سبیل هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی با انتشار ویدئویی سبیلش را تراشیده اش گفت: زدن ماسک برایم مشکل بود.

هری هریس سبیل جنجالی‌اش را تراشید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سبیل هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی که بسیاری آن را یادآور دوران اشغال کره از سوی ژاپن و شبیه سبیل ژنرال‌های امپراتوری ژاپن خوانده بودند، سرانجام تراشیده شد.

حالا سفیر آمریکا در سئول با انتشار ویدئویی سبیلش را تراشیده و گفته یک علت هم کرونا و تابستان بوده چون زدن ماسک با سبیل برایش سخت بوده است. هریس آدمیرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکاست و آنطور که در ویدئو تراشیدن سبیلش گفته، این کار را در یک آرایشگاه در سئول، پایتخت کره جنوبی انجام داده است.

سبیل او از سوی بسیاری یادآور دوران استعماری ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ بود که تاریخ پررنج کره در دوران جنگ جهانی دوم و اشغال این کشور از سوی ژاپن را یادآوری می‌کرد. چند ماه پیش یکی از سیاست‌مداران و تحلیلگران کره گفته بود: سبیل هریس خاطرات دردناکی را یادآوری می‌کند چرا که ما را یاد سبیل ژنرال‌های دولت ژاپن می‌اندازد.

هریس از سال ۲۰۱۸ و پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا به سئول اعزام شد. دو کشور متحد نظامی و اقتصادی مهمی هستند و در چند سال اخیر برای متوقف کردن تهدیدها از سوی کره شمالی، مانورهای نظامی مشترک فراوانی برگزار کرده‌اند.

آمریکا حدود ۳۰ هزار نیروی نظامی در کره جنوبی دارد.

به گزارش بی.بی.سی، هری هریس پیش از این هم در رسانه‌های کره جنوبی تنش‌آفرینی کرده بود چرا که از دولت این کشور خواسته بود بودجه بیشتری در امور نظامی خرج کند و رویکرد متفاوتی در مواجهه با کره شمالی در پیش بگیرد.

تاریخچه خانوادگی هریس هم که به ژاپن بازمی‌گردد در حساس شدن نسبت به اظهارات او نقش داشته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید