سیداحسان گتمیریان مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، روش‌های دریافت نذورات عید قربان را تشریح کرد.

روش‌های دریافت نذورات عید قربان تشریح شد

به گزارش سلام نو، مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ضمن تشریح روش‌های دریافت نذورات عید قربان گفت: به دلیل شیوع کرونا در کشور تصمیم در خصوص ذبح قربانی در کشتارگاه‌ها براساس شرایط هر استان و تصمیم استانداری‌هاست.

سیداحسان گتمیریان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نحوه توزیع نذورات عید قربان بین نیازمندان کمیته امداد گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور موضوع حضور میدانی ما در مناسبت‌ها و جشن‌ها از جمله عید قربان به استان محل برگزاری برمی‌گردد. به عبارت دیگر ممکن است استانداری اعلام کند که شرایط حضور میدانی در این خصوص برایش فراهم نیست.

وی افزود: برای مثال براساس اخبار منتشر شده، استانداری تهران اعلام کرده است که ذبح قربانی کلا در کشتارگاه‌های این استان ممنوع است اما ممکن است در استان‌های دیگر این ممنوعیت وجود نداشته باشد. با این وجود در استان‌های دارای شرایط مساعد، مثل هرسال پایگاه‌های دریافت نذورات فعال هستند، همچنین دفاتر و مراکز نیکوکاری استان‌ها در سراسر کشور خصوصا در مساجد  نذورات را دریافت می‌کنند به عبارت دیگر روش سنتی سال‌های گذشته وجود دارد اما براساس شرایط هر استان این کار انجام می‌شود و دستور العمل کلی برای تمام کشور صادر نشده و تصمیم گیری در این خصوص برعهده ستاد مبارزه با کرونا هر استان است.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به روند دریافت نذورات در استان‌های دارای شرایط مناسب برای ذبح قربانی نیز تصریح کرد: در صورتی که در هر استان اجازه این کار صادر شود، ستادی در استان مذکور تشکیل و به خیران اطلاع رسانی می‌شود سپس با هماهنگی‌های انجام شده با آنها و مسئولان استان به ویژه در بخش بهداشت کشتارگاه‌ها، ذبح قربانی انجام خواهد شد.

گتمیریان ادامه داد: در این حالت مکان‌هایی هم به عنوان قربانگاه پیش‌بینی می‌شود تا کسانیکه نذوراتی دارند به این مراکز مراجعه کنند.

به گفته وی مراحل انقال به کشتارگاه نیز کاملا براساس قواعد بهداشتی مراکز بهداشت انجام  و گوشت قربانی نیز توسط همکاران کمیته امداد بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در خصوص روش‌های نقدی و غیر حضوری نیز توضیح داد: روش‌های نوین‌تر نیز که اتفاقا امسال تاکید بیشتری روی آنها داریم، شامل سامانه آنی پرداخت ( کد USDD) و سایت کمیته امداد است. افراد می‌توانند با شماره‌گیری# ۸۸۷۷ * کمک‌های خود را به دست کمیته امداد برسانند.

گتمیریان افزود: افراد بعد از شماره‌گیری این کد، با استفاده از شماره ۱ می‌توانند هر مبلغی را برای قربانی پرداخت کنند. این کد از روز شنبه چهارم مرداد فعال است. همچنین در سایت کمیته امداد هم در بخش کمک‌های نقدی، نذر قربانی وجود دارد که می‌توانند مبلغ مورد نظرشان را از آنجا پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه سایت و سامانه پرداخت آنی نیز این امکان را در اختیار خیران قرار می‌دهد که پرداختشان را به شکل اختصاصی برای استان یا شهرستان مدنظرشان انجام دهند، اظهار کرد: در این فرایند افراد با انتخاب کد شهرستان مذکور می‌توانند هزینه قربانی را اختصاصا برای نیازمندان همان شهرستان صرف کنند.

 مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پایان تاکید کرد: تمام اقدمات انجام شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و بعد از دریافت وجوهات نیز تلاش می‌کنیم این وجوهات تبدیل به قربانی نشود و ترجیحا وجه نقد در اختیار نیازمندان قرار بگیرد تا خودشان در خصوص هزینه این مبالغ مدیریت کنند. در صورت ایجاد قربانگاه نیز شرایط پروتکل بهداشتی رعایت خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید