متین حیدری نیا بازیگر 23 ساله سینما، تئاتر و تلویزیون، متولد اول تیر 1376 در شهر تهران است، وی سابقه بازی در فیلم های شاخصی نظیر: «چهارشنبه سوری»، «مدیوم»، «مردن در آب مطهر» و ... را در کارنامه بازیگری خود دارد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: متین حیدری نیا که با فیلم «مردن در آب مطهر» در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت وبه زودی «هفت و نیم» به کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی و با نقش آفرینی او در شبکه های VOD اکران آنلاین خواهد شد، خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری «سلام نو» به بهانه اکران آنلاین این فیلم، به سراغ این بازیگر رفته تا درباره فعالیت‌های هنری‌اش گپ و گفتی کوتاه داشته باشد.

در خصوص فعالیت های اخیرتان بفرمایید؟مشغول به چه کاری هستید ؟

در حال حاضر مشغول مطالعه چند فیلمنامه سینمایی هستم که انشالله بعد از مشخص شدن وضعیت کرونا، به زودی در مورد آنها تصمیم خواهم گرفت، زیرا که در این شرایط موجود باید همه جوانب کار را در نظر گرفت، اما در سال گذشته به غیر از پیشنهادات سینمایی، یک فیلم کوتاه بسیار خوب با یک تیم سینمایی عالی در اسفند ماه به بنده پیشنهاد شد.

پیرامون فیلم کوتاهی که در آن ایفای نقش کردید بفرمایید؟

همانطور که عرض کردم پیشنهاد این فیلم اسفند ماه به بنده داده شد و به خاطر شیوع ویروس کرونا تصویربرداری آن به تعویق افتاد و قرار است که به زودی فیلم برداری آن را شروع کنیم و به لطف خدا به بهترین نحو به پایان برسانیم.

نظرتان در خصوص فیلم کوتاه چیست؟

برای بنده که ارادت خاصی به فیلم کوتاه دارم و خودم هم فیلم کوتاه مینویسم و میسازم خیلی تجربه ناب و جذابی بود چون از نظر من فیلم کوتاه در بسیاری از موارد از فیلم بلند سخت تر است، زیرا باید در زمان کمتری پیام فیلم را به مخاطب منتقل نمایید.

در خصوص کارهای آماده پخش بفرمایید؟

دو فیلم با عنوان های «هفت و نیم» و «مردن در آب مطهر» را آماده پخش دارم که هر دو به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی است و هر دو کار پروانه نمایش دارند و به زودی فیلم «هفت و نیم» در شبکه های VOD اکران آنلاین می شود، اما هنوز تصمیم جدی برای فیلم «مردن در آب مطهر» گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید:

مصاحبه پیشین سلام نو با متین حیدرنیا

در سینمای ایران بازی‌های شلوغ به چشم می‌آید / برادران محمودی تکلیفشان با خودشان مشخص است

نظرتان در خصوص تجربه همکاری با برادران محمودی؟

تجربه با برادران محمودی برای متین حیدری نیا همیشه تجربه جذابی بوده است، چون حس برادری به این دو عزیز دارم، نگاه من به آنها تنها نگاه همکاری نیست و نوید محمودی و جمشید محمودی برادران بزرگتر من هستند و من همیشه از نوید محمودی و جمشید محمودی یاد گرفتم و با اینکه دو کار آماده پخش با آنها دارم امیدوارم این همکاری ادامه دار باشد و همچنان از آنها کسب تجربه کنم.

آیا سابقه بازی در چنین نقشی را داشتید؟

سابقه بازی در همچین نقشی را نداشتم و به همین دلیل ایفای نقش در آن کارها خیلی برایم جذاب بود، شخصیت سعید در فیلم یک روحیه متفاوتی دارد، یک روحیه که داخل فیلمنامه کاملاً مشهود است.

نقش سعید چه جذابیت هایی داشت و دلیل پذیرش این نقش چیست؟

در مورد پذیرفتن این نقش هم یک دلیلش برادران محمودی بود و مورد بعدی سکانس پلان بودن این فیلم بود که یک چالش بسیار خوبی برای بنده در عرصه بازیگری محسوب می شود.

پیرامون نقش سعید در این فیلم بفرمایید؟

ترجیح میدهم پیرامون نقش سعید توضیحاتی را عنوان و پیش فرضی را مطرح نکنم تا خدای نکرده قصه لو نرود تا مخاطب پس از اکران و تماشای آن با دیدگاه خودش به درک این نقش برسد.

سال 98 سال کم کاری برای شما بود، در این خصوص بفرمایید؟

کم کاری شخص من علت اصلیش وسواس من روی انتخاب فیلمنامه است، متاسفانه فیلمنامه های خوب کم پیدا میشود، البته منظور فیلمنامه هایی است که به مرحله ساخت رسیده باشد وگرنه فیلمنامه های خونه نشین بی نظیر به شدت در منزل نویسندگان موجود است، خوشبختانه تا امروز انتخاب های درستی داشتم و این از بازخوردهایی خوبی که داشتم کاملاً برایم مشهود بوده است.

در خصوص کارهای سال 99 بفرمایید، آیا برنامه خاصی برای این سال دارید ؟

پیشنهادات زیادی قبل و بعد از جشنواره فجر امسال به دست بنده رسیده اما باید فکر کرد و درست انتخاب کرد وحداقل متین حیدری نیا به نگاه مخاطب احترام بگذارد و برای سال 99 حتما اتفاقات خیلی خوب و جذابی در راه است و قطعاً برنامه هایی را برای این سال تدارک دیده ام، به غیر از بازی کردن در صورت فراهم بودن همه چیز نه از لحاظ مالی، از لحاظ زمانی و موقعیت کاری و شرایط موجود، فیلم کوتاه دوم خودم را که نویسندگی آن نیز بر عهده خودم بوده است را آغاز کنم، البته باید دید با شروع کارها در سال 99، زمانی برای ساخت فیلم کوتاه دارم یا خیر.

مهمترین اولویت شما برای پذیرش نقش چیست ؟

مهم ترین اولویت بنده برای انتخاب یک نقش در وهله اول فیلمنامه و در مرحله های بعدی شخص کارگردان و بازیگران آن فیلم است.

در خصوص دورنمای خود از بازیگری بفرمایید؟

صحبت کردن راجب دورنمای بازیگری که کاره اشتباهی است و نیاز به یک بازه زمانی طولانی دارد، اما بازیگری برای من یک سرگرمی،بازی و ... نیست، بلکه بازیگری برای من یک جنون، یک عشق بی انتهاست و شاید به جرات بگم هر روز آن را مطالعه میکنم اما چیزی که وجود دارد بازیگری انتها ندارد و این من رو برای پیمودن ادامه مسیر مشتاق تر میکند.

نظرتان در خصوص ویروس کرونا و کار در این شرایط سخت چیست؟

در‌مورد شیوع کرونا متاسف هستم اما حس میکنم باید با این مسئله کنار بیایم و با آن زندگی کنیم، چون تا کشف نشدن واکسن کرونا نمیشه هیچ چیز صحبت قطعی پیرامون کرونا کرد، با اینکه البته کرونا باعث تست شدن اکران آنلاین شد که تجربه خوبی بود و امیدوارم در آینده فیلمهایی برای اکران آنلاین ساخته بشه و بازیگران بیشتری مشغول کار شوند، کاری که سالهای سال شبکه نتفلیکس انجام میدهد و یک سری فیلم ها برای اکران آنلاین تولید می شوند، این کمک میکند که میزان تولیدات فیلم ما نیز زیاد شود، اما امیدوارم مسئولین صدمات و خساراتی که در این مدت به سینما زده شده است را جبران کنند تا فیلمسازان بتوانند کما فی السابق به فعالیت سینمایی خود بپردازند.

سخن پایانی؟

ضمن تشکر از رسانه پر تلاش شما، برای مردم دنیا آرزوی سلامتی میکنم و از خدای بزرگ میخوام که خیلی زود زندگی ها به روال عادی خودش برگردد و بهترین ها برای همه اتفاق بیفتد، در خصوص فیلم «هفت و نیم» هم از عموم مردم به خصوص جامعه مردان میخواهم که این فیلم رو تماشا کنند تا شاید تلنگری برایشان باشد، امیدوارم روزی برسد که تمام انسان ها فارغ از هر دین و عقیده و تعصب و ملیتی و رنگ پوستی و در کل چیزهایی که ما دخل و تصرفی در آن ها نداریم، براساس انسانیت کنار هم باشند و برای خوب زندگی کردن همدیگر تلاش کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید