حرف روز سلام نو/

ذوب‌شدگان در ولایت یا ذوب‌کنندگان ولایت؟

این جریان که مدعی ذوب بودن در ولایت است، در عمل تلاشی جز ذوب کردن ولایت در خود ندارد. به نحوی که سعی دارد با قلب حقیقت، خواسته‌ها و مقاصد خود را در ردای ولایتمداری و تقید به نظام عرضه کند که این جز سوء استفاده از نظام نمی‌تواند باشد.

حرف روز: مفهوم ولایت فقیه اولین بار توسط آیت‌الله منتظری و مرحوم امام(ره) از دل یک نظریه اسلامی به عنوان یک مفهوم سیاسی تئوریزه شد و در قانون اساسی جای گرفت. همچنین قابل انکار نیست که در تعریف و جا انداختن این مفهوم، جریان چپ اسلامی، خط امام یا همان اصلاح‌طلبان امروز نقش کلیدی داشتند.

با گذشت سال‌ها، جریانی در عرصه سیاسی ایران مطرح شده‌اند که نه تنها ریشه و سابقه قابل قبولی در انقلاب و ایجاد مفاهیم تابع آن مانند ولایت نداشتند، بلکه بعضا زاویه و مخالفت با جریان انقلابی را هم در کارنامه خود دارند. با این وجود این جریان معروف به افراطی در راستای تحقق اهداف نامبارک خود با وارونه‌نمایی سعی دارد که انقلابیون واقعی را حتی ضدانقلاب معرفی کند تا خود را به ناحق حامی اصلی نظام جمهوری اسلامی نشان دهد.

با یک مشاهده کلی و حتی سطحی هم مشخص است که جریان خط امام چه در پیروزی انقلاب اسلامی، چه در دوران دفاع مقدس، چه در دوران اصلاحات و چه در حال حاضر بیش از هر جنبش دیگری، تقویت کننده و مستحکم کننده نظام جمهوری اسلامی بوده است و نمود بارز جریان ولایتمدارنما هم مشخصا 8 سال دولت احمدی‌نژاد بود که به انحاء مختلف در جهت تضعیف نظام جمهوری اسلامی حرکت کرد تا جایی که رهبران اسرائیل آن را نعمتی برا خود دانستند.

این ریاکاری که رویه سنتی جریان افراطی طی سالهای گذشته بوده، اکنون به حدی رسیده که پس از عمل جراحی رهبری، با شکرگویی‌های علنی و انتشار(!) رسانه‌ای آنها سعی دارند تا دلدادگی خود به کشور و نظام را ثابت کنند. حال اینکه عملکرد آنها خصوصا طی 8 سال گذشته به گونه‌ای بوده که بیشترین آسیب از جانب خودشان متوجه نظام شده است.

با این وجود تفاوت برخورد رهبری در عیادت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد از ایشان به خوبی نشان می‌داد که حتی رهبری نظام هم تفاوت بسیاری بین جریان انقلابی و باسابقه و نوانقلابیون منفعت‌طلب قائل هستند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱۹

در انتظار بررسی: ۲

غیر قابل انتشار: ۷

یه دوست قدیمی

|

۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰

100

7

پاسخ

کافر همه را به کیش خود پندارد.

این وصف حال خودتون بود نه رقیب

23

8

همین تحلیل های اشتباه را دادید که در سال 88 رقیب 25 میلیون رای آورد

پاسخ ها

ناشناس

۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

رای 25 میلیونی حاصل فریب افکار عمومی بود نه چیز دیگر کاش از همان 25میلیونی که حداقل 5میلیون نفری که به روحانی رای دادند میپرسیدی

چرا با وجود این همه تهمت به اصلاح طلبان هواداران اصلاحات بیشتر از مدعیان دروغین ذوب در ولایت رای آوردند

۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

جدی 25میلیون اوردکی کجا چجوری

۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰

14

haj mahmood hoora

۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰

26

6

احمدی دوست داریم به والله

رفیق خوب

۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱

10

3

حالا شما خودتو ناراحت نکن ...

ایرج

۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱

5

30

با عرض سلام به حضور مسئولات محترم سایت سلام نو. نیت حرف روز را می ستایم ولیکن نگارنده محترم آنرا خوب درنیاورده و لطف زیادی به افراطیون و اصول گرایان نموده است.نگارنده محترم فقط ضرب آهنگ و ظاهر کلمات را در نظر گرفته و مرقوم نمودند:"ذوب در ولایت یا ذوب ولایت" در حالی که این آقایان قصد و هدفی برای ذوب در ولایت ندارند بلکه آنان برای غصب کامل قدرت نیاز به "تخریب ولایت" و عبور از آن بزرگوار دارند که بصورت مرموزی در حال تئوریزه کردن همین موضوع هستند.اگر ملت شریف و فرهیخه کشورمان رای به دولت تدبیر و امید نمیداد و دولتی غیر از دولت جناب آقای روحانی دولتی دیگر سرکار می آمد فاتحه کشور و نظام خوانده شده بود .

۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱

54

درود براحمدی نژاد.

فرامرز

۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳

درود بر احمدی نژاد که که کشور را به گند کشید . متاسفم

علی

۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱

15

4

آخه این انصافه

مرحوم امام ره و آیت الله منتظری

چرا نمی گی مرحوم منتظری و آیت الله امام ره

امین

۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

16

سلام نو

چرا عکسی که احمدی نژاد در هنگام عیادت بر صورت رهبری بوسه زدند را منتشر نکردید؟!!!!!!!!!!!!!

به خاطر اینکه نشان دهید هاشمی با یک بوسه در ولایت ذوب شده و احمدی ولایت را ذوب کرده!!!!!

اما همه مردم از واقعیت آگاهن.......

۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

اگر عکس احمدی نژاد هنگام بوسیدن آقا را منتشر کنند باید شما بیشتر شر مگین شوید چون آقا روی خود را برگرداند و لبخندی در چهره ایشان مشاهده نشد

۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹

همه بررسی های اقتصادی فرهنگی سیاسی و... که در ایران وسازمان های جهانی انجام شده و حتی احساس مردم ،مشخص کننده این است که احمدی نژاد و تیمش وحامیان و تئوریسین های این تفکر، ایران عزیز رو به قهقرا بردند اصلا این حرفها مهم نیست خیلی معذرت می خوام اگه حساب و کتابی وجود داشت این احمقی نژاد باید الان آب خنک می خورد.حالا بیام بگیم با یک عکس که فلانه و چنانه در حالیکه در موضعگیری رسمی مثلا در هفته دولت یه چیز دیگه شنیده شد.

رضا

۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

9

شاگردان واقعی مکتب امام مصلحت نظام جمهوری اسلامی را همچون مقتدای خویش"امام راحل"بر همه چیز مقدم می دارند.فارغ از همه مسائل رهبر عزیز و هاشمی سال ها با هم در زندان های رژیم شاه عمر خویش را به سختی گذرانده اند.آن ها همدیگر را خیلی بهتر از فرد تازه انقلابی منفعت طلب که به علت تصمیمات غلطش ،امروزه ملت را با هزاران مشکل رو به رو کرده،می شناسند.

۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

بسیار هوشمندانه و ریزبینانه بود

بهزاد

۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳

0

حداقل اینها مثل جریان چپ شمشیر برعلیه رهبری وولایت بلند نکردند چون میدانند بدنه اجتماعی جریان اصولکرا از آنها حمایت نمیکنند برخلاف جریان شما که بدنه اجتماعی شما ها را آنهایی تشکیل میدهند که به عاشوراییان حمله میکنند وخط خود را از بی بی سی و...میگیرند وفتنه انگیزی میکنند شما ها در زمان امام هم ولایت را به عنوان یک نظریه اسلامی قبول نداشته اید وبرخلاف سخنان امام مخالفان خود را ضد ولایت فقیه معرفی میکردید تا آنها را از صحنه خارج کنید ولی خدا نخواست وشماها را رسوا کرد.

بی ابی

۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹

اینها هم ولایت را ذوب کرده اند وهم مردم را وانرا دکان کاسبی برای خود قرار داده اندوبه جرات میگویم یک ذره نه به ولایت واسلام اعتقادی ندارند

aomidia

۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰

واقعا از چهره خندان رهبری محترم در هنگام ملاقات با آیت الله رفسنجانی و چهره نگران رهبری هنگام ملاقات با احمدی نژاد مشهود است

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید