مدیر کل دفتر موسیقی، «محمد اله‌یاری» با ارسال پیامی دریافت جایزه معتبر جهانی وومکس ۲۰۱۹ را به استاد کیهان کلهر تبریک گفت.

به گزارش سلام نو، در متن پیام تبریک محمداله یاری چنین آمده است:

«هنرمند گرانمایه ، جناب آقای کیهان کلهر

دریافت جایزه معتبر جهانی وومکس ٢٠١٩ مبارکتان باد.

نواختن و بسط هنر ایران زمین با دستان هنرمند آن فرهیخته گرانقدر در صحنه بین الملل ستودنی و قابل تقدیر است. جناب‌عالی به عنوان سفیر گفتمان هنر غنی ایرانی نقش مهمی در فراگیرنمودن پیام صلح و فرهنگ اصیل هموطنان خودا یفا می‌کنید. ضمن ابراز خرسندی و تبریک به مناسبت کسب این جایگاه شایسته، برای شما و همه اهالی این عرصه آرزوی توفیق روزافزون در معرفی و گسترش موسیقی ایرانی و تجلی هرچه بیشتر دیپلماسی موسیقی کشور را دارم.»

«کیهان کلهر» همواره موردِ تحسین بسیاری از نشریاتِ خارجی و هم‌چنین هنرمندان داخلی بوده است، برای مثال «حسین علیزاده» درباره‌اش گفته است: «برخلاف کارهای عجیب و غریبی که دیگران با ساز کمانچه انجام می‌دهند آقای کلهر با تکنیک و حس شخصی خودشان موسیقی ایرانی را اجرا می‌کنند و لزوماً موسیقی سنتی یا دستگاهی نیست بلکه کمانچه ای است که تحت تأثیر فرهنگ و مناطق مختلفی که ساز کمانچه در آنجا رواج داشته نواخته می‌شود که بی‌تأثیر از آن مناطق نبوده و نیست. ایشان ساز کمانچه را با سبک و شیوه خودشان گسترش دادند موسیقی نواحی و موسیقی دستگاهی در سازشان نقش عمده دارد.»

او به تازگی کنسرت‌های «شهر خاموش» را با تعدادی از برترین چهره‌های نوازندگی ایران اجرا کرده است./برترینها

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید