شیوع و گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شده است به منظور جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر این ویروس و نیز قطع زنجیره ی ابتلای آن مردم همگی در خانه هایشان بمانند و به جز موارد ضروری آن هم تحت قوانین خاص هر کشور از خانه خارج شوند.

سلام نو - سرویس اجتماعی: بدون شک شرایط سخت اقتصادی در سال های اخیر در جامعه سبب شده است که بسیاری از خانواده های ایرانی بیشتر وقت خود را جهت امرار معاش در خارج از خانه بگذرانند و پس از طی یک روز سخت کاری به منزل بازگردند. اگر معضلاتی همچون ترافیک، آلودگی هوا و تورم را هم در طی سال در نظر بگیریم، قطعا شرایط زندگی سخت تر از آن چیزی که تصورش را می کنیم می گردد.

خانواده، کانون اصلی یک جامعه است و اتفاقات و رویدادهای حاصل در جامعه برگرفته از دل خانواده هایی است که در آن زندگی می کنند.همواره این مساله در جوامع مختلف ذکر شده است که جامعه ی موفق جامعه ای است که خانواده هایی با شرایط روحی، اجتماعی و اقتصادی مناسب در آن زندگی می کنند و تاثیرات مثبتی را در جامعه شان می گذرانند.

حال که ویروس کرونا سبب شده است بسیاری از مشاغل به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر آن تعطیل شوند و اهالی خانواده جهت حفظ سلامتی شان ناچار به ماندن در خانه باشند، باید از این فرصت به دست آمده جهت رسیدن بیشتر به امور خانواده استفاده نمود و به نوعی یک آسیب شناسی جدی از آنچه پیش از این در خانواده ها رخ داده است، کرد.

فرزندانی که در طول سال درگیر تحصیل هستند و فرصت دیدار پدرشان را به سبب برخی مشاغل سخت کمتر پیدا می کنند، حالا فرصت آن را پیدا کرده اند که بیشتر از کنار پدر بودن لذت ببرند و متقابلا پدر نیز می تواند آنچه را که در طول روزهای گذشته قادر به انجام آن در قبال فرزندانش نشده است، انجام دهد و کمبودهایی که در طی سال در کانون گرم خانواده احساس شده است، جبران کند.

از گفتگوهای صمیمانه گرفته تا بازی های کودکانه همه و همه می توانند در این روزهای کرونایی در خانواده هایی که در طی سال کمتر کنار هم هستند، رخ دهد و فرصتی شود جهت تثبیت پایه و اساس کانون گرم خانواده.از سوی دیگر مادر نیز می تواند ابراز علاقه و محبت بیشتری نسبت به فرزندان و همسرش داشته باشد.

چراکه در طول سال مادر به عنوان قلب یک خانواده مشغول رسیدگی به امور داخلی خانه است و گاهی اوقات آنقدر درگیر مسائل داخلی خانه می شود که از روی ناچاری از تربیت فرزندان و نیز روابط زناشویی غافل می شود و در این روزهای کرونایی که تمامی اهل خانه در کنار هم هستند، می تواند با آرامش خاطر و تمرکز بیشتر هم به امور داخلی خانه و هم مسائل کلی زناشویی رسیدگی کند.

از سوی دیگر زن و شوهر نیز می توانند در این روزها که در خانه کنار یکدیگر هستند، به بررسی روابط اجتماعی و تحلیل اتفاقات رخ داده در گذشته شان بپردازند و از لحظات در کنار هم بودن بیشتر لذت ببرند تا بتوانند زندگی بهتری نسبت به قبل داشته باشند و خودشان را برای شرایط مشابه نیز آماده سازند.

درست است که ماندن در خانه به هر دلیل مخصوصا شرایط کنونی جامعه سخت به نظر می رسد و حتی ممکن است در خانواده هایی منجر به درگیری و ایجاد جو نامناسب نیز شود، اما باید بپذیریم که حفظ سلامت و بازگشت به شرایط عادی جامعه مهم ترین اولویت همگی ما در این روزها است و لذا با یک برنامه ریزی مناسب جهت ماندن در خانه می توانیم از این روزهای کرونایی نیز لذت ببریم.

تماشای فیلم، مطالعه کتاب، ورزش، گوش دادن به موسیقی، بازی های رایانه ای و گفتگوهای صمیمانه با اهالی خانه می تواند شرایط مطلوب و آرامی را در محیط خانه ایجاد کند و به اهالی خانه کمک کند تا کمتر به این روزهای سخت کرونایی بیندیشیم و گذر زمان را احساس کنیم.ضمن اینکه پیشرفت تکنولوژی نیز در این روزها بیشتر از همیشه به چشم می آید و اهالی خانواده می توانند از طریق اپلیکیشن های مختلف تماس تصویری با سایر بستگان برقرار کنند.

به هر حال آن چیزی که امروز در سطح جامعه ما بسیار حائز اهمیت است، کنترل گسترش ویروس کرونا و گذر از این روزهای سخت است که این امر یک همدلی همگانی از سوی جامعه و نیز دولت را می طلبد که هر دو نقشی جدا اما موثر بر روی هم دارند و امید است خانواده های عزیز کشورمان با یک برنامه ربزی مناسب و ماندن در خانه و لذت از لحظات در کنار هم بودن به تحقق هرچه زودتر این امر یاری رسانند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید