حسین انصاری راد با اشاره به این مسئله که باید دید شورای نگهبان زمینه حضور مردم را مهیا می‌کند یا نه گفت: باید توجه شود که انتخابات درست انتخاباتی است که ملت آن را بپذیرند، به آن اعتماد کنند و به آن امید داشته باشند.

سلام نو – سرویس سیاسی:  ائتلاف یا حضور مستقل؟ علی لاریجانی یا صفایی فراهانی؟ ظریف یا سورنا ستاری؟ این سوال‌ها و سوالات از این دست این روزها در بین اصلاح‌طلبان و حتی اصولگرایان مطرح می‌شود.

در جریان اصلاح‌طلب این روزها دو نگاه کلی وجود دارد. برخی معتقدند با ادامه رویکرد 92 و 96 باید به ائتلاف و رویکرد حداقلی تن داد تا قدرت گیری مجدد رادیکال‌های اصولگرا جلوگیری کرد. در مقابل نگاه دوم معتقد است باید با اصلاح‌طلب‌ترین گزینه‌ها ممکن وارد انتخابات شد چون ائتلاف جز هزینه چیزی برای جریان اصلاحات نداشته است.

حسین انصاری راد، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ایران در دوره های اول، پنجم و ششم و رییس کمیسیون اصل نود در مجلس ششم در گفت‌وگو با سلام نو با تاکید بر اینکه فعلا برای اظهار نظر درباره این مسائل زود است گفت که کشور در ماه‌های پیش رو با حوادث بسیاری رو به رو است که بر انتخابات ریاست جمهوری تاثیر می‌گذارند.

او با اشاره به این مسئله می‌گوید: به نظر من تصمیم‌گیری و اظهار نظر کردن درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 هنوز زود است و به گمان من هنوز تحولات فوق‌العاده‌ای در انتظار کشور است که بر انتخابات ریاست جمهوری موثر است.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه می‌گوید: باید توجه کرد که اگر انتخابات به همین شیوه‌ انتخابات مجلس یازدهم برگزار شد و رد صلاحیت‌ها گسترده باشد یک راه را باید رفت و اگر شرایط مساعد باشد و شورای نگهبان اجازه دهد مردم آن کسی که دوست دارند را انتخاب کنند باید راهی دیگری را انتخاب کرد.

او مسئله موثر دیگر درباره انتخابات ریاست جمهوری را دایره اصلاح‌طلبان کشور می‌داند و می‌گوید: مسئله دیگر این است که ما باید توجه کنیم اصلاح‌طلبان امروز منحصر به یک گروه خاصی که ما تصور می‌کنیم نیستند و از صادق زیباکلام تا محمود سریع‌القلم و دیگر نخبگان کشور بسیاری اصلاح‌طلب هستند و نظر آن‌ها مهم، موثر و قابل توجه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به دیگر مسائل موثر و مهم کشور می‌گوید: از آن طرف حصر هنوز ادامه دارد، وضعیت اقتصاد کشور نامطلوب است و کرونا مشکلی روی تمام مشکلات کشور است و شرایط عمومی کشور نامطلوب است.

انصاری راد با تاکید بر این عومل افزود: با توجه به مجموع این مسائل به نظرم باید شش ماه دیگر صبر کنیم تا ببینیم اوضاع کشور در حوزه‌های مختلف به کدام سو می‌رود.

او با اشاره به این مسئله که باید دید شورای نگهبان زمینه حضور مردم را مهیا می‌کند یا نه گفت: باید توجه شود که انتخابات درست انتخاباتی است که ملت آن را بپذیرند، به آن اعتماد کنند و به آن امید داشته باشند.

این فعال سیاسی ادامه داد: هرچند آدم عاقل در انتخاب بین بد و بدتر باز هم دست به انتخاب می‌زند ولی این انتخاب، انتخاب واقعی او نیست، هرچند وقتی شما بین بد و بدتر گرفتار شوید در نهایت بد را انتخاب می‌کنید.

او انتخابات بدون خدشه را ضامن رضایت مردم دانست و گفت: همه باید سعی کنند تا تمام مردم در انتخابات حاضر باشند چون هرگونه خدشه در انتخابات و رضایت مردم باعث می‌شود تا انتخابات و منتخبان واقعی نباشند

انصاری راد با اشاره به ضرورت به رسمیت شناختن اختلاف عقیده گفت: باید پذیرفت که هر کس فکر خاص خود را دارد و این که گروهی فکر کند همه مردم باید مثل آن‌ها فکر کنند اشتباه است و پیامبر هم هیچ وقت انتظار نداشته که امتش مثل هم فکر کنند و اختلاف نظر را رحمت می‌دانست. شما در تمام دنیا هم این اختلاف نظر را می‌بینید که برای مصلحت عمومی از آن استفاده می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که با این تفاسیر آیا امیدی به تغییر رویکرد شورای نگهبان دارد یا خیر گفت: درباره شورای نگهبان هم شش ماه دیگر باید حرف زد ولی باید دانست این شورا هم مستقلا و شخصا تصمیم نمی‌گیرد و نیروهای مختلفی هستند که روی نظر این شورا موثر هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید