۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: 51168194

وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه مدعی شد مخفیگاه تروریست‌ها را در شمال عراق هدف قرار داده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت دفاع ترکیه در صفحه رسمی‌اش در تویتر نوشت که عملیات نظامی علیه سازمان "پ.ک.ک"(حزب کارگران کردستان) با عزمی راسخ ادامه خواهد یافت.

براساس گزارش این وزارتخانه، مواضع تروریست‌ها (حزب کارگران کردستان) در منطقه "افاشین" در شمال عراق بوسیله دستگاه‌های رصد و اطلاعاتی مشخص شده است.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های ارتش این کشور به شمال عراق ۴ تن از نیروهای وابسته به پ.ک.ک که دولت آنکارا آنها را تروریست می‌داند، کشته شدند.

دولت آنکارا پیش از این نیز اعلام کرده بود که چهار نیروی وابسته به حزب کارگران کردستان در منطقه "هاکورک" در عراق در حملات جنگنده‌های ترکیه‌ای کشته شدند.

نیروهای ترکیه بمباران مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را برای نخستین بار در ژوئیه ۲۰۱۵ در پی اعلام این حزب مبنی بر خروج افراد مسلح خود از خاک ترکیه در سال ۲۰۱۳،  از سر گرفتند.

ارتش ترکیه ماههاست که با انجام عملیات موسوم به «چنگال» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است.

حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) حدود چهار دهه است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می جنگد.

این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و واشنگتن به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

ترکیه برای دفع و پاکسازی عناصر حزب کارگران کردستان هر از گاهی بلندی های «قندیل» در شمال عراق را هدف حملات هوایی و توپخانه ای قرار می دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید