دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان قبل از برگزاری آزمون‌ها باید در سامانه خوداظهاری ثبت‌نام کنند.

تکلیف داوطلبان مشکوک یا مبتلا به کرونا مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری متفاوت آزمون‌های پیش رو برای داوطلبان مبتلا یا مشکوک به کروناویروس خبر داد و گفت: این افراد نباید در جلسه آزمون حضور داشته باشند. برای این داوطلبان آزمون در شرایطی متفاوت برگزار خواهد شد.

دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌های پیش رو در کشور پرداخت و اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که آزمون‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور لغو نشوند به همین دلیل پروتکل‌های بهداشتی را برای برگزاری آزمون‌های ایمن تدوین کرده‌ایم.

وی ادامه داد: براساس استانداردهایی که ما در پروتکل‌های بهداشتی برگزاری آزمون‌های سراسری در نظر گرفته‌ایم، میزان فضایی که باید برای هر فرد اختصاص داده شود افزایش یافته است و می‌توان گفت سلامت دانشجویان با اجرای دقیق این پروتکل تامین خواهد شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت افزود: ما برای شرایط مختلف برگزاری آزمون‌ها پروتکل‌های متفاوتی را تنظیم کرده‌ایم مثلاً اگر آزمون در یک فضای سرپوشیده برگزار شود یک نوع پروتکل و اگر هم در فضای باز برگزار شود پروتکل‌های دیگری را اجرا خواهیم کرد، اما در فضای سرپوشیده آزمون‌ها باید تهویه مناسبی قرار داشته باشد و تعداد افرادی که در این فضا قرار می‌گیرند باید استاندارد باشد ضمن این‌که زمان حضور افراد در حوزه‌های امتحانی نیز باید مطابق دستورالعمل باشد.

دکتر رئیسی گفت: براساس پروتکل‌های تدوین‌شده برای موارد فوق، از ورود افراد دارای علامت به حوزه‌های برگزاری آزمون‌های سراسری جلوگیری می‌کنیم ضمن این‌که داوطلبان بیمار به هیچ عنوان نباید در جلسه آزمون حضور داشته باشند در این شرایط است که می‌توانیم عنوان کنیم پروتکل‌های اجرای آزمون‌ها رعایت شده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت مسئول نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در آزمون‌های پیش روی کشور است و این وزارتخانه در نظارت‌های خود بر نحوه اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های برگزاری امتحان تاکید دارد و اگر در مناطق قرمز یا حتی سفید این پروتکل‌ها با دقت اجرایی نشوند امکان برگزاری آزمون در آن حوزه وجود ندارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: دانشجویان قبل از برگزاری آزمون‌ها باید در سامانه خوداظهاری ثبت‌نام کنند و بر این اساس شرایط برگزاری آزمون برای داوطلبانی که به این ویروس مبتلا یا مشکوک هستند متفاوت خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید