۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 19200

حرف روز سلام نو/

روابط‌عمومی‌ها را دریابید

در حالی که جریان مخالف اعتدال تمام رسانه‌های ثروتمند و فربه خود را بسیج کرده تا دولت مورد حمایت مردم و رهبری را مورد هجمه قرار دهد، ضعف روابط عمومی بخش‌های مختلف کاملا مشخص است.

حرف روز: شاید در سالهای دور که جمعیت شهرها فقط چند هزار نفر بود، این امکان وجود داشت که سیاسیون مستقیما به روش‌های مختلف حرف خود و روایتشان از واقعیت را به مردم برسانند. اما در عصر ارتباطات دیگر این رسانه‌ها هستند که وقایع را روایت می‌کنند.

در نمونه اخیر، همزمان با خیز برخی افراطیون مجلس جهت استیضاح و واژگون کردن روند حرکتی در وزارت علوم، توپخانه رسانه‌ای آن جریان هم علیه فرجی دانا و این وزارتخانه به کار افتاد. قطعا اگر احساس مسئولیت رسانه‌های مستقل و اصلاح‌طلب و همچنین فعالیت داوطلبانه حامیان دولت و جوانان اصلاح‌طلب در شبکه‌های اجتماعی نبود، فضای خبری و رسانه‌ای به سمتی دیگر می‌رفت و شاید ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. در این ماجرا ضعف روابط عمومی وزارت علوم کاملا مشخص بود.

در قائله‌های اینچنینی اهمیت روابط عمومی نهادهای دولتی کاملا مشخص می‌شود. آنجاست که روابط عمومی باید در لحظه اخبار درست و صحیح را به رسانه‌های برساند و همچنین با رصد دقیق تحولات رسانه‌ای، پیشنهادات لازم را به مسئولین وزارتخانه مرتبط با خود ارائه دهد. اما آنچه مشاهده شد ضعف و کم‌کاری بود.

به نظر می‌رسد که این مشکل در بسیاری دیگر از ساختارهای دولتی همچنان وجود داشته باشد و لازم است که دولت روحانی تدبیری جدی در این خصوص بیاندیشد. شروع فعالیت شورای عالی اطلاع رسانی ریاست جمهوری را در این بین می‌توان به فال نیک گرفت اما اصلاح این مشکل، درایتی بسیار می‌خواهد و همتی والا.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۴

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

ناشناس

|

۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹

1

پاسخ

البته به قول وزیر محترم ارشاد در همایش روابط عمومی ها که پارسال برگزار شد وظیفه روابط عمومی ها اطلاع رسانی و ارتباط با مردم است نه تلاش برای باقی ماندن مدیران در پست ها و رایزنی با این و آن برای خوب جلوه دادن امور .

سبحان

۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹

0

2

یکی از وظایف روابط عمومی خوب و مسئول شفاف سازی و اطلاع رسانی صحیحه و ارتباط مناسب با رسانه ها. اگه این کارا درست انجام بشه افراطیون نمیتونن سوء استفاده کنن و فشار رسانه ای غیر منصفانه بیارن

حقیقت

۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱

روابط عمومی استانداری فارس هنوز عکس ها وخبرهای احمدی نژادی منتشر میکند. البته همه از ضعف استاندار فارس می باشدکه مرتب باطرفداران احمدی نژادملاقات می کند. از سایت استانداری فارس بازدید نمایید تا متوجه شوید.

۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱

فکر می کنید چند درصد مدیران روابط عمومی های وزارتخانه ها و شرکتهای دولتی از تحصیلات و حتی تجربیات این حوزه بهرمند هستند

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید