هنگام  طراحی درب اتاق سفارشی باید به خوبی از انتخاب های خود آگاهی داشته باشید، تا بدانید چه نوع چوبی برای طرح انتخابی شما مناسب است و با نیازهای شما همخوانی دارد.

با انواع چوب و دربهای چوبی برای طراحی داخل منزل خود آشنا شوید

هنگام انتخاب چوب تنها به ظاهر و کیفیت آن توجه نکنید، کاربردی بودن و دوام چوب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تفاوت چوب نرم و چوب سخت

قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین چوب برای درب اتاقتان، باید در مورد تفاوت بین چوب سخت و نرم بیشتر بدانید. بسیاری از افراد فکر می کنند که چوب سخت دوام بیشتری نسبت به چوب نرم دارد، اما این طرز فکر همیشه درست نیست. در واقع این اصطلاح به ریشه و ساختار درختی که چوب از آن تهیه می شود، بستگی دارد.

چوب سخت

چوب سخت از درختانی مانند سیب، توس، ماهون، افرا، بلوط ، گردو یا بلوط به دست می آید. دانه های این درختان پوسته ی خارجی دارند و گل می دهند. چوب سخت همچنین دارای منافذی است که باعث ایجاد رگه هایی در چوب می شود. این رگه ها چوب را در مقابل آتش متراکم و مقاوم تر می کند. بیشتر چوب های سخت دارای رنگ  قرمز تیره، قهوه ای روشن و یا سفید می باشند. از این نوع چوب ها برای ساخت کفپوش یا ایوان استفاده می شود.

چوب نرم

چوب نرم از درختانی تهیه می شود که دانه های آنها پوسته ی خارجی ندارند و با وزش باد به راحتی جابجا می شوند. این درختان برگ های سوزنی خود را سرتاسر سال حفظ می کنند. از این نوع درختان می توان به سرو، کاج و صنوبر اشاره کرد. رنگ چوب های نرم، زرد یا قرمز می باشد. چوب های نرم معمولا ارزان تر هستند و به همین دلیل از آنها به عنوان الوار، درخت کریسمس و کاغذ استفاده می شود.

بطور معمول برای ساخت درب چوبی بهتر است از چوب های سخت استفاده شود، آنها برای این منظور بسیار مقاوم و کاربردی هستند. 

انواع درب چوبی

● درب های پی وی سی(PVC)، اچ دی اف(HDF) و اچ پی ال (HPL)، معمولاَ عمر کمی دارند. این نوع درب ها برای استفاده کوتاه مدت مناسب می باشند. آنها روی چهارچوب آهنی نصب می شوند. نکته بسیار مهم درباره نصب این نوع درب های چوبی این است که آنها روی چارچوب های قدیمی، با کمی انحراف و خطا نسبت به چارچوب قرار می گیرند.

● درب تمام چوب، برای ساخت درب تمام چوب از بائو، پاسار های چوبی، قاب های تونیک و الوار منظم استفاده می شود که از لحاظ زیبایی بسیار منحصر به فرد هستند. تنها ایراد درب های چوبی توجه و نگهداری مداوم آنهاست. این نوع درب ها باید هر چند سال یکبار مجدد رنگ شوند.

● درب روکش چوب، این نوع درب از پرس روکش های طبیعی و آلپی چوب روی صفحه های فیبری مانند پلای وود و ام دی اف ساخته می شود. درب های روکش چوب دارای ظاهر بسیار زیبایی هستند، اما عیب اصلی این  درب ها سنگینی وزن آنها می باشد.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید