۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
کد خبر: 55160152

امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان است.

 مرغ گران تر شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان است.

وی آینده بازار مرغ را تابع شرایط بیماری کرونا دانست و افزود: روند کاهش بیماری بر میزان مصرف مرغ تاثیر مثبتی دارد. بحث سخت گیری برای برخی مشاغل به دلیل کنترل بیماری علت اصلی افت قیمت مرغ در بازار محسوب می‌شود.

حجت با انتقاد از گران‌فروشی مرغ در برخی خرده فروشی‌ها بیان کرد: با توجه به عرضه مرغ با نرخ ۲۰ هزار تومان در بازار، مسئولان ذی ربط باید بر فاکتورهای خرید نظارت کنند تا اجحافی در حق مصرف کنندگان صورت نگیرد.

این مقام مسئول  بیان کرد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید و تامین بخش عمده نهاده مورد نیاز از بازار آزاد، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب در بازار وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از تاخیر در توزیع نهاده‌های دامی بیان کرد: اکثر شرکت‌های فروشنده نهاده‌های دامی به جز پشتیبانی امور دام در ارسال بار عملکرد مناسبی ندارند که تمامی این عوامل منجر به افزایش هزینه‌های تولید می‌شود.

کمبود ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب در بازار
حجت با اشاره به اختلاف ۳ برابری قیمت کنجاله سویا نسبت به نرخ مصوب بیان کرد: با توجه به تامین ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز مرغداران با نرخ مصوب، حداقل ۳ هزار تومان بر هزینه تمام شده تولید افزوده می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌ها همچنان ۲ نرخی است، اظهار کرد: کنجاله سویا با نرخ ۷ هزار تومان و ذرت ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار سیاه به وفور موجود است، درحالیکه نهاده به میزان کافی با نرخ مصوب نیست.

وی متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را بالای ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان شدید هزینه‌های تولید، نرخ مصوب به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با تاکید بر اصلاح قیمت مرغ تصریح کرد: اگر قیمت مصوب بر مبنای کارشناسی اعلام شود، تولیدکنندگان با افتخار می‌پذیرند چرا که تولیدکنندگان به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت نیستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید