۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 23281

دعای نادعلی که به بیان فضائل حضرت علی (ع) و توسل به ایشان می‌پردازد، در کتب مختلف ذکر و ختم‌های گونگونی دارد. این دعا که فضیلت‌های زیادی برای آن شمرده شده است را با هم می‌خوانیم.

متن دعای ناد علی کبیر

دعای نادعلی کبیر یکی از دعاهای زیبا و دلنشینی است که فضیلت های بسیاری را بر آن برشمرده اند. نادعلی شامل دو دعای جداگانه به نام نادعلی صغیر و نادعلی کبیر می باشد که ماهیت مشابهی دارند و مضمون هر دوی آنها بر آشکار کردن فضایل حضرت علی (ع) استوار است . این دعا مانند شعر است. دعای نادعلی کبیر در کتاب زادالمعاد و دعای نادعلی صغیر در کتاب بحارالانوار آمده است.

دعای ناد علی صغیر کوتاه است و در آن گفته شده است که هر غم و اندوهی به برکت نبوت پیامبر(ص) و ولایت امام علی(ع) برطرف می‌شود. علامه مجلسی، این دعا را در کتاب بحار الانوار نقل کرده، اما به منبع آن اشاره نکرده است. یدالله دوزدوزانی، فقیه شیعه، گفته است که دعای ناد علی صغیر مدرک معتبری ندارد. با این حال کتاب‌هایی در شرح این دعا نوشته شده است.

دعای ناد علی کبیر، نیز مضامینی شبیه به دعای ناد علی صغیر دارد؛ اما حجم آن چند برابر ناد علی صغیر است.

گفته شده است که به پیامبر در روز ا حد ندا شد:

“ناد علیا مظهر العجائب * تجده عونا لک فی النّوائب
کلّ غمٍّ و هَمٍّ سَینجَلی* بِوَلایَتِکَ یا علیّ یا علی یا علی.”

نحوه ختم دعا نادعلی کبیر

اگر کسی را مهمی پیش آید دعای ناد علی را هفت نوبت بخواند به نیت آن مهم ، البته برآورده شود

واگرنزدبزرگی یا امیری میروی ، روزی سه مرتبه دعا ی ناد علی رابخوان وبر جمیع اعضای خود بِدَم محب ومخلص تو شود

واگر به نیت فرزند بخوانی حق تعالی به تو فرزند کرامت کند ،

اگر خواهی شخصی را مسخر خود گردانی در شب جمعه چهارده مرتبه به اسم او بخوان و صد مرتبه صلوات بر محمدوآل او بفرست البته مسخر تو گردد و هرچه گویی از سخن وصلاح تو بدر نرود

واگر بعد از نماز صبح به نیت مال این دعا را نه مرتبه بخوانی غنی شوی

و اگر جهت ادای قرض پانزده روز روزی بیست ودو مرتبه بخوانی ادا شود

و اگرزنی دیر زاید پنج نوبت بر آب بخواند و بخورد آن زن زود زاید

و اگر کسی این دعا را با خود دارد از شر جمیع حیوانات وجن و انس محفوظ باشد و هر که شک آورد البته کافر است

متن دعای ناد علی کبیر

متن دعای نادعلی

بِسمِ الله الرحمن الرحیم

نادِ عَلیاً مَظهَرَالعَجائِب تَجِدهُ عَوَناً لَکَ فِی النَوّائِب لی اِلیَ اللهِ حاجَتی وَعَلَیهِ مُعَوَّلی کُلَّما اَمَرتَهُ وَ رَمَیتَ مُنقَضی فی ظِللّ اللهِ وَ یُضِلل اللهُ لی اَدعُوکَ کُلَّ هَمٍ وَغَمًّ سَیَنجَلی بِعَظَمَتِکَ یا اللهُ

بِنُبُوَّتِکَ یا مُحَمَّدَ بِوَلایَتِکَ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ اَدرِکنی بِحقِّ لُطفِکَ الخَفیَّ اللهِ اَکبَرُ اَنا مِن شَرِّ اَعدائکَ بَریءٌ اللهُ صَمَدی مِن عِندِکَ مَدَی وَعَلَیکَ مُعتَمِدی بِحقِّ إِیاکَ نَعبُدُ وَ إِیاکَ نَستَعینُ

یا اَبا لغَیثِ اَغِثنی یا اَبَا الَحَسَنَین اَدرِکنی یا سَیفَ اللهُ اَدرِکنی یابابَ اللهِ اَدرِکنی یا حُجَّهَ اللهِ اَدرِکنی یا وَلِیَّ اللهِ اَدرِکنی بِحَقَّ لُطفِکَ الخَفیَّ یا قَهّارُ تَقَهَّرتَ بِا لقَهرِ وَ القَهر ُفی قَهرِ قَهرکَ

یا قَهارُ یا قاهِرَ العَدُوّ یا واِلیَ الوَلِیَّ یا مَظهَرَ العَجائِبِ یا مُرتَضی عَلِیُّ رَمَیتَ مِن بَغی عَلَیَّ بِسَهمِ اللهِ وَ سَیفِ اللهِ القاتِلِ اُفَوَّضُ اَمری اِلیَ اللهِ اِنَّ اللهُ بَصَیرٌ بِالعَبادِ

وَ اِلحُکُم اِلهٌ واحِدٌ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحمنُ الرَّحیمُ یا غیاثَ المُستَغییَنِ یا دَلیلَ المُتَحیِّرِینَ یا اَمانَ الخائِفینَ یا مُعینَ المُتَوَکِلینَ یا رَاحِمَ المَساکینَ یا اِلهَ العالَمَینَ بِرَحمَتِکَ وَ صَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ الِهِ اَجمَعین وَ الحَمدُ اللهِ رَبِّ العالَمینَ.

متن دعای ناد علی کبیر

ترجمه فارسی دعای نادعلی کبیر

بخوان علی را که مظهر صفات عجیبه است . تا یاری کننده تو باشد در سختی ها این بنده پیوسته به خدا نیازمند است . و من در امورم به او تکیه کرده ام و امور گذشته و آینده ام را به او وا می گذارم برای رفع هر ناراحتی تو را می خوانم . تا مشکل حل و مسائل روشن گردد قسم به بزرگیت ای خدا و به پیامبریت ای محمد و به ولایت تو ای علی ای علی ای علی مرا در یاب بحق لطف پنهانت .

الله اکبر و من از شر دشمنانت بیزاری می جویم . خدای بی نیاز از سوی تو یاری می شم و بر تو اعتماد دارم به حق ایاک نعبد و ایاک نستعین . ای پدر کمک ای پدر حسنین مرا در یاب ای شمشیر خدا ای در خدا،ای حجت خدا،ای ولی خدا مرا در یاب . به حق لطف پنهانت ای غالب و غلبه کننده ، ای دوست دوست خدا ای مظهر صفات عجیبه ای علی یقین دارم هرکه بخواهد ظلم نماید تو به شمشیر کشنده او را از پای در می آوری من تمام امورم را به تو واگذارمی کنم.

بدرستی او بصیر بر بندگان است فرماید : خدای شما خدای واحد است و غیر از او خدایی نیست و بخشنده و مهربان . مرا در یاب ای فریاد رس فریاد خواهان ای راهنمای سر گردانان ای امان ده ترسندگان ای یاری دهنده پناه آورندگان ای رحم کننده بر فقرا ای خدا به رحمتت مرا در یاب و درود فرست بر محمد و آل او و ستایش برای جهانیان است و بس .

دانلود دعای نادعلی

صوت دعای ناد علی با صدای استاد باسم کربلائی

دانلود صوت دعای ناد علی با صدای استاد باسم کربلائی 

خواص دعای ناد علی

خواص دعای ناد علی کبیر هم کم و بیش به خواص دعای نادعلی صغیر شباهت دارد و مانند آن به شیوه‌های متفاوتی تلاوت و ختم‌ می‌شود.
شیوه‌هایی که هر کدام از آنها خاصیت ویژه‌ای را نمایان می‌سازند و آثار متفاوتی را هم به همراه خواهند داشت. دعای ناد علی نقش بسیار موثری در رفع گرفتاری‌ها دارد بیشتر مسلمین با توسل به ناد علی حاجت روا می‌شوند به گونه‌ای که اگر به آن اعتقاد راستین داشته باشید می‌توان در زمینه های گوناگونی از خواص نادعلی جهت تسخیر قلوب و یا تسهیل ازدواج و سایر مهمات بهره گرفت.
از جمله خواص ناد علی کبیر می‌توان گفت:
  •  کسی که حاجتی دارد( نادعلی برای حاجت) ، اگر ناد علی را به نیت آن حاجت بخواند حاجتش برآورده می‌شود.
  •  برای بهره‌ مندی از خواص نادعلی جهت محبت شخصی بزرگ ، دعای ناد علی را سه مرتبه بخواند و بر خودش بدمد بعد نزد آن شخص بزرگ برود، آن شخص بزرگ، دوستدارش می‌شود.
  • کسی که فرزند می‌خواهد، اگر ناد علی را به نیت فرزند بخواند، صاحب فرزند می‌شود.
  • خواص ناد علی برای ثروت بر کسی پوشیده نیست. کسی که به دنبال مال دنیاست، اگر 9 مرتبه دعای پر فیض ناد علی را بخواند غنی می‌شود.
  • از خواص دعای ناد علی برای گمشده غافل نشوید چرا که اگر به نیت پیدا شدن گمشده بخوانید در بازگشت آن شخص تاثیرگذار است.
  • ختم دعای ناد علی برای جنین و راحتی وضع حمل بانوان نیز توصیه شده است.
  • در باب نادعلی و ازدواج نیز خواصی گفته شده که خواندن دعای ناد علی شریف و پر فضیلت جهت گشایش بخت مفید می‌باشد.
  • دعای نادعلی قرائت کنید که از شر جن و انس و سحر و جادو در امان بمانید.
  • اگر بپرسید نادعلی را چند بار بخوانیم که شر دشمن در امان بمانیم باید گفت خواندن ناد علی روزی 27 بار در این زمینه بسیار کمک کننده است.
  • نگه داشتن تابلوهای ناد علی خوشنویسی در منازل نیز تاثیرات بسیار خوبی برای اهالی آن خانه به ارمغان خواهد آورد.

برای گرفتن حاجت، دعای نادعلی را چگونه بخوانیم؟

برای بهره‌مندی از تاثیر دعای نادعلی باید آن را به شیوه‌ای خاص ختم کرد؛ علاوه بر مواردی که بالاتر عنوان شد در ادامه چگونگی ختم دعای نادعلی برای گرفتن برخی حاجات گردآوری شده است.

اگر فردی در جمعی گرفتار شده باشد باید هفت بار این دعا را بخواند و بر آنان بدمد تا ضرری از آن‌ها به او نرسد.

اگر کسی از دشمن بترسد و روزی بیست و هفت بار دعای نادعلی را بخواند دشمن پراکنده و مقهور او خواهد شد.

اگر فردی که سحر یا جادو شده است این دعا را بر آب چاه بخواند و با آن غسل کند و مقداری هم از آن بخورد تمام سحر و جادوهای او باطل می‌شود.

اگر کسی زهر خورده باشد باید این دعا را با مشک و زعفران روی یک کاسه‌ی چینی بنویسند و بیست و یک بار بخوانند و به خورد او بدهند تا بلکه شفا یابد.

بیماران لاعلاج می‌توانند این دعا را هجده بار بر آب باران بخوانند و سپس آن را تا ته سر بکشند تا بلکه فرجی حاصل شود
جهت رفع گرفتاری‌های مهم باید این دعا هزار بار خوانده شود.

کسی که مورد خشم واقع شده است باید دعای نادعلی را برای هفتاد و یک بار برابر خشم کننده و سه بار هم به صورت آهسته بخواند و آرام بر خود بدمد تا بلکه بلا رفع گردد.

برای رفع تهمت این دعا باید صبح و شب چهل بار خوانده شود تا تهمت مربوطه رفع گردد.

برای کثرت دولت این دعا باید هر روز سی و یک بار خوانده شود.

به منظور پیروزی بر دشمنان دعای نادعلی باید هر روز هفده بار خوانده شود و برای عقدالسان هم روزی هجده بار ختم گردد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید