کارگردان فیلم سینمایی بشارت منجی راهکار رسیدن به سینمای اسلامی را داشتن یک مرکز فکری دانست و افزود کسانی که در این حوزه کار کرده‌اند یا آثاری داشته‌اند باید روی این موضوع فکر کنند و یک قرارگاه فکری برای این حوزه تشکیل بدهند.

به گزارش سلام نو، کارگردان سریال «بشارت مُنجی»، گفت: هنوز به فیلم‌هایی که با محوریت اسلام به خارج از مرزها نفوذ کرده باشد دست پیدا نکرده‌ایم.

نادر طالب‌زاده، در نشست‌های شب ملل اسلامی در جشنواره بین المللی فیلم رشد، گفت: هنوز به فیلم هایی که با محوریت اسلام به خارج از مرزها نفوذ کرده باشد دست پیدا نکرده‌ایم، فیلم‌های اجتماعی که به اسکار دست پیدا کرده باشند ساخته‌ایم اما سینمای اسلامی که با نام و محوریت اسلام باشند نبوده‌اند البته اگر بتوان نامش را این گذاشت.

وی با بیان اینکه همان فیلم‌هایی که تولید کرده‌ایم نیز به نتیجه نرسیده‌اند و باتوجه به این موضوع که نتوانسته‌اند نفوذی در دنیا داشته باشند می توانیم بگوییم راه بسیاری در پیش داریم، افزود: بخشی از سرگرمی ها یا سریال سازی‌های تلویزیونی با محوریت جهان اسلام توانسته‌اند موفق باشند و روی کشورهای منطقه تأثیر گذاشته باشند و مورد توجه قرار گرفته باشد، علتش هم این است برای این موضوع اندیشکده‌ای نیست و همه ارگان‌ها، جشنواره‌ها، سینما و تلویزیون به صورت مستقل کار می کنند و مرکزیتی وجود ندارد.

این کارگردان و نویسنده سینما، ادامه داد: راهکار رسیدن به سینمای اسلامی داشتن یک مرکز فکری است کسانی که در این حوزه کار کرده‌اند یا آثاری داشته‌اند باید روی این موضوع فکر کنند و یک قرارگاه فکری برای این حوزه تشکیل بدهند. خلاء این موضوع تا زمانی که فکری برایش نکنیم حس می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: خیلی کارها می توان کرد، اگر فقط یک منبع قرآن را در نظر بگیریم باید ببینیم چه کارهایی تا به حال انجام داده‌ایم که فقط بر معانی قرآنی متمرکز باشد، به جرئت می‌گویم تقریبا چنین چیزی وجود ندارد. اگر شبکه قرآن یک کار عملیاتی انجام بدهد متوجه خواهند شد که چقدر کم تا به حال در این حوزه فعالیت شده است. / ایرنا

کد خبرنگار: ۲۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید