۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 22115

عضو شورای شهر تهران:

اعضای شورا پاسخگوی رای خود باشند

اتفاق خاصی نیوفتاده و اصلاح طلبان در بدنهٔ شورا حضور دارند و وظیفهٔ خود را در قوانین به صورت هماهنگ دنبال خواهند کرد.

سرویس سیاسی - مژان فدایی: هفتهٔ گذشته در انتخابات ریاست شورای شهر تهران، چمران با کسب ۱۸ رای برای یک دوره یک ساله به عنوان رئیس شورای شهر تهران انتخاب شد. گفتنیست که در دوره یکساله اول شورای چهارم شهر تهران احمد مسجدجامعی به عنوان رئیس شورا انتخاب شده بود. پس از این انتخاب اخیر انتقادات نسبت به برخی اصلاح‌طلبان شورای شهر افزایش یافت تا جایی که حتی برخی آن‌ها را اصلاح طلب ندانسته و همسو با رقیب سیاسی برشمردند. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با غلامرضا انصاری، عضو اصلاح‌طلب این شورا انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

این عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران گفت: این حرف را که اصلاح طلبان شورای شهر کم کاری کرده‌اند، تایید نمی‌کنم ما در حد توانمان تلاش خود را انجام داده‌ایم. فضای سیاسی موجود کشور را در نظر بگیرید و تنش‌هایی که دولت به صورت جدی گرفتار آن است، فکر می‌کنم در حد بضاعت دوستانی که به عنوان اصلاح طلب وارد شورا شده‌اند تلاش شد.

غلامرضا انصاری در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی سلام نو گفت: جناب آقای مسجد جامعی هم به هر صورت از نظر اخلاقی بسیار انسان اخلاق مدار و با شخصیت و از نظر سلامت مالی و اخلاقی در حد بسیار قابل قبول و جز مجموع دوستان اصلاح طلب بودند و ما هم به همراهی ایشان خوشحال بودیم.

وی افزود: طبیعی است که شرایطی که در ابتدا شکل گرفت و اتفاقاتی که از بیرون و داخل مجموعهٔ انتخابات شورا و شهردار را تحت تاثیر قرار داد، تا آن حدی که ممکن بود تلاش جمعی را تحت تاثیر قرار داد. دوستانی که وارد شورا شدند چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان و چه افراد مستقل رایشان تاثیر گذار است و به هر حال امیدوارم همه در مقابل رایشان پاسخگو باشند.

انصاری تاکید کرد: کاندیدای ما به صورت رسمی آقای مسجد جامعی بود و در یک سال گذشته هم قرار شد شورا از حالت شورای شهرداری به شورای شهر تبدیل شود و ارتباطات مثبتی که با قوای سه گانه، دولت، مجلس و قوهٔ قضاییه انجام شد، در این راستا بود و امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند و ما شاهد باشیم که به هر صورت خواست مردم که در این دوره تغییرات مثبت بود، محقق شود.

وی گفت: تجربهٔ یک سال گذشته‌ام این بوده که در جاهایی که یک دستی بوده توانستیم حریف را از صحنهٔ سیاسی خارج کردیم. نتیجه‌اش هم همین شد که شما شعار‌هایی که در هشت سال گذشته داده شد که ایران را ژاپن اسلامی کنند و نفت را سر سفره مردم ببرند اما دیدیم‌‌‌ همان حداقل‌هایی که مردم داشتند را هم گرفتند.

این عضو شورای شهر تهران اذعان کرد: وضعیت اقتصادی به رشد منفی رسید و رکود هولناکی را تجربه کردیم. فساد اداری در اوج خود مشاهده شد که امروز بخشی از آن فساد‌ها علنی شد و امیدواریم که این رقابت تنها رقابت بین جریان‌های معتقد به نظام و درون نظام باشد، قطعا بخشی از نابسامانی‌ها رد خواهد شد و امور در جهت اصلاح خود حرکت خواهد کرد.

انصاری در پایان گفت: ما معتقد به گفت‌و‌گو و مدارا و تعامل هستیم. به هر صورت اتفاق خاصی نیوفتاده و اصلاح طلبان در بدنهٔ شورا حضور دارند و وظیفهٔ خود را در قوانین به صورت هماهنگ دنبال خواهند کرد که شاید اخلاق مداری و برخورد بسیار اخلاقی آقای مسجد جامعی مانع برخی از حرکت‌ها در مجموعهٔ شورای شهر و در بعد ورود جدی به عرصهٔ نظارتی بود و انشالا تلاش خواهیم کرد که وظیفه‌ای را که از رای مردم بر عهده داریم به نحو احسنت کامل به انجام برسانیم

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

09126272656

|

۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷

0

2

پاسخ

جناب دکتر هم دیر شده است وهم مردم انتظار بیشتری داشته اند

پردیس

۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸

آقای مسجد جامعی انسان پاک و فرهیخته ای است اما ایشان باید بداند که فضای شورای شهر بشدت سیاسی و قابل کنترل نیست, ایشان در مقام رئیس شورای شهر ضعیف عمل نمود. اشتباهات قالیباف فاجعه است که متأسفانه بدلیل عدم قدرت در نظارت بر عملکرد شهردار هر آنچه خواسته انجام داده.اصرار در برگشت به کرسی سابق فقط برای لاپوشانی کردن فساد های گسترده و میلیارد میلیاردی است که از جیب مردم هزینه شد و هیچ قانون و حسابرسی توان نزدیک شدن به این غول مالی را ندارد علت چسبیدن به این قدرت مالی را باید در طلایی و دبیر و رضا زاده دانست چون دوستان زیادی از این آقایان به استخدام شهرداری درآمده اند والاّ دلیل این حمایت های سفت و سخت از شهردار بدون شک برای آسایش مردم نبوده و بخاطر همین قدرت مالی بهر کلکی که شد نگذاشتند هاشمی دستش به ملک شهرداری برسد..

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید