نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به قرارداد 25 ساله ایران و چین گفت: درباره ماجرای قرارداد ایران و چین مردم نگرانی‌های قابل درکی دارند و ما به عنوان نمایندگان مردم این نگرانی‌ها را درک می‌کنیم اما باید به دور از هیجان زدگی و مسائل احساسی اجازه بررسی مسائل را داد.

سلام نو – سرویس سیاسی: از چین تا هند و صید ترال، این روزها جنوب ایران حسابی مورد توجه رسانه‌ها است. از قشم و کیش تا چابهار و کنارک این روزها محور بحث‌های مختلف محافل سیاسی و اقتصادی است.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با سلام نو می‌گوید که بعد از پیگیری‌ها بساط صید ترال جمع شده و کنارگذاشتن هند از پروژه‌های ریلی و توسعه‌ای به خاطر بدقولی این کشور است.

این نماینده مجلس با اشاره مشکلاتی که انواع صید ترال برای مردم چابهار ایجاد کرده بود گفت: کسانی که صیاد ترال می‌کردند به لطف سبزپوشان سپاه از آب‌های جاسک و سیریک اخراج شدند اما بعد از این اخراج به چابهار و کنارک آمدند و با صیدهای بی‌رویه نه تنها محیط زیست را تخریب کردند بلکه مشکلات زیادی را برای صیادان محلی هم ایجاد کردند.

وی ادامه داد: به لطف پیگیری دوستان رسانه‌ای ما موفق شدیم این مسئله را پیگیری کنیم و اخیرا هم دیدیم که سخنگوی محترم قوه قضاییه هم تاکید کرد که با هرگونه صید ترال برخورد می‌شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به قرارداد 25 ساله ایران و چین گفت: درباره ماجرای قرارداد ایران و چین مردم نگرانی‌های قابل درکی دارند و ما به عنوان نمایندگان مردم این نگرانی‌ها را درک می‌کنیم اما باید به دور از هیجان زدگی و مسائل احساسی اجازه بررسی مسائل را داد.

سعیدی افزود: هنوز نمایندگان از قرارداد ایران و چین مطلع نیستند و به محض این که متن بین دو طرف به توافق برسد مجلس شورای اسلامی برای بررسی آن وارد عمل می‌شود و این قرارداد را به طور جدی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بررسی جدی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به نگرانی‌ها درباره برخی بندهای این قرارداد گفت: مردم مطمئن باشند که بحث‌هایی مثل فروش زمین و جزایر ایران اصلا مطرح نیست و ما با وجود ضرورت رابطه درست و منطقی با تمام کشورهای دنیا و ضرورت تقویت روابط بین‌الملل، استقلال کشور را با هیچ چیزی معاوضه نخواهیم کرد و قرارداد را به رعایت تمام اصول قانون اساسی بررسی می‌کنیم.

این نماینده مجلس درباره کنار گذاشتن هند از پروژه‌های ریلی و توسعه‌ای چابهار گفت: درباره کنار گذاشتن هند از پروژه‌های ریلی هم باید به این نکته اشاره کنم که هند در پروژه‌های مختلفی که داشت به ویژه پروژه ریلی به بهانه تحریم‌های بین‌المللی بدقولی کرد و ما هم به تازگی به صورت رسمی آن‌ها را از پروژه کنار گذاشتیم.

وی این رویکرد را عادت هند دانست و گفت: متاسفانه ما شاهد بودیم که هر جا فشار به خصوص فشار بین المللی بیاید هند جا خالی می‌دهد و از انجام پروژه عقب نشینی می‌کند.

نماینده مردم چابهار در مجلس درباره اقدامات صورت گرفته برای این منطقه در مجلس جدید گفت: این که در دو ماه مشکلات چندین و چند سال منطقه حل شود شدنی نیست اما خوشبختانه اتفاقات مثبتی افتاده و نگاه مثبتی به حل مشکلات سیستان و بلوچستان و به خصوص چابهار وجود دارد.

سعیدی ادامه داد: خوشبختانه به تازگی مهندس فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، سفری به منطقه داشتند و بدون حجاب و فاصله مرسوم مسئولین با مردم در ارتباط بودند و عمق محرومیت مردم را درک کردند و اعتبارات خوبی را از سوی بنیاد مستضعفان برای توسعه منطقه به خصوص توسعه آب و برق اختصاص دادند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید