این نماینده پیشین مجلس با اشاره به این که نمایندگان جدید فکر می‌کنند نمایندگان قبلی کاری نکرده‌اند گفت: متاسفانه در کشور ما این رسم شده است که هر مسئول جدیدی مسئولان پیش از خود را نادیده بگیرد یا تخریب کنند.

سلام نو – سرویس سیاسی: وضعیت اقتصادی ناخوشایند کشور در این روزها باعث شده تا هر کس که سودای جلب توجه مردم را دارد از حل مشکلات اقتصادی حرف بزند، از جمله منتخبین مجلس یازدهم که به شکل جدی منتقد رویکرد اقتصادی دولت هستند.

عموم منتخبین مجلس یازدهم که به خود عنوان انقلابی داده‌اند معتقدند کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در داخل است و با رویکرد جهادی می‌توان بر بیشتر مشکلات غلبه کرد.

داریوش قنبری، نماینده اسبق مجلس در گفت‌وگو با سلام نو هرچند مجلس را در رفع مشکلات اقتصادی بی‌تاثیر نمی‌داند اما تاکید می‌کند که باید واقعیت‌های کشور در هنگام شعار دادن لحاظ شود.

او با اشاره به این مسئله می‌گوید: امکانات کشور واضح و روشن است و کسی نمی‌تواند فراتر از این امکانات گامی بردارد و معجزه کند. کسانی که نماینده جدید و به قول معروف صفر کیلومتر هستند و شناخت خوب و مناسبی از مجلس ندارند احتمالا تحت تاثیر شعارهای خود و انتظارات هوادارانشان اکنون فکر می‌کنند می‌توانند معجزه کنند.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به این که نمایندگان جدید فکر می‌کنند نمایندگان قبلی کاری نکرده‌اند گفت: متاسفانه در کشور ما این رسم شده است که هر مسئول جدیدی مسئولان پیش از خود را نادیده بگیرد یا تخریب کنند.

او ادامه داد: نمایندگان جدید هم از این روش استفاده کرده‌اند و حالا ادعا دارند که می‌توانند مشکلات را از پیش پای کشور بردارند. البته در مقام تفکر و تخیل و اندیشه هرچیزی ممکن است ولی واقعیت چیز دیگری است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید اجازه داد تا شعارهای نمایندگان به محک واقعیت بخورند تا آن‌ها ببینند هیچ چیز به آن سادگی که فکر می‌کردند نیست، به خصوص شعارهای حوزه اقتصاد. چون اقتصاد مسئله‌ای نیست که با حرف زدن یا دستور حل شود و اقتصاد با واقعیت‌ها سر و کار دارد نه شعار!

قنبری با تاکید بر اینکه با شعار و دستور همه چیز حل نمی‌شود گفت: تجربه خود ما هم ثابت کرد با زور و قدرت و قیمت گذاری اسمی نمی‌توان مشکلات اقتصادی را حل کرد.

او با اشاره به وعده‌های اقتصادی منتخبین مجلس یازدهم گفت: شعارهایی که بعضا در زمینه اقتصاد توسط منتخبین مجلس یازدهم مطرح شده تحقق یافتنی نیست. ما در دولت و مجلس مشکل مهمی در زمینه تصمیم‌گیری اقتصاد نداریم و ریشه مشکلات فعلی به جایی بر می‌گردد که به این تصمیم‌گیری‌ها مربوط نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به هیجان منتخبین مجلس یازدهم گفت: وقتی می‌شود مشکلات را حل کرد که از آن‌ها شناخت علمی داشته باشیم. اگر مجلس آینده بخواهد برخورد احساسی داشته باشد این احساسات در شش ماه اول مجلس تخلیه می‌شود و آن وقت دستش خالی می‌شود.

این نماینده پیشین مجلس افزود: بهتر است مجلس جدید و نمایندگان آن عقلانی تصمیم بگیرند و از تصمیمات سیاسی برای از میدان به در کردن حریف به خصوص دولت خودداری کند.

قنبری با اشاره به وعده برخی منتخبین مجلس یازدهم برای برخورد با دولت گفت: این هم راهکاری است که نمایندگان در مسیر تقابل با دولت حرکت کنند. مجلس حق دارد استیضاح بکند، اما این کار فقط به بدتر شدن وضعیت منجر می‌شود.

او با اشاره به این که مدت کمی از عمر دولت باقی مانده گفت: اگر مجلس یک وزیر را استیضاح کند چه فایده‌ای دارد؟ یک سال از عمر دولت باقی مانده و آیا وزیر جدید در کمتر از یک سال می‌تواند کاری بکند؟

این نماینده پیش مجلس در واکنش به احتمال استیضاح روحانی گفت: ما اگر بدانیم رفتن روحانی و دولتش وضعیت را بهتر می‌کند قطعا حرفی در این زمینه نداریم، اصلا اگر روحانی بداند با رفتنش وضعیت بهتر می‌شود خودش کنار می‌کشد ولی با رفتن روحانی و دولتش قطعا وضع کشور بدتر خواهد شد.

او با اشاره به بدشانسی‌های روحانی گفت: روحانی در زمینه اقتصاد با موجی از بدشانسی از جمله کاهش قیمت نفت و بازگشت تحریم‌هایی که خودش باعث لغو آن شده بود رو به رو شده که ربطی به دولت او نداشته.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید