در فهرست این خبرنگاران،نام ۷۷نفر خبرنگار مرد و ۳نفر خبرنگار زن مشاهده می شود و صرفا نام ۳خبرنگار خارجی برای رسانه ها وجود دارد.

خبرنگاری یکی از مشاغل زیبا اما پُر خطر در سراسر جهان می باشد.خبرنگاران در این حرفه با خطرات بسیار جدی روبرو هستند و سالانه بسیاری از آن ها جان خود را در این مسیر پرفراز و نشیب ازدست می دهند.

اما با این وجود این خطرات باعث دلسردی و کناره گیری آن ها نشده است و همچنان با عزم راسخ به فعالیت خود ادامه می دهند.

گزارش سالانه ای از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز مبنی بر فوت حدود هشتاد خبرنگار در سال ۲۰۱۸میلادی منتشر شده است.

به گزارش سلام نو، این خبرنگاران جان خود را به دلیل پوشش های خبری در سراسر دنیا و یا انجام مأموریت ازدست داده اند.

در این گزارش عنوان شده است که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و حدود پانزده نفر بیشتر از پارسال جان خود را در مسیر حرفه شان ازدست داده اند.

در آمار بیان شده از سوی این سازمان، ۶۲نفر از این خبرنگاران فوت شده جزء طبقه حرفه ای بوده اند و سیزده نفر از آن ها غیر حرفه ای و چهار نفر از آن ها نیز دستیار رسانه بوده اند.

در میان این فهرست، اسامی خبرنگارانی به چشم می خورد که همانند روزنامه نگار مشهور منتقد کشور عربستان یعنی جمال خاشقجی از روی قصد و غرض مورد هدف بوده و یا تعمدا مورد سوء قصد قرار گرفته اند.

از جمله نام های خبرنگارانی که در این فهرست مشاهده می شود می توان به یان کوسیاک،روزنامه نگار اسلواکی اشاره کرد که به شکل وحشتناکی به قتل رسیده است.این در حالی ست که او به همراه نامزدش بود.

مدیر کل سازمان خبرنگاران و گزارشگران بدون مرز یعنی دولوار از این اتفاقات رخ داده برای خبرنگاران ابراز ناراحتی و تأسف کرده است و این وقایع را ناشی از بغض و کینه ی برخی از رهبران امور سیاسی،مذهبی و...می داند و نسبت به پیامدهای وحشتناکی که این اتفاقات به همراه دارند و همچنین خشونت های روزافزون علیه خبرنگاران سراسر جهان هشدار جدی ای داده است.

در فهرست این خبرنگاران،نام ۷۷نفر خبرنگار مرد و ۳نفر خبرنگار زن مشاهده می شود و صرفا نام ۳خبرنگار خارجی برای رسانه ها وجود دارد.

در میان کشورها نیز،افغانستان کشوری ست که خبرنگاران بیشتری را ازدست داده است.این در حالی ست که قبل از افغانستان،سوریه این رتبه را داشته‌است.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید