تماس تهدیدآمیز یک مقام ارشد دولتی برای جلوگیری از قرائت گزارش حادثه‌ قم

عضو کمیته حقیقت یاب حادثه ۲۲بهمن قم، از تماس تلفنی تهدیدآمیز یکی از مقامات ارشد دولت با عضوی از این کمیته خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: پس از آماده‌سازی گزارش حادثه 22بهمن قم و قرائت و تصویب آن در کمیسیون امنیت ملی مجلس، افراد مختلفی در مصاحبه‌ها یا موضع‌گیری‌ها در نشریات وابسته به خود و حتی گاه به صورت تلفنی یا حضوری، به اعضای کمیته بررسی اهانت و تهمت زدند و حتی تهدید کردند اگر این گزارش قرائت شود، فلان می‌شود و چنان می‌کنیم.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیته و کمیسیون امنیت مجلس، تحت تاثیر هیچ یک از این تهمت‌ها، اهانت‌ها و تهدیدها قرار نگرفتند و گزارش دقیقا به همان صورت که در کمیسیون مورد تصویب قرار گرفت، تقدیم هیئت رئیسه شد.

نقوی بیان کرد: درخواست کمیسیون امنیت ملی مجلس آن است که مطابق ماده ۲۳۶ آیین نامه، روند رسیدگی به گزارش به طور کامل ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که این تهدید و فشارها از چه کانال‌هایی صورت گرفته، ادامه داد: یکی از مقامات ارشد دولت، با یکی از اعضای کمیسیون به صورت تلفنی صحبت و تهدید کرده اگر این گزارش قرائت شود، نمی‌گذاریم در دوره بعد رأی بیاورید.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه اعضای کمیته و کمیسیون امنیت ملی مجلس تحت تاثیر این حرف‌ها قرار نخواهند گرفت، تصریح کرد: قرائت این گزارش در صحن علنی به تصمیم هیئت رییسه مجلس بستگی دارد؛ ضمن آنکه آنها تصمیم خود را در این خصوص گرفته‌اند و قرائت گزارش در دستور کار قرار دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه نام افراد موثر در شکل‌گیری این غائله در گزارش کامل این کمیته آمده، افزود: در گزارش ۷۰۰صفحه‌ای کمیته به تمام اسامی اشاره شده ولی گزارشی که در صحن قرائت می‌شود، تنها ۷ صفحه است و طبیعتا آوردن تمام اسامی و عناوین امکان پذیر نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره تشکیل کمیته جدیدی برای رسیدگی به حادثه ۲۲بهمن قم از سوی نمایندگان منتقد گزارش کمیته بررسی این حادثه، گفت: اشکال ندارد؛ آنها هم با تشکیل کمیته‌‌ مورد نظرشان، حادثه ۲۲بهمن قم را بررسی کنند و اگر می‌توانند نظر مقام معظم رهبری را که با کار آنها اظهار مخالفت کردند، تامین کنند، ما خوشحال می‌شویم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید