بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت به رئیس جمهور کره جنوبی نامه‌ای نوشته و در آن ابراز امیدواری کرد که همکاری مشترک میان سئول و کمپانی‌اش تقویت شود.

  بیل گیتس به رئیس‌جمهور کره جنوبی نامه نوشت

  ایسنا نوشت: به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بیل گیتس، رئیس بنیاد خیریه "بیل و ملیندا گیتس" در این نامه که روز دوشنبه ارسال شده اعلام کرد که از نحوه پاسخگویی کره جنوبی به ویروس کرونا از جمله اقدامات مربوط به قرنطینه و تلاش‌های بخش خصوصی برای تولید واکسن تحت تاثیر قرار گرفته است.

گیتس گفت، اگر کمپانی "اس کی بیوساینس" کره جنوبی موفق به تولید واکسنی برای این ویروس جدید شود، این کمپانی قادر خواهد بود از ژوئن سال آتی میلادی ظرف یک سال ۲۰۰ میلیون واکسن تولید کند.

کمپانی "اس کی بیوساینس" توانسته بودجه تحقیقاتی ۳.۶ میلیون دلاری این بنیاد خیریه برای تولید واکسن کووید ۱۹ را به دست آورد.

گیتس همچنین گفت، سرمایه‌گذاری این بنیان خیریه در آژانس غیردولتی "رایت فاند" را که در سال ۲۰۱۸ میلادی با مشارکت وزارت بهداشت سئول و پنج شرکت بیو دارویی کره‌ای به منظور کمک به کشورهای در حال توسعه برای حل مشکلات بهداشت عمومی‌شان تاسیس شده است، افزایش خواهد داد.

گیتس همچنین به کیم جونگ-سوک، بانوی اول کره جنوبی به خاطر انتصابش به عنوان رئیس افتخاری کمیته پشتیبانی کره موسسه بین‌المللی واکسن تبریک گفت.

موسسه بین‌المللی واکسن یک آژانس بین‌المللی است که تمامی تلاش‌های خود را صرف تحقیقات و ساخت واکسن می‌کند.

رئیس جمهور کره جنوبی و گیتس همچنین در آوریل سال جاری میلادی تماس تلفنی با یکدیگر داشتند و در آن توافق کردند تا به منظور ساخت واکسن و کشف درمان ویروس کرونا همکاری‌های خود را افزایش دهند.

     

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید