محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دام را در منازل و معابر عمومی ذبح نکنید.

توصیه های مهم وزارت بهداشت درباره ذبح دام در عید قربان

به گزارش سلام نو، ایرنا نوشت: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به در پیش بودن عید قربان از مردم خواست که ذبح دام را صرفا در کشتارگاه‌های تحت نظارت اداره‌های کل دام‌پزشکی انجام دهند و به هیچ عنوان دام را در منازل و معابر عمومی ذبح نکنند.

محمد مهدی گویا درباره ذبح دام در عید قربان بیان کرد: از خرید دام زنده یا گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دام‌پزشکی ذبح و عرضه می‌شود، خودداری کنید.

وی ادامه داد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند. همچنین خونابه‌ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از مردم می‌خواهیم که دام زنده را از میادین عرضه مجاز دام تحت نظر سازمان دام‌پزشکی خریداری کنند. گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی‌ گراد در یخچال قرار داده شود و جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای ۴ درجه سانتی‌ گراد مصرف شود.

گویا تاکید کرد: به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است ذبح و مصرف نکنید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید