گویا شما به دنبال اسلام طالبانی و داعشی که هر چیزی را برای زنان ممنوع می دانند.

ناشناس

۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸

مگه شما دنبال همونی ؟!!!!!!!!

۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸

2

28

معنی واقعی حقوق زنها=حقوق مردها را میتوان به صورت کامل توی کشورمان درک کرد!!!!!.

{...}

تی تی

۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰

تو بیا قانون رو وضع کن ببینم کشور رو به چه گندی می کشونی

بابا شرع گفته دیدن لباس نیمه عریان اشکال داره حالا تو سلام نو بگو نه من چنین فکر نمیکنم هرچی خودم فکر کنم همون درسته!!!

داود

۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸

4

44

یک مشت ادمهای مزخرف افراطی که اسلام را به نابودی میکشند

۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰

نه فقط تو راس میگی

۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸

25

8

زنان را بود بس همین یک هنر نشینند و زایند شیران نر!

فوتبال دیدن و نانوایی رفتن یعنی چه؟

۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹

0

من اون مطلب فارس رو هم دیدم...

یه قسمتایی رو حق داشتن

اینهمه خانوم داریم

چرا این افراد باید جلودارشون باشن

پدرام

۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹

به این میگویند تبعیض ، این رفتارها منو یاد آمریکا در دهه ۴۰ می اندازد . سیاه پوست ها حقوقی به مراتب کمتر از سفید پوست ها داشتند .

حسین

۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹

1

آقا شما چرا تو باغ نیستید؟ افراطیون دارند بهترین کار رو می کنند من میگم اصلاح طلبان کاری ازشون بر نمیاد اما افراطیون چرا. خیلی خوب جامعه را به همون مسیری می برند که باید بره منتها با شعار بالعکس باور کنید این را. از من می شنوید به این دوستان بپیوندیم و مواضعی چنان تندتر از خودشان اتخاذ کنیم که دهنشان باز بماند!

مهدی

۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱

آخه غیرت چه ربطی به افراطی، اصلاح طلبی و ... داره.. آخه کدوم مرد با غیرتی ناموسش رو میفرسته ورزشگاه؟!؟!؟!؟

۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱

در ورزشگاه ها علی الخصوص استادیویم ها مردان بسیار از کلمات رکیک استفاده می کنند حالا اگر این تیپ خانم ها که عکس آنها را گذاشتید ورود پیدا کنند شما نه تنها اثری از فواید ورزش کردن را نخواهید یافت بلکه بجای مسابقه دیدن به حایشه های زیادی برخورد خواهید کرد جدا از این که ضرورتی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها نیست . دوم رعایت موازین شرعی از سوی بانوان و اینکه به خانم ها بی احترامی نشود نیز شرط است. باید یادآور شد در برخی اجتماعات غیر ورزشی مثل سخنرانی یک ریئس جمهوربارها مشاهده شده که حضور دختران و پسران باه م موزاین شرعی را زیر پا گذاشته اند. لذا اینکه بگویم چون همه جا این مشکلات فحش و ... هست پس نباید از حضور خانمها در ورزشگاهها ممانعت کرد حرف منطقی نیست چراکه همگان میدانند پیشگیری بهتر از وقوع فاجعه است.

۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱

امام (ره) فرمودند ما با حضور زنان در جامعه مخالف نیستیم با فحشا و منکر مخالف هستیم . بنظر نمی رسد حضور بانوان در میادین ورزشی ایجاد فحشا کند .

حرف روز سلام نو/

زنان به نانوایی و سبزی‌فروشی هم نروند؟

اگر بر این استدلال ضعیف بخواهیم حکم کنیم، باید رفتن زنان به نانوایی و سبزی‌فروشی را هم برای آنها ممنوع کنیم، چرا که در بسیاری از آنها هم فضای فرهنگی و سالمی حاکم نیست.

حرف روز: از سال‌ها پیش بحث ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال، در محافل مختلف اجتماعی مطرح بوده است. شاید ایران را بتوان از جمله معدود کشورهایی به شمار آورد که در آن زنان حق ندارند که مسابقات فوتبال را از نزدیک تماشا کنند. هرچند که فوتبال در ایران از جمله پرطرفدارترین موضوعات است و زنان بسیاری هم به آن علاقمند هستند، اما آنها اجازه دارند که بازی‌های این رشته ورزشی را فقط از تلویزیون‌های منزلشان تماشا کنند.

در عین حال جالب اینجاست که این مساله برای بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر جاری نبوده است. تا سال گذشته زنان می‌توانستند مسابقات رشته‌های دیگری چون بسکتبال، والیبال و... را از نزدیک تماشا کنند. کما اینکه در مسابقات تیم ملی کشورمان در این رشته‌ها همواره جمعی از بانوان ایرانی هم در کنار مردان به ورزشگاه رفته و بازی‌ها را از نزدیک دنبال می‌کردند.

هرچند که این قواعد عجیب در این حوزه برای بسیاری جای سوال داشت، اما شاید دیگر خیلی‌ها با آن کنار آمده بودند تا اینکه اخیرا اتفاق جدیدی در این حوزه رخ داد. اتفاق جدید آزاد شدن حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال نبود، بلکه ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه محل برگزاری مسابقات تیم ملی والیبال کشورمان بود.

هرچند طبق قوانین جهانی، زنان هم باید بتوانند بازی‌های لیگ جهانی والیبال را از نزدیک تماشا کنند، اما در تهران این اجازه فقط به زنان حامی تیم رقیب ایران داده شد. البته جالب اینجا بود که بعضی از خانواده‌های برزیلی در بین خود چند تن از دختران ایرانی را هم با لباس طرفداری از برزیل به درون ورزشگاه بردند. اما در مجموع با وجود اینکه تا سال گذشته زنان ایرانی این حق را داشتند، ناگهان برخی از مسئولین متوجه شدند که باید جلوی این اتفاق را بگیرند!

البته مانند بسیاری از اتفاقات دیگری که در کشورمان رخ می‌دهد، مسئولان در این زمینه هم چندان پاسخگو نبودند. همزمان شبکه‌های اجتماعی هم پر شد از عکس زنانی که پشت درهای ورزشگاه والیبال بلاتکلیف نگه داشته شده بودند.

روابط‌عمومی فدراسیون والیبال هم در پاسخ به تماس خبرنگار سلام نو توضیح داد که «فدراسیون اجازه ندارد تا بانوان را برای حضور در استادیوم بپذیرد. مطابق
ابلاغی که به فدراسیون صورت گرفته، حضور بانوان ممنون اعلام گردیده است. حتی حراست وزارت ورزش هم مشکلی در این خصوص ندارد، اما یگان ویژه هنگام
برگزاری بازی حاضر شده و حضور بانوان را ممنوع می‌کند. هیچ دلیلی هم برای
این مورد به ما ابلاغ نشده و این تنها دستوری است که لازم الاجرا است.»

واضح بود که این مساله تنها یک رویداد و چالش اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود. اما از آنجا که برخی از جریان‌های سیاسی در کشورمان عادت دارند از یک موضوع کوچک هم یک بحران سیاسی بسازند تا ماهی خود را از آب گلالودی خودساخته‌شان بگیرند، این بار هم رسانه‌هایی بودند با آسمان و ریسمان بافتن سعی کردند ماجرا را پیچیده کنند. در این راستا خبرگزاری فارس هم این ماجرا را تا جایی در سفسطه آمیخت که بتواند ارتباطی بین آن و وقایع سال 88 پیدا کند(!) حال بگذریم از اینکه بعضی خانواده‌ها وقتی عکس دختر خود را در میان یک گزارش خاص خبرگزاری فارس ببینند چه حسی پیدا می‌کنند و چطور ارتباط تماشای والیبال و وقایع 88 را حلاجی خواهند کرد.

در این میان برخی هم برای تایید درستی ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌های اینطور استدلال می‌کنند که فضای ورزشگاه‌ها مناسب حضور زنان نیست. البته شکی نیست که فضای ورزشگاه‌های کشورمان از آنجا که بریده‌ای کوچک از کلیت جامعه آسیب دیده ایرانی و فضایی مناسب برای تخلیه هیجانات و عصبانیت‌ها است، چندان فرهنگی نیست.

اما شکی نیست که این فضای پر از توهین و فحش، فقط در ورزشگاه‌های کشورمان جاری نیست. خود مسئولان امر هم اگر در ادبیات مورد استفاده در خیابان‌های شهر، فروشگاه‌ها و... دقت کنند هم خواهند دید که تفاوت چندانی بین ادبیات جاری در بسیاری از نقاط جامعه و ورزشگاه‌ها نیست. اگر بر این استدلال ضعیف بخواهیم حکم کنیم، باید رفتن زنان به نانوایی و سبزی‌فروشی را هم برای آنها ممنوع کنیم، چرا که در بسیاری از آنها هم فضای فرهنگی و سالمی حاکم نیست.

شاید بهتر باشد که در این زمینه مسئولین امر به دو نکته توجه کنند:

اول آنکه ممنوع کردن ورود زنان به فضای ورزشگاه‌ها به خاطر فضای غیر اخلاقی صرفا پاک کردن صورت مساله است. اگر مسئولان فرهنگی کشورمان چنین دغدغه‌هایی دارند، باید این مساله را ریشه‌یابی کنند که چرا در این فضاها اینچنین ادبیاتی حاکم شده است و این عقده فروخورده جوانان از کجا ناشی شده که در ورزشگاه خالی می‌شود.

دوم هم اینکه عقل حکم می‌کند که بحران را با سیاست‌ورزی به مشکل تبدیل کنیم و سپس مشکل را حل کنیم. نه آنکه هر مساله ساده‌ای را به بحران تبدیل کنیم. مسئولین فرهنگی بهتر است به برخی از رسانه‌های جریان افراطی هم تذکر بدهند که بی‌جهت از کاه کوه نسازند و یک مشکل ساده اجتماعی را بحران سیاسی جلوه ندهند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱۴

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۱

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید