محمدرضا راه‌چمنی:

اصلاح‌طلبان باید بصورت متحد در انتخابات شرکت کنند

این مجموعه باید نشستهایی با هم داشته باشند و راهکاری برای انسجام بیشتر اصلاح طلبان با هم طراحی کنند و فرمولی را برای حضور یک پارچه آن‌ها تهیه کنند.

سرویس سیاسی: دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: لازمهٔ اینکه طلبان بتوانند حداکثر کرسی‌های مجلس را در انتخابات آینده به دست آورند، این است که متحد عمل کنند و فعالیت مشترک انجام دهند ولی اگر قرار باشد طیف اصلاح طلبان یک لیست جداگانه انتخاباتی ارائه دهند، چه در تهران و چه در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها، خود به خود آرا پراکنده می‌شود.

محمدرضا راه چمنی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی «سلام نو » گفت: اصلاح طلبان یک درصد خاصی را به خود اختصاص می‌دهند. اگر قرار باشد این درصد چند دسته شده و چند لیست ارائه شود، آرا تقسیم و خود به خود شانس موفقیت آن‌ها کم خواهد شد. مجموعه طیف مختلف اصلاح طلب چه معتدل چه تند رو و طیف‌های مختلفی که در جامعه مطرح است باید متحد عمل کنند و با این اقدام شانس پیروزی بالا خواهد رفت.

وی تصریح کرد: همه گروه‌های اصلاح طلب چه آنهایی که عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند و چه آنها که عضو جبهه اصلاح‌طلبان هستند و چه احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلبی که در کشور فعالیت می‌کنند و عضو هیچ کدام از این جبهه‌ها نیستند، باید با لیست واحد و هماهنگ پا به عرصه انتخاباتی بگذارند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مجموعه این حدود ۴۰ گروه اصلاح طلب باید با دبیران کل و یا نمایندگانشان نشست‌های مشترک داشته باشند و یک فرمول برای انجام کار مشترک برای حضور یک پارچه در انتخابات دوره ۱۰ طراحی کنند و همه گروه‌های اصلاح طلب مشارکت داده شوند. اینکه تنها یک یا دو گروه نظر خود را در لیست ارائه دهند باعث انشقاق میان آرا اصلاح طلبان می‌شود.

راه چمنی در پایان گفت: طبیعتا این مجموعه باید نشستهایی با هم داشته باشند و راهکاری برای انسجام بیشتر اصلاح طلبان با هم طراحی کنند و فرمولی را برای حضور یک پارچه آن‌ها تهیه کنند. باید یک جبههٔ متحد اصلاحات تشکیلی شود تا همه گروه‌های اصلاح طلب در این جریان حاضر باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید