سفر نخست‌وزیر عراق به ایران در رسانه‌های بین‌المللی انگلیسی‌زبان با بازتاب یافت.

واکنش رسانه‌های بین‌الملل به سفر الکاظمی به ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز در دو خبر جداگانه به پوشش سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به تهران و دیدار با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

رویترز در خبری با این سرخط که نخست‌وزیر عراق قول داد هرگز اجازه استفاده از خاک این کشور برای حمله به ایران را ندهد، به نقل از الکاظمی نوشت: مردم عراق خواهان روابط خوب با جمهوری اسلامی ایران براساس اصل عدم مداخله در امور داخلی دو کشور هستند.

رویترز همچین این نقل قول از الکاظمی را برجسته کرد که در کنفرانس خبری مشترک با روحانی گفت: عراق کشوری است اجازه هیچ تجاوز یا چالشی را علیه ایران از خاک خود نخواهد داد.

این خبرگزاری در خبر دیگری با اشاره به دیدار الکاظمی با رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران در دیدار با نخست‌وزیر عراق گفت که ایران به خاطر ترور فرمانده ارشد سپاه پاسداران سردار قاسم سلیمانی، ضربه‌ای متقابل به آمریکا خواهد زد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به بازتاب این رویداد پرداخت و در گزارشی نوشت که رییس جمهوری ایران سفر نخست‌وزیر عراق به تهران را "نقطه عطفی در روابط دو کشور" دانست و وعده داد که ایران از به حمایت از همسایه خود ادامه خواهد داد.

آسوشیتدپرس با یادآوری اینکه سفر الکاظمی به تهران اولین سفر رسمی او به عنوان نخست‌وزیر عراق به یک کشور خارجی است، افزود که نخست‌وزیر عراق در این سفر تاکید کرد که این کشور هرگز اجازه نخواهد داد خاکش برای اقدام علیه ایران مورد استفاده قرار گیرد.

این خبرگزاری به دیدار الکاظمی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود که آیت الله خامنه‌ای با وعده ضربه متقابل به آمریکا به خاطر ترور سردار سلیمانی، تاکید کرد که ایران قصد دخالت در امور عراق را نداشته و چنین کاری نخواهد کرد.

آسوشیتدپرس همچنین در گزارش خود گفت که آیت الله خامنه‌ای از نخست‌وزیر عراق خواست که مصوبه پارلمان این کشور را مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی را که از نظر او عامل ناامنی در عراق هستند، اجرا کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دشمنی آمریکا پرداخت و نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران به مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق گفت که ایالات متحده دشمن است و عراق مستقل را نمی‌خواهد.

اسپوتنیک همچنین به نقل از آیت الله خامنه‌ای افزود که ایران نمی‌خواهد در روابط عراق و آمریکا دخالت کند و به خاطر ترور سردار سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ضربه متقابل به آمریکا خواهد زد.

نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه در راس هیات اقتصادی بلندپایه‌ای وارد تهران شد و پس از دیدار با رییس جمهوری کشورمان، با رهبر معظم انقلاب نیز دیدار کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید