۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 21150

واکنش حامیان استیضاح وزیر علوم به این مساله، نسبت به استیضاح‌های دیگر مجلس از آن جهت قابل اهمیت است که عمده این افراد خواستار افشاگری وزیر علوم در ارتباط با آنچه که در دانشگاه‌ها گذشته،  هستند.

بسیاری از حامیان وزیر علوم، دوست دارند در جلسه استیضاح وزیر محبوبشان نسبت به تخلفات وزرای قبلی، سخنرانی کند تا مردم بهتر از قبل دلیل سنگ اندازی‌های پیاپی نمایندگان در مسیر رشد دانشگاه را درک کنند.  مردم ایران به ویژه قشر تحصیلکرده و فرهیخته جامعه، تشنه شنیدن حقایقی هستند که با برچسب مصلحت، گفته نمی‌شوند و ممنوعه محسوب می‌شوند، اما

براساس دیدگاه‌های دولت فعلی، شفافیت یکی از اصول کشورداری است که استیضاح وزیر علوم می‌تواند این فرصت را برای دولت و فرجی دانا فراهم کند که به این شعار جامه عمل بپوشانند.

بسیاری از حامیان وزیر علوم در بیانیه ‌ها و مواضعشان تاکید کردند که ابقا یا برکناری وزیر در درجه دوم اهمیت قرار دارد و آنچه که مهم است، صحبتهای ایشان در دفاع از خود و نقد وضعیت گذشت است. این افراد می‌خواهند آنچه که سال هاست مردم از شنیدن آن محروم بوده‌اند، توسط وزیر گفته شود تا روند نظارت و ارزیابی عملکرد دولتمردان بهبود یابد.

وزیر علوم چه بخواهد و چه نخواهد باید سخنرانی خوب و مناسبی داشته باشد. مجلس اصولگرا نشان داده است، اصولا چنین روندی را دوست دارد، پس وزیر علوم نمی‌تواند امید داشته باشد که نمایندگان را قانع کند، از این رو با یک نطق تاریخی می‌تواند طرحی تو در مواجهه با مساله استیضاح سیاسی بیندازد. فرجی دانا خوب می‌داند بیش از اینکه مخالفانش منتظر روز استیضاح باشند، حامیان و دوست دارانش منتظر آن روز هستند تا ایشان با یک سخنرانی مناسب و قابل قبول، حداقل خوراک مناسبی برای افکار عمومی ارائه کنند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۳

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

حامد

|

۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

2

5

پاسخ

دانا ی عزیز باید میگفتی

یاسین

۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

6

بیچاره دانا کیش و مات شد؛ به واقع قربانی

وزیر در سایه (دکتر توفیقی) شد.

yasintavassoli@yahoo.com

ناشناس

۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

تمام آن پولهایی که به خاطر مدارک تقلبی و بورسهای غیر قانونی ناشی از رانت خواری بدست می آورید حرامتان باشد! من که به عنوان یک دانشجوی دکتری که با خون دل و مطالعه شبانه روزی وارد این مقطع شدم و احتمال زیاد با وجود امثال شما به جایگاه شغلی واقعی خودم هم نخواهم رسید، سر پل صراط رهایتان نخواهم کرد! درآمدتان هزینه درمانتان شود انشاء الله!

آقای وزیر! «بگو»

واکنش حامیان استیضاح وزیر علوم به این مساله، نسبت به استیضاح‌های دیگر مجلس از آن جهت قابل اهمیت است که عمده این افراد خواستار افشاگری وزیر علوم در ارتباط با آنچه که در دانشگاه‌ها گذشته، هستند.

حرف روز: استیضاح حق نمایندگان است و در این مساله تردیدی نیست، اما این حق دو طرفه است. براساس قوانین، وزیر استیضاح شونده نیز فرصت دارد برای دفاع از عملکرد خود، سخنرانی کند. آنچه که استیضاح فرجی دانا، وزیر علوم را جذاب می‌کند، همین حق ایشان برای دفاع از خودشان و همچنین دفاع از حقوق دانشجویان است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید