۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 55160910

در ۴ ماه ابتدایی امسال نسبت به ۴ ماهه ۹۸ قیمت مسکن در تهران ۴۲ درصد افزایش یافت.

خانه در تهران 42 درصد گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیر ماه امسال را اعلام کرد که بر این اساس ۱۴ هزار واحد مسکونی در این ماه معامله شد که نسبت به تیر ماه سال گذشته ۱۹۳.۳ درصد افزایش داشته است.

این بانک متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در تهران را در ماه گذشته ۲۰ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد که نسبت به تیر ماه سال قبل ۵۶.۶ درصد رشد داشته است.

بانک مرکزی می‌افزاید: سهم واحدهای تا ۵ سال ساخت از ۱۴ هزار و ۴۷ فقره واحد مسکونی معامله شده در تیر ماه ۳۸.۶ درصد بوده که در مقایسه با تیر ماه سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

همچنین متوسط قیمت مذکور نسبت به ماه گذشته ۱۰.۴ درصد رشد داشته و در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بالاترین قیمت هر متر واحد مسکونی به منطقه یک با ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کمترین قیمت به منطقه ۱۸ با ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان اختصاص داشته است که نسبت به تیر ماه سال گذشته به ترتیب ۵۱.۸ و ۵۸.۲ درصد افزایش داشته است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی در چهار ماهه نخست سال جاری ۳۷ هزار و ۳۷۸ فقره معامله واحد مسکونی به ثبت رسیده که نسبت به ۴ ماهه سال ۹۸ رشد منفی ۴۹.۹ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در چهار ماه ابتدای امسال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۱۸ میلیون و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود در حالی که این شاخص در ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان برآورد شده است که سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ۴۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین بانک مرکزی تحولات اجاره بهای مسکن در تیر ماه امسال را اعلام کرد و افزود: شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران در تیر ماه ۲۷.۶ درصد نسبت به تیر ماه سال گذشته رشد داشته است ضمن اینکه این شاخص در سراسر کشور در تیر ماه امسال در مقایسه با چهارمین ماه سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید