دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: هشت شهرستان هرمزگان قرمز است و دو شهرستان نارنجی و دو شهرستان زرد داریم.

تنها منطقه‌ بدون کرونا در ایران را بشناسید

بوموسی تنها شهرستان سبز کشور در حیطه کروناست، وضعیت هشت شهرستان هرمزگان قرمز و محدودیت‌های گروه‌های سه و چهار در دو هفته اخیر در این هشت شهرستان اعمال شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، قرمز بودن یک شهرستان برحسب تعداد بستری و فوتی‌هاست و مثبت بودن کرونا تأثیری در آن ندارد، اگر اکنون شهرستان بشاگرد زرد است یعنی موارد مثبت وجود دارد اما از ساکنین بشاگرد فوتی نداشته‌ایم.

دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز گفت: دو شهرستان نارنجی و دو شهرستان زرد در استان هرمزگان نیز وجود دارند، بخش اورژانس را تقویت کرده‌ایم تا نیاز بخش‌های درمانی را جوابگو باشیم و بتوانیم نیازها را در سریع‌ترین زمان ممکن را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: مشکل اصلی شهر بندرعباس تخت‌های ‌ای سی یو است که ثابت مانده است، ۳۵ تخت در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس خدمات ‌ای سی یو به بیماران کووید ۱۹ می‌دهند که تمامی آن‌ها پر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: دلهره بنده در زمان کنونی که آمار رو به کاهش است بیشتر از زمانی است که بالابود، کارگاه‌های تعمیراتی و کوچک نیز در استفاده از ماسک سهل‌انگاری کرده و همچنین عدم رعایت پروتکل‌ها در کنار ساحل بندرعباس نیز خطرناک است.

سخت‌گیری‌های دو هفته گذشته نیز ثمراتش کاهش آمار بوده اما اگر باز شاهد سهل‌انگاری باشیم آمارها بالا خواهد رفت، موارد مثبت و بستری استان هرمزگان رو به کاهش است و این امر نتیجه‌اش کاهش آمار فوتی در آینده خواهد شد اما باید بدانیم در بخش ‌ای سی یو همچنان بیمار داریم و نباید کاهش آمار سبب سهل‌انگاری شود.

از شنبه گذشته که آمارها نشان از کاهش بستری‌ها می‌داد، تست‌ها را هدفمند بوده، کسانی که علامت گفته‌شده در خصوص کرونا را در خود احساس می‌کنند، سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند تا به وضعیت حاد نرسند.

به‌طور حتم رعایت پروتکل‌ها و سخت‌گیری‌ها باید تا پایان سال در هرمزگان باوجود حتی کاهش آمارها وجود داشته باشد تا شاهد رشد آن نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: خستگی کادر درمان نیز بر هیچ‌کس مشهود نیست، طبق دستورالعمل دارو به‌اندازه کافی در بیمارستان‌های استان هرمزگان وجود دارد و از طرفی دیگر تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی که در حال گران شدن و کار در حال سخت شدن است. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک احترام به‌کل جامعه است و باید این موضوع را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

حضور در بوموسی کنترل‌شده است اما جزیره هرمز اکنون نارنجی است و رفت‌وآمد در آن بیشتر از جزایری مثل بوموسی است اما در دستور کار قرار دادیم که از بوموسی نیز تست تصادفی گرفته‌شده و اگر یک مورد مثبت پیدا شود سبز به سفید تغییر می‌یابد.

همچنین در این نشست گفت: تنها استانی در کشور هستیم که ۵ شناور آمبولانس دریایی هستیم که مجهزترین آمبولانس دریایی کشور و تخت ‌ای سی یو در کشور به هرمزگان اختصاص دارد.

دکتر قاسمی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بیان کرد: کار بسیار عظیم و مهم همکارانم در اورژانس نیز در ایام شیوع کرونا نیز بر هیچ‌کس پوشیده نیست، از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه ۳۹۳ نفر، در فروردین ۳۹۲ نفر، اردیبهشت‌ماه ۲۲۱ نفر، خردادماه ۶۸۸ نفر و تیرماه ۶۱۴ نفر و مجموع ۲۲۴۸ نفر بیمار مشکوک به کرونا از طریق اورژانس جابجا شدند.

۶۷ نفر از کارکنان اورژانس نیز به کرونا مبتلا شدند، در سه‌ماهه نخست سال جاری ۱۲۱۶۰ مأموریت انجام‌شده که ۳۸ مورد آن اورژانس هوایی است و ۵۲ مورد انتقال از جزایر استان هرمزگان انجام‌شده است.

تاکنون ۱۰ زایمان موفق، ۲ احیای موفق و ۲ احیای ناموفق در آمبولانس ثبت‌شده است، در سال جاری مجموع ۵۲ نفر از جزایر هرمز و قشم بیمار اعزام‌شده است که نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی روبه‌رو بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان از کاهش ۳۶ درصدی تماس مزاحم با مرکز اورژانس استان هرمزگان خبر داد و این آمار را ۲۷۰۴۹ مورد دانست.
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید