۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 20937

۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷

خب دوست عزیزم ، از دانشجویی که با معدل ۱۲ بورسیه گرفته چه انتظاری دارید ؟ سه هزارتا بورسیه ناحق ، الان نتیجه اش را نشان داده که کاهش تواید علم هست البته به زعم شما

ضمنا اداره یک دانشگاه احتیاج به تخصص و درایت دارد

پردیس

۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶

0

عجب قیاس مع الفارقی کرده علم ثانیه به ثانیه در حال پیشرفت است و شما 1998- 2000 را با بازه زمانی ده ساله 2010-2012 مقایسه کردید در این بازه زمانی دنیا عین موشک پیشرفت کرده و ما مثل لاکپشت این را پیشرفت میدانید اگر این پیشرفت است پس کره جنوبی و چین وهند که جزء بیست کشور دنیای علم هستند را چگونه ارزیابی میکنید !!کره جنوبی در همین بازه زمانی بیش از صد هزار مقاله تأیید شده ISI دارد و بیش از 85% مقالات عملیاتی شدند علی الخصوص در علم نانو !اما ما هنوز دز در تولید لوازم التحریر مملکت مانده ایم !95%واردات دارویی ما از کشورهای خارجی است که دیدید در تحریم ها مملکت را تا لبه پرتگاه پیش بردن !!شما بکدام پیشرفت مینازید!!بیش از 35 سال از عمر هواپیماهای مسافر بری ما میگذرد و ما تا کنون حتی نزدیک به اتدایی ترین قطاعات آن نزدیک نشدیم !!تمامپالایشگاه ها که قطب درآمد کشور هستند با تو بمری من بمیرم کار میکنند!! ما یک صنعت یکصد ساله نفت داریم که تمام بدبختی ما از همین نفت است در تولید اولیه زمان پهلوی 6 میلیون بشکه در روز حتی نزدیک هم نشدیم در حالیکه امریکا و کانادا مشترکا" دارند از شن آغشته به نفت نفت تولید میکنند!!شما با کدام سند و مدرک علمی ما را قاطی کشورهای پیشرفته فرمودید, در حالیکه حتی بسیاری از نخبه گان کنکوری کشور فرار را بر قرار ترجیح دادند تا اسیر باند بازی های امثال شما نشوند ..موضوع به اینجا ها ختم نمیشود که اگر شما تولید چند موشک جنگی نشان از پیشرفت میدانید پس حتما" کره شمالی از ما خیلی پیشرفته تراست!!!سلام نو محترم بنده فقط رعایت کردم و بخشی به این گفتار آقا مهدی جواب دادم و شما خواهشا" دریغ نفرمایید تا امر بر این آقا مشتبه نشود..

۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶

1

این هم یک نمونه جدید که بازه زمانی علمی را سال به سال محک میزنند ؟این آقا انتظار دارد دولت یکساله معجزه علمی کند اما مثال هایش ده ساله است !اما همین الأن که دارم مینویسم رشد علمی ایران در سال گذشته 16 پله بالا آمده که تازه این ملاک جهش علمی هم نیست. در کجای دنیا سراغ دارید که دانشمندی را سالیانه محک بزنند دانشمندان سالها چشم و جسم خود را میگذارند تا 20 سال بعد به نتیجه برسند ,نمونه آن همین خانم دکتر مریم میرزاخانی است که در 22 سالگی به انگلستان میرود و در 37 سالگی میدرخشد پس متر و معار علمی هم قواعدی دارد که این آقای مهدی که شما دستنوشته اش را منتشر و باعث دل رنجش عده ای دیگر شدید که چی خواسته اید بگویید ما نظرات مخلف را هم منشر میکنیم ,اشکالی هم نیست اما ایشان در چه مقام علمی هستند که فقط با انتشار آدرس یک سایت دولت را متهم به کمکاری و وزیرش را مستحق استیضاح میداند !شاید علتش اینست که ایشان هم از مرحمت بورسیه های غیر قانونی بهرمند بوده و حالا که تق این بورسیه درآمده و ایشان بخطر افتاده و انتقاد میکند..

خاموش

۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷

مهدی جان سکوت میوه ی درخت معرفت است . افتاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محسن

۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱

با سلام ای کاش دلیل استیضاح علمی بود خدا می داند قدرت بازی حزبیست خوب است در خلوتشان قاضی خود باشند یعنی اسلام اینقدر سخت است ،نه بنده خدا سخت کیر می باشد هیج کس را نباید از علم محروم کرد جه رسد جند تا جوان سالم که تهمت هم نثارشان کردند

نه به یک استیضاح!

استیضاح فرجی دانا، فرصت مناسبی برای فرو افتادن پرده‌های کشیده شده بر عملکرد وزرای علوم دولت احمدی‌نژاد است.

حرف روز: هنوز مهر وزارت فرجی دانا، وزیر علوم خشک نشده که پایش به محکمه نمایندگان اصولگرای مجلس باز شده است. بدیهی است که طبق اصول قانون اساسی و قوانین داخلی مجلس، نمایندگان این اختیار را دارند که حتی در ساعات اولیه وزارت نیز، وزیر مربوطه را استیضاح کنند. نکته قابل تامل در برخورد مجلس اصولگرا با وزارت علوم در این است که گویا نمایندگان این مجلس با هرگونه پیشرفت رو به جلو مخالف هستند. مساله دانشجویان محروم از تحصیل و انتصابات وزیر علوم از مهم‌ترین دلایل استیضاح عنوان شده است.

عملکرد مثبت فرجی دانا در حوزه دانشجویان محروم از تحصیل که البته از زمان سرپرستی جعفر توفیقی بر وزارت علوم آغاز شده بود، اقتدارگرایان را به تکاپو انداخت تا بار دیگر میزان علاقه خود نسبت به بسته نگه داشتن فضای دانشگاه‌ها را نشان دهند.

راه یافتگانی که اگرچه بر کوس حمایت از رای مردم می‌کوبند ولی در عمل تا آنجا که توانستند در مسیر اراده جوانان و مردم سنگ اندازی کردند. نگارنده معتقد است استیضاح فرجی دانا، فرصت مناسبی برای فرو افتادن پرده‌های کشیده شده بر عملکرد وزرای علوم دولت احمدی‌نژاد است. وزرایی که به مدد حمایت نیروهای خارج از دانشگاه، توانستند موج بزرگی از حذف دانشجویان منتقد از فضای آکادمیک را به راه انداخته و محیط بلندمرتبه دانشگاه را به محیطی انحصاری برای ادامه تحصیل و عرض اندام تبدیل کنند. جلسه استیضاح وزیر علوم که حمایت عمده دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها را پشت سر دارد، مصاف مدافعان رای مردم و کسانی است که عملکردشان جز ساده انگاری رای و دیدگاه مردمی نیست. مردم ایران سال هاست که به واسطه عملکرد گروهی قلیل و بی‌هویت، تاوان سختی در زمینه اقتصادی و سیاسی می‌دهد حال اینکه این هزینه‌ها نه تنها گریبانگیر فعالان سیاسی و مردم عادی شده است، بلکه دامن کسانی که علاقه‌ای به سیاست نداشته و بر روی کاغذ ارتباطی با سیاست هم ندارند گرفته است، یعنی جامعه درحال تحصیل ایران.

استیضاح وزیر علوم در هیاهوی افشای بورسیه‌های غیرقانونی دولت قبل شرایط را برای استیضاح کنندگان دو چندان بد کرده است. اگر استیضاح رای بیاورد و وزیر علوم برکنار شود، موجی از ناامیدی و دلزدگی میان دانشجویان و شخصیت‌های دانشگاهی ایجاد می‌شود و اگر استیضاح شکست بخورد، شکست سنگین تری برای نمایندگان استیضاح کننده به بار خواهد آمد که طبیعتا حیات سیاسیشان را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند از این رو شاید حامیان وزیر علوم بیشتر از مخالفانش منتظر روز استیضاح فرجی دانا باشند.

هست از پس پرده گفتگوی من و تو / چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱۰

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۱

fffffff

|

۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵

2

16

پاسخ

درود بر دکتر فرجی دانا

mahdi

۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶

15

چرا هر موقع مجلس فعلی وزرای احمدی نژاد را استیضاح می کرد شما به قدری از این مجلس استقبال می کردید که شاید دیگر بهتر از این مجلس در دنیا وجود ندارد!!!!!!...

دوستان اصلاحطلبم بیاییم ازروی سند و مدرک با مرم حرف بزنیم. بیاییم سعه صدر داشته باشیم

از دوستان تقاضا می کنم تنها به همین اسناد بین المللی ذیل توجه کنند:

مودار زیر که از سایت رسمی اسکوپوس(Scopus) اخذ شده، وضعیت علم در سال های اسفبار اصلاحات و همچنین رشد شتابان علمی ایران پس از توقف سیاسی کاری های دولت اصلاحات در دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد:

http://jahannews.com/images/docs/files/000375/nf00375285-1.jpg

نمودار زیر نیز به ما می گوید میزان تولید علم در بازه‌ زمانی ۲۰۱۰-۲۰۱۲ نسبت به دوره‌ نخست (۱۹۹۸-۲۰۰۰)، رشدی ۱۶۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

http://jahannews.com/images/docs/files/000375/nf00375285-2.jpg

اما این رشد شتابان علمی طی یک سال اخیر و پس از روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی نه تنها افزایش نیافت، بلکه با رشد منفی نیز همراه شد.

در سال ۲۰۱۲ کشورمان ۴۰ هزار و ۱۰۴ مقاله در اسکوپوس نمایه کرده و ۱.۶ درصد تولید علم دنیا را به خود اختصاص داد. اما دقت در نمودار نخست نشان می دهد که در سال ۲۰۱۳ که نیمی از آن تحت مدیریت تیم کنونی بوده، ایران با کاهش بیش از ۱۰۰۰ مقاله نسبت به سال ۲۰۱۲، ۳۹ هزار و ۹۹ مقاله نمایه کرد و سهمش از تولید علم دنیا نیز به ۱.۵ درصد کاهش یافت.

گزارش هایی که منتشر شده حاکی از آن است که اساسا مسیری که وزارت علوم در یک سال اخیر طی کرده، مسیر پیشرفت علمی نیست. بر اساس یک گزارش، بحث طرح‌های کلان ملی در سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها مطرح شد و با وجود کمبود هزینه، اجرای این طرح‌ها پیشرفت مناسبی را طی می‌کرد، اما به یکباره ۴۷ طرح کلان در آخرین جلسه شورای عتف (علوم، تحقیات و فناوری) به ۸ طرح کاهش یافت.

نهایتا این روند باعث شد ایران که به جایگاه ۱۵ جهان در تولید علم دست یافته بود، دو پله سقوط کرده و در رتبه ۱۷ قرار گیرد. ۱۳ اردیبهشت ۹۳ بود که دکتر جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از تنزل رتبه علمی ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس به رتبه ۱۷ و پیشی گرفتن تایوان و فدراسیون روسیه از ایران خبرداد و گفت: «این موضوع باید از سوی مقامات مسوول در آموزش عالی و تحقیقات علمی مورد کنکاش قرار گیرد».

نه دوستان!!! نارضایتی نمایندگان مجلس نشان می دهد این حرکت سیاسی نیست به خصوص اینکه به او فرصت هم دادند. از مخالفان استیضاح می خواهم که به جای صحبت از دولتهای قبل کردن (چه اظهار نظر دروغ و چه راست) به دهها سوال نماینده گان خواهان استیضاح پاسخ دهید؟؟؟؟

چرا تولید علمی که به گفته مراکز بین المللی هر سال در حال رشد بود ، تنها د رهمین یک سال دو پله سقوط کرد؟

چرا افراد مو من و علمی و غیر سیاسی در این یکسال برکنار شدند؟

چرا از عناصر بسیار افراطی و دارای سابقه بد به عنوان مدیران میانی وزارتخانه استفاده شده است(برای مثال با توجه به اینه وزارت اطلاعات خود آقا یر وحانی برای حضور آقای س هشدار داده بود اما این وزارتخانه به این هشدار مقامهای امنیتی واطلاعی کشور نیز بی تفاوت بود )؟

چرا با انتخاب ردشدگانی از مجلس نظیر جناب آقای توفیقی و میلی منفرد به نمایندگان مردم،اهانت کردند؟

چرا وقتی مراجع تقلید ما نظیر آیت الله مکارم به خاطر سیاستهای این وزارتخانه ناراحت است و وزیر علوم را به ملاقات نمی پذیرد ، ما به خودمان نمی آییم؟ یادمان نرفته است وقتی مراجع عزیز و غیر سیاسی ما نظیر آیت الله مکارم انتقاداتی از روی دلسوزی به دولت احمد ی نژاد می کرد ، شما اصلاحطلبان چگونه همه را بر حمایت از مراجع بزرگوار و گوش دادن به نصیحتهای ان دلسوزان فرا می خواندید؟

مگر نه اینکه این تیم وزارت علوم دقیقاً همان تیم بسیار افراطی محمد معین (کاندیدای بسیار تندروی اصلاحطلبان در سال 84)بود و مگر فتنه و نقش مهم وزارت علوم در شلوغکاریهای خیابانی78 یادمان رفته است ؟

پاسخ ها

عرفان

۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶

مهدی جان لطفا ساکت باشید

ناشناس

۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶

مهدی جان : جنابعالی معنای شکر را می فهمی ؟

۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷

باهات موافقم اگر طرفدارران وزیردلیل دیگه ای دارن بیارن

پدرام

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید