۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 22488

علی خرم:

مجلس همسو با منافع ملی عمل کند

وزارت امور خارجه نمی‌خواهد که مجلس کاملا همسو با آن‌ها باشد اما مایل است که مجلس کاملا با اهداف، منافع و امنیت ملی کشور همسو باشد. زیرا وزارت امور خارجه نیز همین کار را می‌کند.

سرویس سیاسی: وظیفه مجلس همراهی، کمک به دولت و نظارت بر عملکرد آن است نه ایجاد تقابل و کارشکنی. اما آنچه که اکنون برخی نمایندگان دنبال می‌کنند، یعنی ایجاد تقابل و رو در رو قرار دادن تیم مذاکره کننده سابق هسته‌ای با تیم مذاکره کننده فعلی که نه به نفع مجلس است نه به نفع نظام سیاسی ایران. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با علی خرم، فعال سیاسی و کارشناس مسائل بین‌الملل انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

وی در این خصوص گفت: مجلس یک وظیفهٔ مثبت دارد و آن هم این است که آنچه را که بخش اجرایی انجام می‌دهد، بررسی کند و مورد نظارت قرار دهد و این بسیار موثر است و آن هم از این نظر موثر است که به عنوان نمایندگان مردم اینکه چه اقداماتی در صحنه اجرایی انجام می‌شود را بررسی و اظهار نطر کند.

علی خرم در گفت‌و‌گو با «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» تاکید کرد: اما ممکن است نماینده‌ها به جای اینکه مردم را نمایندگی کنند فقط حزب خود را نمایندگی کنند و منافع حزبی‌شان بالاتر از منافع ملی قرار گیرد. این اتفاق به سیاست خارجی کشور لطمه وارد می‌کند. زیرا در سیاست خارجی موضوع امنیت و منافع ملی کشور مطرح است و مربوط به جناح‌ها یا احزاب خاصی نیست. در نتیجه همه باید در مورد آن به صورت خنثی نگاه و بدون پیش داوری قبلی قضاوت کنیم. لذا اگر نظارت‌های مجلس جنبه جناح و حزب نداشته باشد بسیار هم موثر و نقش آفرین است اما اگر جنبه حزبی و جناحی داشته، آن موقع حتما می‌تواند آسیب رسان باشد.

وی افزود: وزارت امور خارجه نمی‌خواهد که مجلس کاملا همسو با آن‌ها باشد اما مایل است که مجلس کاملا با اهداف، منافع و امنیت ملی کشور همسو باشد. زیرا وزارت امور خارجه نیز همین کار را می‌کند. اگر مجلس همسو با منافع ملی عمل کند، در صورت بروز مشکل در هر بخش از کشور می‌توان به همکاری آن را مرتفع ساخت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید