۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 20624

احترام به آزادی قلم

خبرنگاران که از مهره‌های اساسی این مهم بشمار می‌روند مهره‌هایی که البته هر از چندی هم به دلیل دست یافتن به اطلاعاتی خاص محکوم و متهم می‌شوند، نقش اصیل و بی‌بدیلی دارند.

حرف روز:  نون والقلم و ما یسطرون

۱۷ مرداد روز خبرنگار است. روزی که بی‌شک وقتی به تقویم می‌نگری واژه‌هایی را چون مظلومیت (اگر حتی اندکی با این حرفه آشنا باشی) برایت تداعی می‌کند.

البته در سراسر جهان روزنامه نگاران و خبرنگاران این روز را به گونه دیگر تعریف می‌کنند اما در ایران نزدیک‌ترین واژه‌ای که در این روز به ذهن می‌رسد‌‌ شاید همان مظلومیت باشد. چرایی آن را هم می‌توان با دنبال کردن اخبار و مشکلات این قشر دریافت. مشکلاتی چون نداشتن بیمه به طور عادلانه برای همه خبرنگاران در هر طیف و روزنامه‌ای که فعال باشند. حال آنکه متأسفانه خبرنگاران مستقل یا آزاد یعنی‌‌ همان دست از خبرنگارانی که شاید به صورت حق التحریر در تحریریه‌ها مشغول به کار هستند از چنین امکانی برخوردار نیستند. البته رئیس جمهوری محترم کشور امسال در آستانه این روز دستوری برای حل این مشکل دادند که امید است دستخوش مرور زمان نشود.

اما با وجود تمام مشکلات در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی‌های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات ومنابع مختلف و با وجود درگیری وخشونت، کسب اطلاعت موثق وقابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی، اجتماعی وامنیتی بشر بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضروری و حیاتی است.

از این رو خبرنگاران که از مهره‌های اساسی این مهم بشمار می‌روند مهره‌هایی که البته هر از چندی هم به دلیل دست یافتن به اطلاعاتی خاص محکوم و متهم می‌شوند، نقش اصیل و بی‌بدیلی در جریان آزاد اطلاعات و رسیدن اخباری بدون فیلتر به مردم دارند.

چراکه دنیای مجازی و فن آوری اطلاعات امکانات گسترده‌ای را در قسمت‌های گوناگون مثل شبکه‌های اجتماعی، تکنولوژی‌های موبایل و.. در اختیار کاربران خاص خود قرار داده به طوری که در کوتاه‌ترین زمان اخبار متعدد و گوناگونی جابجا می‌شود، خبرنگاران نیز به اقتضای زمان و حرفه حساس خود نیازمند استفاده حداکثری از این امکانات هستند.

از این رو خبرنگاران طبق رسالت خبری خود، با هر نوع نگاه و عقیده‌ای همچنان باید درعرصه قلم پابرجا باشند و همچنان به رغم همه دشواری‌ها، سختی‌ها و همه موانع در راه پر تکاپوی روزنامه نگاری، خود را ازاین عرصه مردمی کنار نکشند.

در پایان اما یادمان باشد که حمایت از خبرنگار در شعاردادن و جشن روز خبرنگار خلاصه نمی‌شود، حمایت از خبرنگار در عمل، با احترام به آزادی قلم و آزاد اندیشی به اثبات می‌رسد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

ناشناس

|

۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸

1

2

پاسخ

کدام خبر نگار ؟

گروهی چپ که به تخریب راست مشغولند یا گروهی راست که به تخریب چپ ، دسته ای مجیز گو و دسته ای جیره خوار ، دسته ای تخریبچی و دسته ای سازشکار به راستی کدام خبر نگار ؟

کدام واقعیت ؟

و کدام انعکاس؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید