سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی گفت: به دنبال ضمانتی هستیم که شکافی در دفتر "دی‌میستورا " ایجاد نشود لذا وی به مدت طولانی تری در سمت خود باقی می ماند.

به گزارش سلام نو و به نقل از ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی گفت: کاملا واضح است که ما دنبال ضمانتی هستیم که شکافی در دفتر استفان دی‌میستورا فرستاده سازمان ملل در سوریه ایجاد نشود. برای همین وی در این پست تا دوره طولانی‌تری باقی‌ خواهد ماند.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت، دی‌میستورا پیشتر به شورای امنیت اعلام کرده بود که هفته آخر ماه نوامبر به دلایل شخصی پست خود را ترک خواهد کرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز ماه میلادی گذشته یک دیپلمات نروژی را به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه به جای دی‌میستورا تعیین کرد.

شایان ذکر است، دی‌میستورا سال ۲۰۱۴ به عنوان فرستاده سازمان ملل به سوریه به جای اخضر ابراهیمی فرستاده قبلی این سازمان تعیین شد. دی‌میستورا در دوره‌ای که این پست را برعهده داشت نظارت بر مذاکرات میان مخالفان و دولت سوریه در ژنو را برعهده دارد.

گفتنی است، بعد از استعفای کوفی‌ عنان و اخضر ابراهیمی طی دوره بحران سوریه دی‌میستورا سومین شخصی است که در این پست گماشته شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید