نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) ترکیه را د ر صورت شروع عملیات نظامی تهدید کردند.

به گزارش سلام نو، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که دفتر آن در لندن است در بیانیه‌ای اعلام کرد، رهبری سیاسی و نظامی در منطقه شرق فرات نشست طولانی را با هدف بررسی مساله آزادی هزاران عنصر داعش و خانواده‌هایشان از زن و کودک برگزار کرد. این افراد در زندان‌های وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه و تحت نظارت شدید آنها هستند.

براساس بیانیه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، تعداد این زنان و کودکان حدود ۲۰۸۰ تن می‌شود که ۴۴ تابعیت غیر از تابعیت سوری دارند، در حالی که تعداد جنگجویان داعش حدود ۱۱۰۰ تن از ۳۱ تابعیت مختلف غیرسوری است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دیده‌بان حقوق سوریه به نقل از منابع موثق گفت، فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه قصد دارد در صورت آغاز عملیات نظامی ترکیه تمام نیروهای خود را از جبهه‌های درگیری با داعش عقب ببرد.

منابع افزودند، انتقال این نیروها به خط مقدم درگیری‌ها با نیروهای ترکیه و نیروهای متبوع آن بعد از توقف عملیات نظامی با داعش در کرانه شرقی رود فرات خواهد بود. این جبهه‌ها در شرق فرات شامل شهرک‌های سوسه، الباغوز، روستاهای الشجله، السفافیه، البوبدران، البوخاطر، ابوحسن و المراشده هستند./ایسنا

کد خبرنگار: ۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید