اصولگرایی و خوردن نان به نرخ روز!

بهتر است برای درک بهتر این تناقض ، در پی تفسیر اصولگرایان از مفهوم اصولگرایی باشیم ، چرا که به نظر می رسد این روزها اصولگرایی معنایی جز منفعت طلبی و نان به نرخ روز خوردن ندارد.

یادداشت روز: پس از وقوع حادثه 22 بهمن قم در سال گذشته ، که طی آن جماعت جاهلِ تندرو در مراسم سخنرانی رئیس مجلس شواری اسلامی آشوب به پا کردند ، بسیاری از اصولگرایان ضمن ابراز ناراحتی ، این اتفاق را محکوم کردند و به حمایت از علی لاریجانی پرداختند. هرچند که بخشی از اصولگرایان تندرو واکنش خاصی به این اقدامات نشان ندادند و در قبال رفتارهای نابخردانه جماعتی که بی ترمز بودن را افتخار خود می دانند و به معرکه گیری و هتاکی عادت دارند ، سکوت اختیار کردند.

تا اینکه در هفته گذشته ، پس از گذشت شش ماه ، گزارش محرمانه ای از آن حادثه در کمیسیون امنیت ملی مجلس قرائت و تصویب شد تا در روزهای اخیر خبر قرائت آن در صحن علنی مجلس تیتر اصلی سایت ها و روزنامه ها را به خود اختصاص دهد و البته به لطف حمید رسایی محتوای گزارش زودتر از موعد منتشر گردد.

در این میان شاهد انتشار یادداشت ها و تحلیل هایی جالب در برخی رسانه های اصولگرا بودیم.

در یکی از سایت های اصولگرا ، یادداشتی حول موضوع حادثه قم و ریشه های وقوع آن  منتشر شده که نگارنده با کالبد شکافی حوادث مشابه ، که در 4 سال گذشته در مورد آیت الله هاشمی ، سید حسن خمینی ، جناب ناطق نوری و حضرات آیات امینی و جوادی آملی  رخ داده، نسبت به تکرار چنین اقداماتی ابراز نگرانی کرده و عاملین آن را عده ای آشوبگر و جاهل شمرده است.

اما نکته جالب آن است که در یادداشت مذکور، نگارنده زحمات زیادی برای تطهیر سایر اصولگرایان از این تندروی ها متحمل شده و در چند نوبت نسبت به یکی دانستن اصولگرایی و انقلابی گری با اقدامات افراطی و بی مبنای عده ای قلیل هشدار داده است.

در سالهای گذشته به کرّات شاهد وقوع چنین حوادثی بوده ایم ، درحالی که کمتر واکنشی از سوی دوستان اصولگرا به آن اتفاقات دیده شده ، شاید به این دلیل است که تعریفشان از انقلابی گری و اصولگرایی طی این چهار سال دستخوش تغییراتی شده و یا شاید هم مرگ به خانه ی همسایه رواست ! چگونه است که اگر ترکش معرکه گیران به مجلس سخنرانی شخصیت فرزانه ای چون آیت الله هاشمی برخورد کند و یا تندروی ها در مقابل مجتهد عظیم الشأنی چون آیت الله جوادی آملی رخ دهد ، هیچکس رگ گردنی نمی شود و اندیشه و قلم به سمت تفکیک اصولگرایی از افراطی گری نمی چرخد ؟!

هرچند که در نهایت ، تماس های تهدید آمیز مانع از قرائت گزارش قم شد ، اما چرا در ماه های منتهی به انتخابات که اصولگرایان به فتح قله ی یازدهم ریاست امیدوار بودند ، هیچ کس به فکر تفکیک مفهوم اصولگرایی از افراطی گری و ابراز تاسف از ماجراهای خاک خورده  نیفتاد ؟! چرا کمیسیون امنیت ملی مجلس در همان ایام به صرافت تهیه گزارش از نقش شاگردان آیت الله مصباح در قائله قم نیفتاد ؟ و آیا اگر سعید جلیلی به عنوان پیروز انتخابات معرفی می شد بازهم پرونده قائله قم به روی میز منصور حقیقت پور قرار می گرفت ؟

اخبار مرتبط

گزارش حادثه قم فردا در صحن مجلس قرائت می شود

فرق کیلومترمربع و هکتار از نظر احمدی نژاد!

افعی‌های وجودمان را گرما ندهیم!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید