واعظ آشتیانی با اشاره به ویژگی‌های یک رئیس جمهور مطلوب افزود: ما رئیس جمهوری نیاز داریم که فکر جوان داشته باشد. یعنی تفکر، بینش و کارآمدی جوانان را داشته باشد و با شجاعت به زد و بندهای سیاسی بی توجه باشد.<br/> 

سلام نو – سرویس سیاسی: از همین حالا انتخابات ریاست جمهوری 1400 به یکی از مهم‌ترین بحث‌های اهالی سیاست تبدیل شده. اصولگرایان دنبال امتداد اسفند 98 هستند و اصلاح‌طلبان دنبال حفظ آخرین سنگر قدرت در پاستور، آن هم در حالی که در دو راهی ائتلاف و حضور مستقل معطل مانده‌اند.

اما مردم چه کسی را انتخاب می‌کنند؟ اصولگرا؟ اصلاح‌طلب؟ جوان؟ پیر؟ تکنوکرات؟ گروه‌های سیاسی چه خواهند کرد و دنبال حمایت از چه طیفی می‌روند؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو اسبق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با سلام نو انتخاب را حق مردم می‌داند و می‌گوید: این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه فردی را با چه ویژگی‌ای انتخاب کنند که بتواند مطالبات آنان را پاسخ دهد و عملی کند. این مهم نیست که افراد جوان، پیر یا باسابقه می‌خواهند نامزد انتخابات شوند، این مهم است که با چه گفتمانی می‌خواهند پاسخ مردم را بدهند.

وی درباره نقش سیاستمداران و گروه‌های سیاسی گفت: سیاستمداران تنها می‌توانند به مردم توصیه کنند و نمی‌توانند برای آن‌ها تصمیم سازی کنند، مقام معظم رهبری هم همیشه در همین راستا تاکید می‌کنند که حضور مردم پای صندوق رای می‌تواند معادلات دشمنان نظام را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: نکته مهم این است که نامزدها از حالا قانون اساسی، حدود اختیارات قوا و اختیارات رئیس جمهور را مطالعه کنند که وسط کار نگویند اختیارشان کم و محدود بوده و به اصطلاح باب جر زنی را باز نکنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که چه گفتمانی مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد گفت: به نظر من یک رئیس جمهور انقلابی با یک مدیریت جهادی و عملگرا با یک تیم منسجم و دلسوز که فرامین رهبری را مدنظر داشته باشد می‌تواند نجات بخش کشور باشد و اعتماد مردم را جلب کند.

وی با تاکید بر اینکه این چهره باید پاسخگو نیز باشد گفت: مقام معظم رهبری چهار سال است بحث اقتصادی مقاومتی را مطرح کردند و در دولت هم یک فرماندهی برای این کار ایجاد شد ولی ما هیچ تحلیلی نسبت به این فرماندهی نداریم و گزارش جامعی درباره این ستاد از سوی آقای جهانگیری ارائه نشده است.

واعظ آشتیانی با اشاره به ویژگی‌های یک رئیس جمهور مطلوب افزود: ما رئیس جمهوری نیاز داریم که فکر جوان داشته باشد. یعنی تفکر، بینش و کارآمدی جوانان را داشته باشد و با شجاعت به زد و بندهای سیاسی بی توجه باشد. این رئیس جمهوری باید سیاست ورز و سیاستمدار باشد نه سیاست‌کار و سیاست باز! یعنی دولت را بشناسد و بتواند دولت را به خوبی اداره کند.

وی ادامه داد: در نهایت هم گروه‌های سیاسی گزینه‌های خود را معرفی کنند و مردم خود بهترین گزینه را انتخاب می‌کنند، هرچند امیدوارم بداخلاقی‌های دور پیش رخ ندهد و کسی به کسی تهمت دیوار کشی در پیاده رو نزند و فضایی باشد که فقط برنامه و دیدگاه و اهداف نامزدها ارائه شود، اتفاقی که در هیچ دوره‌ای به طور جدی رخ نداده.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی گفت: تحلیل شخصی من این است که اصلاح طلبان در پشت پرده خود دنبال یک شو رسانه‌ای هستند که بگویند مجلس دنبال از رو بستن شمشیر برای دولت است و می‌خواهد دولت را به چالش بکشد. به نظر من هیچ بعید نیست که دولت را نیز تشویق کنند که دولت با مجلس همکاری نکند تا در نهایت مجلس بعد از یک سال در نظر عموم کارآمد نباشد تا در این فضا در انتخابات ریاست جمهوری به جایی برسند.

وی ادامه داد: شما شاهد هستید که مدتی است مطرح می‌شود اگر وزیر استیضاح بشود دولت دوباره باید رای اعتماد بگیرند و می‌خواهند کاری کنند که مجلس مجبور به تحمل دولت شود و نتواند کارآمدی و روحیه انقلابی خود را نشان دهد.

این عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه افزود: در حالی که اگر وزیری ناکارامد است باید استیضاح شود، حالا اگر این منجر به رای اعتماد گرفتن دوباره دولت شد مشکلی ندارد. نمی‌شود مصالح مملکت را فدای استیضاح نکردن یک وزیر ناکارآمد کرد.

واعظ آشتیانی در نهایت اصلاح‌طلبان را دارای یک برنامه دانست و تاکید کرد: به نظرم جناح رقیب یک بازی سیاسی را آغاز کرده تا مجلس را ناکارآمد نشان دهد و از این ناکارآمدی برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند.

وی با اشاره به درس گرفتن اصلاح‌طلبان از دور قبلی پیروزی اصولگرایان گفت: عملکرد شورای دوم و شهردار وقت، مجلس هفتم و دولت نهم را به اصولگرایان هدیه داد و به نظر من اصلاح طلبان دنبال این هستند که با جلوگیری از تکرار این تجربه، اصولگرایان را به چالش بکشند تا مجلس ناکارآمد نشان داده شود و اصولگرایان نتوانند در انتخابات ریاست جمهوری 1400 پیروز شوند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید